Waarom levert Mavic zijn wielen met de Yksion buitenband erbij.
Weet iemand van jullie wat de reden is en het doel, waarom je bij de aankoop een Mavic wielset die Yksion banden er bij Moet kopen.
IK begrijp dat persoonlijk niet, want de prijs is zeker 40 -50euro hoger met die buitenbanden(en binnenbanden uiteraard) erbij.
Bij een enkele store, kun je ook kiezen voor de band er niet bij.
Je wielset is nu zo ń kleine 50 euro hoger qua prijs en je zit met 2 niet al te beste buitenbanden.
In vergelijk met ongeveer dezelfde kwaliteit wielen , bij andere wielproducenten,zit je nu dus 45-50 euro duurder.
Vreemde strategie.
Ik fiets al jaren zeer tevreden met Cosmic Elite en Ksyriums Elite.
Nooit en never een probleem gehad.En ijzersterk bovendien in weer en wind.
Bij mijn weten is Mavic ook de enige leverancier die dit doet.
Ik loop trouwens ook ver vooruit, want ik heb 7 jaar terug al de stickers gelijk van de Cosmic alu-wielen afgehaald en nu zie je dat de nieuwe 2020-collectie van Mavic compleet donker/zwart/donkergrijs is en alle stickers verdwenen.(zullen ze er vast nu los bij leveren vermoed ik).
IK begrijp dat persoonlijk niet, want de prijs is zeker 40 -50euro hoger met die buitenbanden(en binnenbanden uiteraard) erbij.
Bij een enkele store, kun je ook kiezen voor de band er niet bij.
Je wielset is nu zo ń kleine 50 euro hoger qua prijs en je zit met 2 niet al te beste buitenbanden.
In vergelijk met ongeveer dezelfde kwaliteit wielen , bij andere wielproducenten,zit je nu dus 45-50 euro duurder.
Vreemde strategie.
Ik fiets al jaren zeer tevreden met Cosmic Elite en Ksyriums Elite.
Nooit en never een probleem gehad.En ijzersterk bovendien in weer en wind.
Bij mijn weten is Mavic ook de enige leverancier die dit doet.
Ik loop trouwens ook ver vooruit, want ik heb 7 jaar terug al de stickers gelijk van de Cosmic alu-wielen afgehaald en nu zie je dat de nieuwe 2020-collectie van Mavic compleet donker/zwart/donkergrijs is en alle stickers verdwenen.(zullen ze er vast nu los bij leveren vermoed ik).
Laatst gewijzigd door codex op 05 sep 2019 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Zodat mensen die banden op marktplaats zetten en ik goedkoop bandjes kan kopen op die manier
Ik heb weinig klachten over de mavic ust banden.
Ze gaan makkelijk op de mavic velgen en voor tubeless kan je ze oppompen zonder compressor oid nodig te hebben.
En de winkels waar je kan kiezen om ze niet er bij te nemen verkopen die banden vaak weer los als oem bandjes.
Ik heb weinig klachten over de mavic ust banden.
Ze gaan makkelijk op de mavic velgen en voor tubeless kan je ze oppompen zonder compressor oid nodig te hebben.
En de winkels waar je kan kiezen om ze niet er bij te nemen verkopen die banden vaak weer los als oem bandjes.
@ DDX Ja goedkoop weggedaan heb ik ze zeker aan een jongen uit de buurt die ze wou gebruiken , trainingsdoel, samen met mijn ongebruikte Aksiums(heb ik geupdate tot Ksyriums). Had hij voor een koopje een nieuwe set trainingswielen compleet.
Zijn ze ook wat lekbestendig. ?Als iemand dat weet ben jij het met al die onwaarschijnlijke aantallen kilometers
Zijn ze ook wat lekbestendig. ?Als iemand dat weet ben jij het met al die onwaarschijnlijke aantallen kilometers
Omdat het de eigen merk banden van Mavic zijn, die je er gratis tot bijna gratis bij krijgt. Het is een promotie met de bedoeling dat tevreden klanten bij vervanging weer voor hun banden kiezen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Bij Bakkerracing kun je nu de 2019 Cosmic Elite USTkopen voor E249 zonder banden en wil je de optie van buiten-en binnenbanden erbij dan is het E45,- euro duurder.Dus E294,-
rekenen ze dus 45 euro voor de banden.Dat is niet gratis zowat he.
Dat is nu ook precies mijn punt.
Ik heb wat zitten te googelen de laatste week en verder ben ik nog nergens de optie tegengekomen, dat je ze ook zonder de Yksions ze zo kunt kopen.
en op marktplaats kan je ze alleen voor een prikje kwijt, want je zit ook nog met verzendkosten (meestal dan).
je zit dan net in de populaire wielst-prijsklasse als reserve/winter/natte seizoens wielset.
zeg maar 250 euro-300 euro alu wielen die tegen een stootje kunnen.Gewicht is minder belangrijk in de natte maanden als trainingswiel en/of rekreatief kortere ritten.
en dan is 45 euro extra een behoorlijk bedrag voor diegene die een tweede wielset erbij zoekt.
(in verhouding dan).
ik vind het en blijf het een "domme (&Franse) strategie vinden en je zal daardoor minder wielsetten verkopen.
we blijven ten slotte echte Nederlanders, we willen waar voor ons geld en liefst zo weinig mogelijk uitgeven.
rekenen ze dus 45 euro voor de banden.Dat is niet gratis zowat he.
Dat is nu ook precies mijn punt.
