Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

DT Swiss 350s - Geluid bij voorwaartse beweging

patpat
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2019 22:44

patpat 03 jul 2019 20:41

Hallo,

Eindelijk mijn nieuwe wielen op mijn fiets gemonteerd! Chinees carbon met DT Swiss 350s naven. Maar nu hoor ik een geluidje bij een voorwaartse draai van het achterwiel.

Het is net zoals Martin78 beschrijft in dit recente topic echter zit het niet in de nippels....

viewtopic.php?t=89681
Martin78 schreef: 30 apr 2019 08:58 Ik denk dat ik herken wat je bedoeld, als ik namelijk mijn achterwiel heel langzaam rond draai hoor ik een soort snerpend tikje. Het geluid is goed hoorbaar als het helemaal stil is of bv binnen, als ik fiets hoor ik namelijk niks
Bij mij is het ook alleen als ik mijn wiel voorwaarts draai, achterwaarts hoor ik niks
Herkenbaar?
Ook enkel bij een voorwaartse beweging (ook bij een klein zetje). Kan het iets met de cassette zijn? Wielen en naaf zijn nieuw., de cassette overigens ook! Enig idee wat het kan zijn?

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 03 jul 2019 21:13

Een stukje tape over het ventiel.
Waarschijnlijk hoor je het ventiel tegen de velg tikken.
Opgeven is geen optie!

patpat
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2019 22:44

patpat 04 jul 2019 11:28

Thanks, heb het geprobeerd maar werkt ook niet.

Heb het wiel er uitgehaald en zodra ik de cassette draai hoor ik het geluid, het lijkt dan ook daardoor te komen (of de naaf...). Iemand een ander idee?

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 04 jul 2019 16:25

Ik denk dat wij hetzelfde geluid hebben, maar bij zit het er nog steeds helaas. De naaf is laatst nagekeken maar geen aanleiding te bekennen. Cassette zou nog kunnen maar tot nu toe stoort het mij gelukkig niet #even afkloppen hoor#

Dus helaas nog niet opgelost😔

Plaats reactie