oeps ff niet goed gelezen. Maar de control is volgens de website een soepele band. Dus daar ga je sowieso van kunnen genieten. En je portemonnee sparen geeft ruimte voor een extra ijsje op vakantie
Vittoria Corsa Graphene 2.0 vs Continental GP5000
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Hier altijd conti gp4000 gehad. Nu nieuwe fiets met de Corsa 2.0 met bruine wangen. Ze bollen echt super en zien er ook zeer strak uit maar wel al 3 x lek op dik 300 km. 2 keer klein gaatje langs het ventiel aan de ventielkant ook nog. Hoe dit daar komt is mij een raadsel aangezien dat toch in de velg zit?! En de 3de keer een scherp steentje of stukje glas erin. Dat is pech. Dus in principe tevreden aangezien het maar 1 keer lzk is omwille van een steentje en de andere omwille van iets onverklaarbaar...
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Iemand een idee hoe er een gaatje kan komen langs het ventiel aan ventielkant? Dit zit toch in de velg en kan normaal niet langs buiten geraakt worden... Velglint niet goed of iets anders....? Dan kan ik al 2 van 3 platte banden met de Corsa's uitsluiten
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Kan een productiefout zijn van de binnenbandleverancier.
Had ik laatst met een Schwalbe light binnenband die op de naad bij het ventiel lekte, toen ik een nieuwe bb wilde monteren.
Contact gehad met Mantel die direct een nieuwe bb opstuurde.
Had ik laatst met een Schwalbe light binnenband die op de naad bij het ventiel lekte, toen ik een nieuwe bb wilde monteren.
Contact gehad met Mantel die direct een nieuwe bb opstuurde.
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54
Mja vreemd dat het zowel voor als achter al aan de hand heb gehad. Achter met de eerste rit en voor met de 3de rit dus... Ma kan idd een slechte batch biba's zijn ja. Fm eens contacteren als em uit verlof is
-
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Even deze uit de mottenballen halen. Vorig weekend zou ik met twee vrienden een rondje Ringvaart rijden, maar bij een verkeerslicht (ja, wij stoppen bij rood) stond ik achter eentje van hen en zag dat zijn achterband bobbels had en er canvas te zien was tussen de lijnen van het profiel. Ook de voorband was begonnen met de ontsluiting. Het waren Vittoria Corsa Graphene 2.0 met tan walls, 3 jaar oud. Voorzichtig terug en bij mij thuis even twee andere banden erop en weer vertrokken.
3 jaar oud is natuurlijk wel al oud, want ik vervang ze eigenlijk iedere 1,5 jaar wel (hij heeft net als ik twee normale racefietsen).
Is dit een bekend probleem van de Corsa G2.0? Ik lees er wel e.e.a. Over op wat websites, maar ook genoeg over andere banden met problemen.
3 jaar oud is natuurlijk wel al oud, want ik vervang ze eigenlijk iedere 1,5 jaar wel (hij heeft net als ik twee normale racefietsen).
Is dit een bekend probleem van de Corsa G2.0? Ik lees er wel e.e.a. Over op wat websites, maar ook genoeg over andere banden met problemen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
25 mm, niet TLR en bandendruk tussen 6,5 en 7 bar. Het is de mooiweerfiets, dus wel bij warm zonnig weer buiten, maar weinig km’s. Rubber was best soepel en niet echt verdroogd zo op het gezicht.
Die lijnen over de lengte van het profiel lijken mij wel een zwak punt in het ontwerp. Ik heb ze zelf ook sinds kort, dus ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Die lijnen over de lengte van het profiel lijken mij wel een zwak punt in het ontwerp. Ik heb ze zelf ook sinds kort, dus ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Zal nog geen 2500 km zijn. Misschien zelfs maar 1500.