binnenband zonder losdraaibare kern
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 mar 2019 11:32
hallo
ik ben op zoek naar een binnenband met een ventiel uit 1 stuk, dus zonder een losdraaibare kern. Dat omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat het losdraaide als ik mijn pomp eraf draaide (ik heb een minipomp met een slang die je op het ventiel moet draaien).
Ik hoor graag de suggesties van binnenbanden (voor 25 mm buitenband) die hieraan voldoen en waar jullie tevreden over zijn.
Alvast dank!
ik ben op zoek naar een binnenband met een ventiel uit 1 stuk, dus zonder een losdraaibare kern. Dat omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat het losdraaide als ik mijn pomp eraf draaide (ik heb een minipomp met een slang die je op het ventiel moet draaien).
Ik hoor graag de suggesties van binnenbanden (voor 25 mm buitenband) die hieraan voldoen en waar jullie tevreden over zijn.
Alvast dank!
Antwoord op je vraag: Michelin.
Geen antwoord op je vraag:
Maar een betere oplossing is overstappen op een andere pomp of CO2-systeem waarbij dit geen rol speelt. Want als je onderweg een bandje koopt, dan kun je alsnog tegen het probleem aanlopen.. Bovendien mis je de mogelijkheid een ringetje te monteren, wat bij sommige carbon velgen gewoon nodig is om rammelen te voorkomen. Nu is dat ook op te lossen met een stukje tape of een krimpkous, maar dat is IMHO een houtje-touwtje oplossing.
Geen antwoord op je vraag:
Maar een betere oplossing is overstappen op een andere pomp of CO2-systeem waarbij dit geen rol speelt. Want als je onderweg een bandje koopt, dan kun je alsnog tegen het probleem aanlopen.. Bovendien mis je de mogelijkheid een ringetje te monteren, wat bij sommige carbon velgen gewoon nodig is om rammelen te voorkomen. Nu is dat ook op te lossen met een stukje tape of een krimpkous, maar dat is IMHO een houtje-touwtje oplossing.
Laatst gewijzigd door havana op 26 aug 2019 10:18, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21 feb 2017 21:38
- Locatie: Utrecht
Nu kan het aan mij liggen, maar ik had dit probleem altijd met de Continental binnenbanden, en niet meer met de Vredestein binnenbanden. Misschien zitten deze er strakker in oid.
Ik heb twee CO2 koppen en bij beide hoef je niet te schroeven. Gewoon erop zetten en blazen maar. Ik ben 12 jaar lang een CO2-scepticus geweest, maar één keer in de praktijk zien en je wil niet anders meer. Noem het voortschrijdend inzicht.
Bekend probleem. Ik los het op door van te voren mijn (reserve!) biba's te prepareren met wat loctite en ze stevig aan te draaien
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens mij heeft voortschrijdend inzicht niets te maken met het feit of de kop van het CO2 apparaat er wel of niet opgedraaid hoef te worden.
Constateer dat jij de versie hebt die je er niet op hoeft te draaien, good for you!
Mijn keuze is draaien en ben eveneens grote fan van dit accessoire als jij. Mooi toch.
Constateer dat jij de versie hebt die je er niet op hoeft te draaien, good for you!
Mijn keuze is draaien en ben eveneens grote fan van dit accessoire als jij. Mooi toch.
...
Grappig. Ik ben na co2 weer terug bij een normaal pompje aan mijn frame, die ik erop moet draaien trouwens. Ik vind het wel fijn dat ik onbeperkt bij kan pompen. Soms kun met een keer bijpompen net thuis komen, als de co2-ploppertje leeg is sta je. Ja, kost meer tijd, maar haast als ik aan het fietsen ben heb ik niet meer.
Probleem van de TS herken ik idd wel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ik gebruik zelf geen opdraaisystemen meer, omdat het te vaak problemen opleverde en dat geldt voor iedereen in mijn fietsclub. Ventielen uit 1 stuk zijn moeilijk verkrijgbaar. Ik heb een pompje dat zowel met als zonder Co2 patronen te gebruiken is. Ideaal!
Deze bv.ronaldstolk76 schreef: ↑26 aug 2019 09:48 ik ben op zoek naar een binnenband met een ventiel uit 1 stuk, dus zonder een losdraaibare kern.
https://www.mantel.com/aktiv-8-race-binnenband
umweltverschmutzung.....
1)pompje van lezyne heeft er minder last van dan de topeak, ze zijn beide met draai fitting,
die van lezyne kan je de slang drukloos maken, lijkt uit te maken. dit uit eigen ervaring.
2)vaak zit er bij ventielverlengers of op multitools zo'n ventielkern sleuteltje, piepklein kunststof visje.
3)ik heb latex biba's die hebben vaak een vaste kern en een gladde iets dikkere buiten ventiel. waardoor klapperen ook niet zo n ding is. tape erom en klaar. ander voordeel is minderlek rijden.
1)pompje van lezyne heeft er minder last van dan de topeak, ze zijn beide met draai fitting,
die van lezyne kan je de slang drukloos maken, lijkt uit te maken. dit uit eigen ervaring.
2)vaak zit er bij ventielverlengers of op multitools zo'n ventielkern sleuteltje, piepklein kunststof visje.
3)ik heb latex biba's die hebben vaak een vaste kern en een gladde iets dikkere buiten ventiel. waardoor klapperen ook niet zo n ding is. tape erom en klaar. ander voordeel is minderlek rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 mar 2019 11:32
bedankt allemaal! ik heb besloten michelin airstop a1 aan te schaffen
Bij deze de topic gesloten wat mij betreft....
Bij deze de topic gesloten wat mij betreft....