Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Reynolds-wielen

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 16 jul 2019 21:53

Denk dat mocht je de wielen ooit kwijt willen je er ook niet veel ervoor terug krijgt. Voor mij wel belangrijk als je elk jaar/ 2 jaar gaat wisselen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jul 2019 08:02

nielsve schreef: 12 jul 2019 16:20 En hebben die AR's/Assaults daar ook last van?
Nee hoor. Al is het wel een beetje een trucje: als je zorgt dat de band overal goed in het midden ligt en bij het ventiel eindigt heb je ze er zo om. Blijkbaar is de velgrand wat hoger dan standaard.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jul 2019 18:25

nielsve schreef: 15 jul 2019 14:08 Bedankt voor de reacties! Beetje gemengde reacties blijkbaar..

Het is altijd te hopen dat je er niets aankrijgt en dus de service niet nodig is maar dat schrikt me in dit geval toch wel wat af aangezien het een Amerikaans merk is zonder echte dealers hier in de Benelux. En je koopt ze ook niet origineel op je fiets wat maakt dat je bv. ook niet in mijn geval bij Canyon terecht kan hiervoor.

Ik zag een interessante aanbieding op een Amerikaanse site maar denk dan toch dat ik ze aan mij voorbij laat gaan. Ik heb wel nog eens een mailtje gestuurd met de vraag hoe de service en retour bij schade precies in zijn werk gaat.
Als ze uit Amerika moeten komen moet je bijna altijd invoertaksen betalen
Kijk eens op 2ehands of Marktplaats naar nieuwe wielen die verkocht worden door kopers van een complete fiets die toch andere wielen willen.

Reynolds Strike moet kunnen voor 800 euro.

Vraag altijd een copy van de factuur of de originele factuur.
Zo voorkom je dat je gestolen goed koopt en heb je meer kans op garantie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 17 jul 2019 20:39

Garantie is voor de eerste koper een nooit voor degene die wielen uit een nieuwe fiets koopt (ik zou de verkoper wel aan laten tonen dat hij de fiets ook echt gekocht heeft, maar dan enkel om te voorkomen dat je gestolen waar koopt).

Probleem met reynolds is dat ze een heel brede productrange bieden waarbij de kwaliteit van heel slecht naar zonder meer goed gaat.
De velgen van Reynolds zijn doorgaans top en kunnen zich voor de betere wielen zeker met bijv. Enve meten.
Wat betreft onderdelen wordt het wat lastiger want ze wisselen nogal vaak van naaftechniek en dat kan vervelend zijn (maar de gebruikte techniek is dan weer een stuk beter dan bijvoorbeeld Zipp).

Garantie is wel een aandachtspunt (die heb je vaak niet) maar als je de prijs van de wielen afstemt op de waarde van de velgen is het grootste risico dat je ooit een nieuwe achternaaf in moet laten spaken (en daar is overheen te komen). Overigens geldt de verkrijgbaarheid van onderdelen van onderdelen voor meer merken Hed is een ramp, maar ook Zipp kan er wat van (recent een onderdeel van een dure disc naaf uit 2014 proberen te vinden en uiteindelijk maar een nieuwe naaf ingespaakt aangezien het onderdeel wereldwijd niet meer leverbaar was.

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 25 sep 2019 17:17

iemand enig idee waar ik witte bestickering kan krijgen voor mijn reynolds AR 41 wielen?

Plaats reactie