Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ventoux afdalen op full-carbon?

hayes

hayes 18 aug 2019 21:22

Blij dat het gelukt is.
Geniet eerst en vooral van de voldoening!

We zouden hier gewoon blij moeten zijn dat alles goed gegaan is en dat je ervan genoten hebt. Daar gaat het om. :winkthumb:
Laatst gewijzigd door hayes op 21 aug 2019 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob Kuijpers
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24

Rob Kuijpers 20 aug 2019 16:20

Oke....Ontspan........

Excuus, mijn vraagstelling had specifieker gekund en zo te lezen gemoeten: Wie van de hoge-FCC-rijders heeft er ervaring mee op populaire colls en wil deze delen met mij?

Klopt ik ben een ijdeltuit pur sang, soms best lastig en zoek er hulp voor😂.

Maar ach om eerlijk te zijn sluit het wel aan bij vele materiele topics. Laten we elkaar niet voor de gek houden. Wat moet je anders met je full carbon aero fiets met elektrische groepset, hoge carbon disc wielen, ceramische pully wheels, hagedissen lint, power- & hartslagmeter, boa sluiting schoenen en onversplinterbare zonnebril op zondag ochtend. Juist voor t moraal, het voeden van je intrinsieke motivatie en een snufje ego.

Tevens excuses dat ik 75% pro alu advies enkel heb overwogen en uiteindelijk naast me heb neergelegd. Misschien zegt de gepikeerde reactie en overtuiging van enkele platina forumleden ook iets over ijdelheid 🤔

Ben voor de variant; het kan met de juiste omstandigheden en rijgedrag.

Slotje erop👍🏻

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 aug 2019 17:30

Waarom slotje? Dat begrijp ik nooit zo goed.
Eigenlijk denk ik te lezen dat je vooraf al wist dat je met hoog carbon zou gaan. Waarom dan nog een topic starten met de vraag?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 20 aug 2019 17:56

Rob Kuijpers schreef: 20 aug 2019 16:20 Oke....Ontspan........

Excuus, mijn vraagstelling had specifieker gekund en zo te lezen gemoeten: Wie van de hoge-FCC-rijders heeft er ervaring mee op populaire colls en wil deze delen met mij?

Klopt ik ben een ijdeltuit pur sang, soms best lastig en zoek er hulp voor😂.

Maar ach om eerlijk te zijn sluit het wel aan bij vele materiele topics. Laten we elkaar niet voor de gek houden. Wat moet je anders met je full carbon aero fiets met elektrische groepset, hoge carbon disc wielen, ceramische pully wheels, hagedissen lint, power- & hartslagmeter, boa sluiting schoenen en onversplinterbare zonnebril op zondag ochtend. Juist voor t moraal, het voeden van je intrinsieke motivatie en een snufje ego.

Tevens excuses dat ik 75% pro alu advies enkel heb overwogen en uiteindelijk naast me heb neergelegd. Misschien zegt de gepikeerde reactie en overtuiging van enkele platina forumleden ook iets over ijdelheid 🤔

Ben voor de variant; het kan met de juiste omstandigheden en rijgedrag.

Slotje erop👍🏻
Zei mijn vrouw gisteren ook toen ik met mijn nieuwe blauwe hoge sokjes, mijn nieuwe poc bril vertrok. Ik geef graag toe dat het er bij mij ook allemaal perfect moet uitzien. Truitje mooi strak, alles matchen, hoge wielen..

Maar mijn veiligheid gaat voor alles. Als het windkracht 6 is neem ik de alu met lage wielen, om te klimmen ook mijn lage alu wielen. Dat het er dan wat minder flashy uit ziet zal me een worst wezen zolang ik maar heelhuids thuis kom of mezelf toch niets te verwijten kan hebben als het mis gaat.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 aug 2019 20:11

Fijn dat het goed gegaan is Rob! :like:
Met je laatste post kan ik het alleen maar eens zijn. ;)

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 24 aug 2019 21:46

Volgens mij ging vandaag zowat de helft op hoog carbon omhoog. Was ook perfect en windstil weer.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 aug 2019 21:54

intersantos schreef: 24 aug 2019 21:46 Volgens mij ging vandaag zowat de helft op hoog carbon omhoog. Was ook perfect en windstil weer.
Nu zullen vandaag het verhoudingsgewijs niet veel mensen uit de omgeving zijn. Velen hebben niet eens hoge velgen. Maar wat je schrijft, zulke dagen met zo weinig wind heb je niet vaak.

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 24 aug 2019 22:11

Rob Kuijpers schreef: 20 aug 2019 16:20
Ben voor de variant; het kan met de juiste omstandigheden en rijgedrag.
Heb hetzelfde gehoord van een aantal mensen over naar huis rijden met een aantal pinten op. En blijkt te kloppen, nog geen van hen heeft ooit iets meegemaakt onderweg.
(En dan heb ik het niet over een boete krijgen, het gaat over veiligheid, niet over verkeersregels. In principe mag je de ventoux ook maar metaximaal 80/u af)

Claris_Kees
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 mei 2017 16:01

Claris_Kees 27 aug 2019 17:50

Heb deze zomer ook getwijfeld of ik met mijn mooie 60mm (disc) wielen de Alpen in moest gaan. Ik kan ze met redelijke stuurmanskunst en 80+kg in Nederland goed in bedwang houden. Maar eenmaal in de bergen was ik blij dat ik het niet had gedaan, had er toch een rit voor over moeten slaan door extreem harde rukwinden.

Plaats reactie