Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

FFWD - Velg gescheurd

rob.vanpamel
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2015 08:21

rob.vanpamel 13 aug 2019 19:28

Tijdens mijn wekelijkse poetsbeurt van de fiets zag ik daarnet dit aan men velgen verschijnen. De velgen zijn uiteraard net uit hun garantieperiode (- mei -) en hebben wel al wat kilometers gedraaid, maar had er wel iets meer van verwacht voor die prijs.

Afbeelding
Afbeelding

Zou dit nog te herstellen/garantie zijn ?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 aug 2019 19:35

Een mailtje sturen naar FFWD.
Meestal zijn ze wel erg coulant om probleem met hun wielen op te lossen.

Het helpt wel om in je mail te schrijven dat je hebt gekozen voor een Nederlands product en niet voor Chinees omdat je dan kan rekenen op de hulp van een firma in Nederland.
En dat je hoopt dat ze dit naar ieders tevredenheid oplossen en balblabla. :)

Hou ons op de hoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 13 aug 2019 20:47

rob.vanpamel schreef: 13 aug 2019 19:28 maar had er wel iets meer van verwacht voor die prijs.


Zou dit nog te herstellen/garantie zijn ?
Dit is zo'n dooddoener. Alsof er bij goedkopere velgen dit probleem wel mag voorkomen. Overal worden weleens fouten gemaakt. Daar doet een prijs niks van af. Shit happens. Wees blij dat je er op tijd achterkomt. Nu FFWD netjes mailen voor een oplossing. Het lijkt mij dat hun dit ook niet willen.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 aug 2019 07:38

FFWD staat bekend om hun goede garantieafhandeling, mailen dus!

rob.vanpamel
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2015 08:21

rob.vanpamel 14 aug 2019 11:29

Ondertussen feedback gekregen
Wat vervelend dat je schade hebt.

We kunnen zo’n velg voor je vervangen. Alleen heb ik dit type velg niet meer voor je.

Wel hebben de F6 variant beschikbaar. 15mm hogere velg dus.

Kosten zijn 450 euro voor het omspaken en de materialen.
Ik vind het nog een behoorlijke som om dit te verhelpen. Wetende dat de velg van het voorwiel toch ook al wat ingesleten is, vraag ik me af of ik niet beter af ben met een nieuw wielset. Wat denken jullie :?:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 aug 2019 11:31

Zijn je wielen dan echt maar enkele maanden uit garantie?
Lijkt mij dat er hier op het forum betere ervaringen met "coulance" vanwege FFWD te vinden zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 14 aug 2019 13:50

Is er ooit door je zelf of iemand anders aan je spaaknippel gedraaid?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

rob.vanpamel
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2015 08:21

rob.vanpamel 14 aug 2019 14:13

Neen, dit vond ik net zo fantastisch aan deze wielen. In de kms die ze reeds gedraaid hebben is er nog geen slag in geweest en bleven ze kaarsrecht! Nu wel een klein slagje uiteraard.

De bestickering van FFWD is volledig aan het wijzigen, ik denk dat dit de reden is dat er geen f4r meer beschikbaar is in dezelfde bestickering. Ik denk er nog even met door te fietsen tot het voorwiel ook is ingesleten en dan een andere set aan te kopen.

izzibram
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:29

izzibram 14 aug 2019 14:28

Een fietsmaat had zijn remrand versleten van zijn ffwd F6 achterwiel. Ook bericht gekregen van ffwd dat het omspaken op nieuwe velg 450 euro gaat kosten. Ik zou dit alleen doen als je weet dat de naaf en voorwiel wel in orde zijn. Anders nieuwe set wielen kopen.
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 15 aug 2019 21:17

Nou zeg, dat valt me zwaar tegen van mn zwolsche stadsgenoten. Tot nu toe kende ik alleen maar de verhalen van hun topkwaliteit en dito service. Is het een idee om het via een FM te spelen als je via hem die wielen hebt gekocht. Mijn FM schermde er mee dat hij een goede relatie met ze heeft, mn in garantie/niet garantiegevallen....heb je een keer een harde klapper gemaakt of zo? Want bij 'normaal gebruik (ook inclusief slecht wegdek) mag dit toch echt niet voorkomen bij een setje van 1300 euri? Succes en ik hoop dat je alsnog wat kunt regelen. Zou wel erg jammer zijn als dit mooie merk een eerder enthousiaste klant gaat verliezen....

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 16 aug 2019 08:50

Harry Jacques schreef: 15 aug 2019 21:17 Nou zeg, dat valt me zwaar tegen van mn zwolsche stadsgenoten. Tot nu toe kende ik alleen maar de verhalen van hun topkwaliteit en dito service. Is het een idee om het via een FM te spelen als je via hem die wielen hebt gekocht. Mijn FM schermde er mee dat hij een goede relatie met ze heeft, mn in garantie/niet garantiegevallen....heb je een keer een harde klapper gemaakt of zo? Want bij 'normaal gebruik (ook inclusief slecht wegdek) mag dit toch echt niet voorkomen bij een setje van 1300 euri? Succes en ik hoop dat je alsnog wat kunt regelen. Zou wel erg jammer zijn als dit mooie merk een eerder enthousiaste klant gaat verliezen....
Als je je wielen bij je FM hebt gekocht, is hij wettelijk gezien de enige waar je terecht kan/moet voor garantie.
Dirk

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 aug 2019 09:00

ddetaey schreef: 16 aug 2019 08:50 ............Als je je wielen bij je FM hebt gekocht, is hij wettelijk gezien de enige waar je terecht kan/moet voor garantie.
Dirk
De wielen zijn >2 jaar oud, van garantie is er dus geen sprake meer.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie