Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Reynolds-wielen

nielsve
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 12 jul 2019 12:59

Is er een reden waarom bij Mantel, Futurum, Salden,... geen Reynolds-wielen worden verkocht in tegenstelling tot de andere merken. Ik zie het merk ook bij geen enkele tour-ploeg bijvoorbeeld. Zijn hier redenen voor?

Ik ben op zoek naar all-round wielen en de Reynolds AR41 spreken me wel aan. Heeft iemand ervaring hiermee? En zijn deze kwalitatief te vergelijken met bv Mavic Ksyrium pro carbon?

Alvast dank.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 12 jul 2019 13:17

Soms duiken ze plots op bij Mantel , maar zeer onregelmatig . Kwaliteit van Reynolds zou erg goed zijn volgens gebruikers en reviews.

https://www.mantel.com/blog/reynolds-ae ... he-wielen/

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jul 2019 13:32

Reynolds is een A-merk, on par met andere A-merken à la Mavic, Corima, Zipp en ENVE.

Waarom je ze niet in de WT ziet is een kwestie van geld.

Ik heb ooit een setje Assaults gehad, waren uitstekende wielen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2019 14:39

Ik heb een set Reynolds Strike SLG gehad.
Het was een absolute kl*tejob om bij een lekke band de buitenband er af te krijgen. Dat is dan ook de reden waarom ik ze verkocht heb.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 12 jul 2019 15:02

De Strike SLG staat daarom bekend , daarom werden ze ook regelmatig hier in het forum te koop aangeboden , vnl afkomstig van nieuwe Canyon fietsen.

nielsve
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 12 jul 2019 16:20

En hebben die AR's/Assaults daar ook last van?

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 12 jul 2019 21:17

Vriend van mij heeft een setje Attacks, gekocht bij Mantel maand of 3 geleden. Wielen waren niet recht bij aanschaf en spaakspanning was belabberd. Laten herstellen. Nu zit er sinds paar dagen een scheur in het carbon.

Ook bij de Attacks is het vrijwel niet te doen om de band van de velg te krijgen.
Altijd onderweg...

Fvankuijk
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2019 22:34

Fvankuijk 13 jul 2019 07:55

Heb reynolds assault i.c.m. vittoria corsa banden (25 mm). Die zijn heel makkelijk om te leggen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5935
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 jul 2019 10:11

Hier een set Strike SLG wielen, zelf mee gereden, nu rijdt mijn zoon er mee. Erg fijne wielen vlgs mijn zoon en zelf vond ik ze ook wel prima. Vittoria's 25mm omleggen was een ander verhaal, dat was een beetje rottiger om het zacht uit te drukken.

Nu dat de banden 3 maanden gesetteld zijn heb ik ze er nog eens afgehaald en er weer terug opgelegd - zonder bandenknecht of bandenlichter. Ik denk dat een iets beter te monteren band ( Schwalbe One of zo ) sowieso een betere keuze was geweest ivm het tubeless ready verhaal.

Qua lagering oké wiel, wat betreft afdichting - de tijd zal het leren. Body is van aluminium en heeft geen anti- invreet strookjes , afwachten dus hoe dat zich houdt. Maar dat geldt voor veel wielbody's tegenwoordig, of je moet een Campagnolo body hebben.

Waar ik totaal geen ervaring mee heb is de service van Reynolds, maar die zal via de verdeler / dealer lopen zo vermoed ik.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 13 jul 2019 21:32

Reynolds is duur voor wat ze geven en de service is klote. Dat zal de reden zijn dat niemand ze meer heeft.

Ze hadden een service center in Maastricht die is weg. Spareparts zijn slecht te krijgen. Groothandel Agu verdeelde het de laatste jaren en volgend mij zijn ze daar nu ook weg.

bartd
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 sep 2016 13:50

bartd 13 jul 2019 22:20

nielsve schreef: 12 jul 2019 12:59 Is er een reden waarom bij Mantel, Futurum, Salden,... geen Reynolds-wielen worden verkocht in tegenstelling tot de andere merken. Ik zie het merk ook bij geen enkele tour-ploeg bijvoorbeeld. Zijn hier redenen voor?

Ik ben op zoek naar all-round wielen en de Reynolds AR41 spreken me wel aan. Heeft iemand ervaring hiermee? En zijn deze kwalitatief te vergelijken met bv Mavic Ksyrium pro carbon?

Alvast dank.
Ik heb de Reynolds AR41 nu sinds 6m op men Canyon Inflite en zeer tevreden mee.

Geen ervaring met service en dergelijke.

nielsve
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 15 jul 2019 14:08

Bedankt voor de reacties! Beetje gemengde reacties blijkbaar..

Het is altijd te hopen dat je er niets aankrijgt en dus de service niet nodig is maar dat schrikt me in dit geval toch wel wat af aangezien het een Amerikaans merk is zonder echte dealers hier in de Benelux. En je koopt ze ook niet origineel op je fiets wat maakt dat je bv. ook niet in mijn geval bij Canyon terecht kan hiervoor.

Ik zag een interessante aanbieding op een Amerikaanse site maar denk dan toch dat ik ze aan mij voorbij laat gaan. Ik heb wel nog eens een mailtje gestuurd met de vraag hoe de service en retour bij schade precies in zijn werk gaat.

Plaats reactie