apart, mijn body zat muurvast na het verwijderen van de moer. heb beide kanten op gedraaid tijdens het trekken maar er zat echt nul beweging inhavana schreef: ↑30 jun 2019 07:44 Gaat dus exact hetzelfde als bij Campa.
https://www.youtube.com/watch?v=ch-QdqRnFGY
Vanaf 7m35
Sleutel 17 en een inbus, that's it.
Naafprobleem Vision team 30
Heb ik met Campagnolo ook wel eens, oplossing is dan meestal om de as eruit te tikken, dan komt de body vanzelf mee.
na een aantal ritjes is het eigenlijk alleen maar erger geworden. ik ben bang dat hij eerdaags echt vastloopt tijdens freewheelen.
na meerdere pogingen de boel ook niet open kunnen krijgen. Kan de locale FM dit en wat mag het kosten of kan ik beter een nieuwe wielset aanschaffen?
na meerdere pogingen de boel ook niet open kunnen krijgen. Kan de locale FM dit en wat mag het kosten of kan ik beter een nieuwe wielset aanschaffen?
Ik zou gewoon een poging wagen. Beetje zonde om de boel weg te gooien, toch?
Met deze uitspraak in het achterhoofd en na het kijken van de zoveelste how-to op youtube weer een poging gewaagd.
uiteindelijk een nette tik met kunststof hamer aan de hub-kant en de as met lagers kwam keurig los .
Het was duidelijk dat de binnenkant van de hub aardig wat water en vuil te pakken heeft gehad. ik heb hem helemaal schoongemaakt, ontvet en opnieuw voorzien van vet.
Hierna alles weer systematisch in elkaar gezet en: TADAA! gefixed!
keurig ratel zonder zandsnerpende geluiden en meenemende ketting
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Hier hetzelfde zandgeluid.
As eraf gehaald, maar heb nog een inbus 12 nodig. Morgen maar op het werk lenen.
Maar is het freewheel wel uit elkaar te halen zoals mavic?. Of is dit een gesealde unit? En moet deze compleet vervangen worden?
Bij mavic kon ik hem helemaal uit elkaar halen tot de veertjes en pallen toe.
As eraf gehaald, maar heb nog een inbus 12 nodig. Morgen maar op het werk lenen.
Maar is het freewheel wel uit elkaar te halen zoals mavic?. Of is dit een gesealde unit? En moet deze compleet vervangen worden?
Bij mavic kon ik hem helemaal uit elkaar halen tot de veertjes en pallen toe.
Hier een beschrijving van onderhoud aan die achternaaf:
http://necycler.blogspot.com/2016/08/ho ... -free.html
http://necycler.blogspot.com/2016/08/ho ... -free.html
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Wat een ellende
Zojuist een inbus 12 mm gehaald en een ringsleutel erop gezet. Zoveel kracht moeten zetten dat de ringsleutel afgebroken is. Nog nooit meegemaakt dat iets zo vast zat. Maar even kruipolie erop en een uurtje wachten. Als het dan niet lukt geef ik de moed op
Zojuist een inbus 12 mm gehaald en een ringsleutel erop gezet. Zoveel kracht moeten zetten dat de ringsleutel afgebroken is. Nog nooit meegemaakt dat iets zo vast zat. Maar even kruipolie erop en een uurtje wachten. Als het dan niet lukt geef ik de moed op
Draai je wel in de goede richting.?leocuypers schreef: ↑03 jun 2020 18:38 Wat een ellende
Zojuist een inbus 12 mm gehaald en een ringsleutel erop gezet. Zoveel kracht moeten zetten dat de ringsleutel afgebroken is. Nog nooit meegemaakt dat iets zo vast zat. Maar even kruipolie erop en een uurtje wachten. Als het dan niet lukt geef ik de moed op
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Tegen de klok in volgens enkele filmpjes op youtube