Ik heb wat zitten te googelen de laatste week en verder ben ik nog nergens de optie tegengekomen, dat je ze ook zonder de Yksions ze zo kunt kopen.
en op marktplaats kan je ze alleen voor een prikje kwijt, want je zit ook nog met verzendkosten (meestal dan).
je zit dan net in de populaire wielst-prijsklasse als reserve/winter/natte seizoens wielset.
zeg maar 250 euro-300 euro alu wielen die tegen een stootje kunnen.Gewicht is minder belangrijk in de natte maanden als trainingswiel en/of rekreatief kortere ritten.
en dan is 45 euro extra een behoorlijk bedrag voor diegene die een tweede wielset erbij zoekt.
(in verhouding dan).
ik vind het en blijf het een "domme (&Franse) strategie vinden en je zal daardoor minder wielsetten verkopen.
we blijven ten slotte echte Nederlanders, we willen waar voor ons geld en liefst zo weinig mogelijk uitgeven.
Ik rijd (met de tubeless tegenwoordig) eigenlijk nooit lek.
Ja als ik door grof gravel (stenen zegmaar) fiets wel eens een snee in band gekregen.
Grip is ook prima, vergelijkbaar met gp5000 of schwalbe one. (die beide lastiger om velg te leggen zijn)
De niet ust variant heb ik ook mee gereden. (zitten volgens mij nog op een setje wielen) en zijn ook prima banden.
Bakkerracing heeft gewoon een prijs bedacht waardoor sommige mensen de wielen zonder banden kopen.
Bakker krijgt de wielen gewoon met banden vanuit Mavic dus die haalt banden dan eraf en verkoopt ze los. (of gebruikt ze zelf?)
En 45 euro voor setje banden is toch niet verkeerd ?
@DDX 45 euro is zeker niet verkeerd voor een setje buitenbanden met binnenband ook nog.
IK ben zo'n type type, die alles zo blijft doen als ik altijd al gedaan heb> omdat ik daar de beste ervaringen mee heb.! (tientallen jaren)
dus altijd met binnenbanden en de laatste 7 jaar altijd de conti 4 seasons erop en het liefst 28 mm.
Waarom?..... omdat dat altijd heel goed gaat(zelden lek) en je kan ze het hele jaar gebruiken in alle weersomstandighedenen de prijs van de 4seasons liggen bij de 39 euro per band.(dat zijn prijzige).
Stevige binnenbanden erin (schwalbe sv16) en rijden maar.
Maar misschien is het ook wel, dat ik ook eens mee moet veranderen en eens tubeless moet gaan proberen.Om het verschil eens te ontdekken.Het is ook meer de ontwetenheid rond tubeless, die me tegenhoudt voorlopig.
De nieuwe type alu-wielsets zullen vast bijna allemaal tubeless-ready zijn, met bredere velgen.
IK ben zo'n type type, die alles zo blijft doen als ik altijd al gedaan heb> omdat ik daar de beste ervaringen mee heb.! (tientallen jaren)
dus altijd met binnenbanden en de laatste 7 jaar altijd de conti 4 seasons erop en het liefst 28 mm.
Waarom?..... omdat dat altijd heel goed gaat(zelden lek) en je kan ze het hele jaar gebruiken in alle weersomstandighedenen de prijs van de 4seasons liggen bij de 39 euro per band.(dat zijn prijzige).
Stevige binnenbanden erin (schwalbe sv16) en rijden maar.
Maar misschien is het ook wel, dat ik ook eens mee moet veranderen en eens tubeless moet gaan proberen.Om het verschil eens te ontdekken.Het is ook meer de ontwetenheid rond tubeless, die me tegenhoudt voorlopig.
De nieuwe type alu-wielsets zullen vast bijna allemaal tubeless-ready zijn, met bredere velgen.
Zijn overigens gewoon Hutchinson banden toch?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Om het eigen merk te promoten. Ik ben er tevreden mee. 600km verder en ze zien er nog steeds als nieuw uit (NL strakke asfalt, Oostenrijkse brakke asfalt en fijne gravel mee gereden).
Mijn Conti 4o00 II waren na 600km al vierkant aan het worden...
Qua grip vind ik ze ook uitstekend.
Mijn Conti 4o00 II waren na 600km al vierkant aan het worden...
Qua grip vind ik ze ook uitstekend.
Er zijn wel verschillende versies van de banden :
https://www.bicyclerollingresistance.co ... elite-2018
Ken wel de Yksion Pro (die werd voorheen meegeleverd met (duurdere?) wielen toen ze nog geen UST wielen/banden hadden)
https://www.bicyclerollingresistance.co ... elite-2018
https://www.bicyclerollingresistance.co ... o-ust-2018If you're just looking to get some new tires, I don't recommend the Mavic Yksion Elite tires. Rolling resistance and puncture resistance is worse than the competition that is priced similarly
Ik heb nog nooit met de Yksion Elite banden gereden en volgens mij wil ik dat ook niet.If you're looking for a nice set of Mavic Comete Pro, Cosmic Pro, Cosmic Elite, Ksyrium Pro, or Ksyrium Elite in the UST version and are worried the tires that come with these wheels will hold you back, I can confirm that in our tests, these tires perform just as good as tires from the big tire brands.
With the Mavic UST wheel and tire combination, you'll also get the added benefit of easier tire inflation as the rim and tire are made to tighter tolerances.
Even if you're not running Mavic wheels, the Yksion Pro UST might be worth considering as it's pretty equal in performance to tires from the bigger brands.
Ken wel de Yksion Pro (die werd voorheen meegeleverd met (duurdere?) wielen toen ze nog geen UST wielen/banden hadden)