binnenband zonder losdraaibare kern
Bekend probleem. Vittoria heeft ook biba's met een vaste kern. Bij bibas met losse kern draai ik deze altijd even extra vast (met een tangetje) als ik ze uit de verpakking haal.
idd een bekend probleem. En ook een stom probleem. Ongeveer 3% van de wielrenbevolking ziet het nut van die verwisselbare kern in een ventiel. En die ander zevenennegentig procent ergert zich krom aan die krengen en moet oplossingen bedenken voor een probleem wat die gekke banden leveranciers ons hebben aangedaan.
Ik heb al een keer bij 30 graden tot keer toe een band op staan pompen vanwege die stomme ventielen.
Ik heb al een keer bij 30 graden tot keer toe een band op staan pompen vanwege die stomme ventielen.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57
Daar heb je toch niks aan?? Je vraagt een ventiel met een vaste kern omdat je een pomp op het ventiel wilt schroeven. En nu koop je een ventiel zonder buitendraad (waar je je pomp dus niet op kan schroeven), maar wel mét verwijderbare kern.ronaldstolk76 schreef: ↑26 aug 2019 15:59 bedankt allemaal! ik heb besloten michelin airstop a1 aan te schaffen
Bij deze de topic gesloten wat mij betreft....
Overigens bestaan er bij mijn weten geen ventielen met een niet-verwijderbare kern. Dat lijkt mij productietechnisch ook bijna ondoenlijk. Je kan wel (zoals hierboven al gesuggereerd) de kern wat vaster aandraaien, of een beetje loctite op de schroefdraad aanbrengen voordat je de kern aanbrengt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat denk je van ventiel verlengers? en van sommige velgen waarvoor je niet eens een lang genoeg ventiel kan kopen.
Anders kan je elke lengte op voorraad gaan houden + je kan met een zwarte verlenger rijden staat een stuk beter. maar daar let de mode politie niet op, die let alleen op een spacertje teveel onder de stuurpen.
Het is meer dat een paar % van de pompen een draai aansluiting heeft terwijl je ook knoppen het die je er zo opdrukt.
Ga zo'n ventiel maar eens wat beter bestuderen, dan zie je dat je wel degelijk je pomp er op kunt schroeven.redbull-erik schreef: ↑27 aug 2019 11:29Daar heb je toch niks aan?? Je vraagt een ventiel met een vaste kern omdat je een pomp op het ventiel wilt schroeven. En nu koop je een ventiel zonder buitendraad (waar je je pomp dus niet op kan schroeven), maar wel mét verwijderbare kern.ronaldstolk76 schreef: ↑26 aug 2019 15:59 bedankt allemaal! ik heb besloten michelin airstop a1 aan te schaffen
Bij deze de topic gesloten wat mij betreft....
Overigens bestaan er bij mijn weten geen ventielen met een niet-verwijderbare kern. Dat lijkt mij productietechnisch ook bijna ondoenlijk. Je kan wel (zoals hierboven al gesuggereerd) de kern wat vaster aandraaien, of een beetje loctite op de schroefdraad aanbrengen voordat je de kern aanbrengt.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15959
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Mavic heeft binnenbanden zonder schroefdraad met een zwart ventiel.wasbeer2006 schreef: ↑27 aug 2019 11:51 ........... je kan met een zwarte verlenger rijden staat een stuk beter. maar daar let de mode politie niet op, die let alleen op een spacertje teveel onder de stuurpen.
Het is meer dat een paar % van de pompen een draai aansluiting heeft terwijl je ook knoppen het die je er zo opdrukt.
Voor mijn hoge velgen heb ik Continental Race 80 mm (al dan niet light) binnenbanden met glad ventiel.
Voor montage spuit ik de ventielen met een spuitbus zwart
Thuis pomp ik mijn banden op met een SKS renncompressor, de pompkop schuif je gewoon over het ventiel, geen schroefdraad nodig.
Bij een lekke band onderweg gebruik ik de CO 2 inflator van Geniune Innovations die je ook gewoon over het ventiel moet drukken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Schwalbe heeft nu ook zwarte ventielen, maar die ogen wat brons in de zon.
Zie je niet veel van hoor.
Ik vind het makkelijk 1 type biba en ook voor mij TL ventielen 1 lengte en verlengen.
Zie je niet veel van hoor.
Ik vind het makkelijk 1 type biba en ook voor mij TL ventielen 1 lengte en verlengen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57
De schroefdraad bovenaan de ventielkern dient om het ventieldopje te monteren. De pompkop van een fietspomp schroef je echter op de schroefdraad van de schacht, maar dit ventiel heeft dat niet.
Ik denk dat de schroefdraad voor het dopje ook wordt gebruikt door de pomp.
Ik heb een Topeak pomp met slang die je moet vastdraaien en die past prima op een Michelin biba met vaste kern. Dat metalen buisje wat je er op moet draaien heeft volgens mij intern 2 maten schroefdraad.
Zag trouwens op de Topeak website dit: Blijkbaar kun je de achterkant van de pomp losdraaien en dan heb je tooltje om verwijderbare kernen los of vast te draaien. Geen idee of mijn pomp dat ook al heeft.
Ik heb een Topeak pomp met slang die je moet vastdraaien en die past prima op een Michelin biba met vaste kern. Dat metalen buisje wat je er op moet draaien heeft volgens mij intern 2 maten schroefdraad.
Zag trouwens op de Topeak website dit: Blijkbaar kun je de achterkant van de pomp losdraaien en dan heb je tooltje om verwijderbare kernen los of vast te draaien. Geen idee of mijn pomp dat ook al heeft.