Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora WTO

a_v
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 21 mei 2021 09:25

Goeie tip, bedankt!

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 03 jun 2021 15:18

Zonet de Bora's WTO 45 (disc) besteld bij Hopmans (voor 1499 EUR).
Heel benieuwd naar de rijcapaciteiten! Ik laat het zeker weten :)
It's just a hill - Get over it

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 03 jun 2021 15:49

Ik rij al een tijdje op mijn Bora WTO45 disc wielen. Eerst in een Canyon Endurace CF SLX, nu in een Cannondale Supersix EVO.

Kan weinig negatiefs zeggen over de wielen, vind ze heerlijk rijden. Maar nog belangrijker, ik vind ze echt prachtig ogen. Dat is toch waar we het uiteindelijk voor doen... verschillen tussen wielsets zijn gewoon erg klein. Gewicht, aero eigenschappen, windgevoeligheid, het zal allemaal iets schelen maar koop vooral emotie. Dat is waar je plezier van hebt...

Kan ze goed vergelijken met een set Hollowgram 45mm wielen die standaard geleverd werden in mijn Supersix EVO (met DT Swiss 240 naven). De Hollowgram wielen zijn voor mijn gevoel iets minder windgevoelig (die zijn een stuk breder). Kwa snelheid, comfort en directheid vind ik het beide erg goed wielsets, geen grote verschillen.

Ik rij eigenlijk altijd met de Boras en niet met de Hollowgrams. Waarom? Zoals eerder gezegd, ik vind ze veel en veel mooier. Mooie glanzende afwerking, prachtig spaakpatroon, gewoon mooie velgen.

Mijn advies, als je ze mooi vind moet je ze kopen. Voor ons wielertoeristen zijn de technische verschillen tussen die wielsets minimaal. Koop emotie!

Plaats reactie