Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Waarom levert Mavic zijn wielen met de Yksion buitenband erbij.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 07 sep 2019 20:23

@roelw Ik ben absoluut niet iemand die afgewogen een oordeel kan geven,over verschillende wielsets.

Ik rijd alleen maar in Friesland en dan nog alleen ritten met een rekreatief karakter.

Mijn eerste racefietsen (jaren 80 tig Koga ś) zullen vast stalen velgen hebben gehad.

Ik kan goed begrijpen als je veel... in heuvelgebied of zelf bergen of grote afstanden met veel snelheid fietst...,,, dan je dan pas goed ontdekt wat een hele goede wielset, met het rijgedrag doet.

Dat is voor mij en al die reakreatieve plat-Nederland-fietsers verder, niet zo relevant.

Betrouwbaar, sterk , betaalbaar, gemiddeld zwaar en weinig onderhoud, daar gaat het mij en de meesten om.

blijft over dat Mavic in hun begin jaren veel slechte wielen verkocht en dat leeft nog steeds onder de kenners.
Dat is nu niet meer aan de orde, althans niet meer of minder dan overige bekende wielfabrikanten

Mocht ik willen kiezen en geld geen bezwaar was.
Dan koos ik gelijk alu Campagnolo Shamal wielen ;)

c-ray
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mei 2018 11:02

c-ray 30 okt 2019 10:57

Na een half jaar gebruik van de Mavic Yksion Pro UST als tubeless band (28mm) ben ik er erg tevreden mee. Weinig slijtage, probleemloos lekdicht te krijgen met een standaard pomp, makkelijk op/van de velg te krijgen.
Over de rolweerstand kan ik weinig zeggen omdat ik geen andere banden op dezelfde fiets getest heb. Maar in deze test scoren ze verdomd goed!
https://www.bicyclerollingresistance.co ... o-ust-2018

Plaats reactie