Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bobbel in velgbed?

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 22 jun 2019 13:50

Iemand nog een tip voor me?

Ik heb op mijn nieuwe setje Farsports disc wielen een bobbel in de band/velg.

Ik heb 2 buitenband geprobeerd, Pirelli en Continental. 2 verschillende merken binnenbanden en 2 verschillende merken en breedte velglint, Farsports van 18 mm en Schwalbe van 22 mm.

Maar telkens is er een bobbel in de band. Soms op een andere plek, maar met de Pirelli Velo band valt me op dat de band aan 1 kant dieper het velgbed ingaat dan ergens anders. Dit met beide soorten velglint.

Iemand dit weleens meegemaakt? En zoja is er een oplossing?
Ik fiets al flink wat jaren en heb veel bandjes verwisseld, maar deze variatie ben ik nog niet tegengekomen.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 22 jun 2019 14:39

Ik had dit probleem met een Campagnolo Bora One 35 i.c.m. een latex binnenband. Het lag duidelijk aan de binnenband en was opgelost met een butyl binnenband. T.z.t. ga ik een andere latex binnenband proberen.

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 22 jun 2019 17:45

Ooit ook dit probleem gehad, talloze keren de band erin en eruit gehaald en weer opnieuw oppompen. De band lag ook telkens inderdaad op een ander gedeelte dieper in de velg.
Uiteindelijk vaseline tussen de velgrand en de band gesmeerd. Vervolgens hard opgepompt (neem aan dat je dit al gedaan hebt) en na een harde 'pang!' was plotseling de bobbel weg.
IG: _superver

Plaats reactie