Budget aero Fulcrum of Vision
Heb ik gedaan hoornijkie schreef: ↑26 apr 2019 12:48Plak je er toch andere stickers op♂️swannie schreef: ↑26 apr 2019 06:52 Ik heb al dozijnen wielen gehad (oa Fulcrum Zero c17, Ksyrium, Cosmic, Mantel full carbon, Campy Zonda c17, DT, Roval, Tune, ... ) en m'n absoluut favoriete wielset was de Fulcrum Quattro LG.
Die bolden super, superstijf, zijn makkelijk op snelheid te houden. Ook in de bergen moesten ze niet onderdoen voor de Zero's.
Het enige jammere is dat ze eigenlijk 'te min' zijn om op mijn S-Works te steken, anders reed ik er altijd op.
Wat betreft Vision: 4 mannen bij ons in de club rijden (of reden) Vision.
Bij 1 zn team 30 al na 2 ritjes problemen met de body, bij een andere kwam er altijd speling op de achternaaf van zn metron 55, na een half jaar heeft hij ze uit miserie weg gedaan voor dt wielen.
De andere 2 zijn tot dusver wel tevreden.
Ik vind dat de ratel van Vision klinkt zoals Powerway/novatec/bitex... zou het kunnen dat vision zn naven daar koopt?
Goed punt
Vision team 35;
Novatec:
Enige verschil zo op het oog zijn 3 tegen 4 palletjes
In een team 30 wiel zit wel een freehub met 4 van die dingen (en die lijkt er wel verdacht veel op) :
Hmm, ik las wat reviews vd goedkopere Vision's en dat body verhaal kwam wel meer terug.
Denk dat het dan de Fulcrum's gaan worden !
Of... De Campy Scirocco's ?! Die zijn 50 Euro goedkoper, hetzelfde wiel. Of kan dat niet bij mijn Shimano groep ???
Denk dat het dan de Fulcrum's gaan worden !
Of... De Campy Scirocco's ?! Die zijn 50 Euro goedkoper, hetzelfde wiel. Of kan dat niet bij mijn Shimano groep ???
Ik heb al best wat kilometers (6-7000 schat ik) met de Vision Team 35 wielen.
Geen enkel probleem mee.
Spotgoedkoop, dus ook gene drama als ze het geen jaren én jaren volhouden.
Geen enkel probleem mee.
Spotgoedkoop, dus ook gene drama als ze het geen jaren én jaren volhouden.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dit weekend voor de 3e keer een spaak uit een Vision Team 30 gereden. Het lukt ze bij Codagex schijnbaar niet om de boel fatsoenlijk te spaken. Punt is dat het 2 van de 3 keer op een moment gebeurd dat het nu niet bepaald uit kwam. Komt nog bij dat de boel herstellen (volgens mij wisselen ze enkel de spaak en trekken ze het wiel weer recht) bij Codagex schijnbaar minimaal 4 weken moet duren.
Forgive my ignorance..., Codagex is de eigenlijke hersteller van Vision wielen ? De Team 30 heb ik ook nog overwogen, maar de J-bend spaken hielden mij tegen. Eigenlijk vanwege dit euvel helaas.amclassic-fan schreef: ↑30 apr 2019 08:25 Dit weekend voor de 3e keer een spaak uit een Vision Team 30 gereden. Het lukt ze bij Codagex schijnbaar niet om de boel fatsoenlijk te spaken. Punt is dat het 2 van de 3 keer op een moment gebeurd dat het nu niet bepaald uit kwam. Komt nog bij dat de boel herstellen (volgens mij wisselen ze enkel de spaak en trekken ze het wiel weer recht) bij Codagex schijnbaar minimaal 4 weken moet duren.
Het is overigens de Fulcrum Racing 4 geworden. Gisteren binnen gekregen. Ik ga ze vandaag eens aan de tand voelen !
Met Shimano body weegt het achterwiel 1001 gram en het voorwiel 834 gram. Maar ze zijn budget aero en waarschijnlijk goed stijf, daar gaat het mij om.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Klopt en Codegex heeft op het gebied van consument vriendelijkheid nu niet bepaald een beste reputatie, alles duurt er altijd lang.
@Ruud_k, met j-bend spaken heb ik zelf geen problemen, daardoor gaan die wielen ook niet kapot. Ze worden gewoon slecht gespaakt.
@Ruud_k, met j-bend spaken heb ik zelf geen problemen, daardoor gaan die wielen ook niet kapot. Ze worden gewoon slecht gespaakt.
Ga je met een gebroken spaak met het wiel naar de importeur?