Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Delaminatie carbon velg?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 24 jun 2019 22:13

Oké, fijn dat het dan toch mee blijkt te vallen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 25 jun 2019 09:29

asmeets schreef: 24 jun 2019 20:52 Afgelopen vrijdag bij de wielbouwer geweest en het wiel is nog helemaal goed. Ze hebben alles nagemeten en gecontroleerd, en me verzekerd dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Er is geen enkele afwijking te constateren aan de velg, behalve wat zij normale slijtage door gebruik noemen.
Verrassend, daar je het wel met remmen voelt.
YFood !!!

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 25 jun 2019 12:36

Klopt. Heb ik ook naar gevraagd. Dat verdwijnt weer als het goed is. Je moet ook heel goed kijken om een en ander te zien. Als de velg schoon is gemaakt valt niet je onder een hoek kijken. Anders valt het niet op.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jun 2019 19:50

asmeets schreef: 17 jun 2019 20:24 .........Na afloop zag dat er materiaal van de remblokken op de velg was achter gebleven. Veroorzaakt door iets wat je mogelijk als een eerste begin van delaminatie van de velg zou kunnen omschrijven. Het zijn minuscule verdikkingen op de velg die er voor zorgen dat de remblok extra slijt. Je voelt het ook met remmen, zonder dat het de rem prestaties beinvloedt overigens.

Tijdens een vakantie in Italie vorig jaar zijn de eerste verdikkingen ontstaan. Dat was echter zeer minimaal. Ze zitten nu verdeeld over een aantal vlakken op de velg, en het frappante is dat het alleen aan de linker kant van de voorvelg is gebeurd. De rechterkant, en de complete achtervelg zijn onbeschadigd. Het wordt dus wel erger.

Ik weet dat het wat moeilijk is te zien, maar is dit langzaam maar zeker het einde van de velg? Zou zo iets onder garantie moeten vallen? Die zit er namelijk wel nog op.

delaminatie.jpg
asmeets schreef: 25 jun 2019 12:36 .............Dat verdwijnt weer als het goed is. ................;
In je eerste post schrijf je dat het altijd maar erger wordt.
En de wielbouwer zegt dan weer dat het zal verdwijnen.

Lijkt mij tegenstrijdig.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 25 jun 2019 22:14

Klopt, daar heb je gelijk in. Dat hebben we ook besproken. Mij is verzekerd dat dit echt normaal is en dat er totaal geen issue is met de velg. Daar heb ik vertrouwen in. Ze hebben me ook het verschil tussen mijn velg en een velg waar echte delaminatie heeft plaatsgevonden laten zien.

Gaat het weer verdwijnen? Dat kan ik pas over een tijdje aangeven als ik er weer mee heb gereden. Wel ga ik het uiteraard goed in de gaten houden.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 26 jun 2019 08:39

asmeets schreef: 25 jun 2019 22:14 Gaat het weer verdwijnen? Dat kan ik pas over een tijdje aangeven als ik er weer mee heb gereden. Wel ga ik het uiteraard goed in de gaten houden.
Ben benieuwd, ZKH zal het wel weten - komen toch van WheelTec die wielen...

Succes.
YFood !!!

Plaats reactie