Rockerplates voor indoor fietstrainers
Fiets je veel (en lang) op je indoor...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Stukje ervaring he. En met de recht-toe-rechtaan club ritjes waar je rechtop met 25km/u door de bochten gaat kom je ook nooit in de buurt van de limieten van een band. Voor wie wat vaker en langer op de fiets zit, mag je er vanuit gaan dat je verschillen gaat voelen in comfort en bochtengedrag.Stoffa schreef: ↑28 aug 2019 08:18Ik snap nooit zo goed dat mensen een duidelijk verschil voelen tussen 23mm en 25mm, of tussen binnenbanden.
Ik ging van 23mm naar 25mm, merkte geen verschil, en naar latex binnenband merkte ik ook niks.
Wat ik wel merk is dat ik met latex binnenbanden op de een of andere manier veel minder lek lijk te rijden.
Whaha, lees ik dit nou verkeerd of word ik hier voor onervaren uitgemaakt omdat ik geen verschil merk?ypuh schreef: ↑28 aug 2019 09:17Stukje ervaring he. En met de recht-toe-rechtaan club ritjes waar je rechtop met 25km/u door de bochten gaat kom je ook nooit in de buurt van de limieten van een band. Voor wie wat vaker en langer op de fiets zit, mag je er vanuit gaan dat je verschillen gaat voelen in comfort en bochtengedrag.Stoffa schreef: ↑28 aug 2019 08:18Ik snap nooit zo goed dat mensen een duidelijk verschil voelen tussen 23mm en 25mm, of tussen binnenbanden.
Ik ging van 23mm naar 25mm, merkte geen verschil, en naar latex binnenband merkte ik ook niks.
Wat ik wel merk is dat ik met latex binnenbanden op de een of andere manier veel minder lek lijk te rijden.
Het grootste verschil (zoals met iedere innovatie) merk je wanneer je terug gaat. Je nieuwe TV is ook niet merkbaar beter, totdat je weer eens een oude beeldbuis ziet. Je nieuwe iPhone is ook niet merkbaar sneller of mooier, totdat je weer eens een iPhone 4 uit de kast trekt.
Met meerdere fietsen en wielsets kan ik zelf duidelijk verschil merken tussen bandbreedte, velgbreedte en bandendruk. Een barretje meer of minder betekent in Belgie wel of geen drukpunten op de polsen, en 28mm banden op een 17c velg zijn net balonnen die je door de bocht moet duwen, i.p.v. dezelfde band op een 21c velg. Een 24mm band op een 20c velg stuurt scherper, maar is ook een stuk minder comfortabel op slecht wegdek.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten