Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Repareren / verstevigen remrand van een carbon velg

walterdewit
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2018 10:44

walterdewit 08 apr 2019 14:09

Ik heb een gaaf setje Supra RFC 55 carbon wielen. Nu gaan de remranden komende tijd slijten, zeker met het komende mooie weer hoop ik veel kilometers te gaan maken.

Nu is het uiteraard een gebruiksvoorwerp en ik vraag me af of het mogelijk is om de remranden op den duur weer op te laten vullen of bij te laten werken. Ik heb geen idee hoe lang de remranden meegaan, maar kon zo snel geen antwoord vinden via google.

Wie weet of dit mogelijk is?!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 apr 2019 14:57

Ja daar hebben ze carbonpasta voor. Kan je bij inslijten erop smeren. 24u laten drogen en je kan weer jaren vooruit!

https://www.mantel.com/park-tool-sac-2- ... T6EALw_wcB

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 apr 2019 14:57

:D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2019 15:05

:lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 apr 2019 15:06

Gaaf en Supra is een contradictio interminis. Zwaar en Supra daarentegen...

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 08 apr 2019 15:19

Maar even zonder gekheid. Volgens mijn lokale fietsenmaker is het wel mogelijk om versleten remranden te laten "opvullen". Geen idee of dit de moeite waard zou zijn, of dat het ook een goede oplossing zou zijn.

Voor de Supra's is het misschien beter om ze op te rijden, en daarna een nieuw setje chineesjes te bestellen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2019 17:57

NuitKor schreef: 08 apr 2019 14:57 Ja daar hebben ze carbonpasta voor. Kan je bij inslijten erop smeren. 24u laten drogen en je kan weer jaren vooruit!

https://www.mantel.com/park-tool-sac-2- ... T6EALw_wcB
Wat een bedroevend antwoord dit.
Heb je iemand nieuw die de moeite doet om een account aan te maken.
Die ook nog eens moeite doet om zijn vraag een beetje mooi te verwoorden.
Krijgt die dit antwoord en dan nog zonder smiley of aanvulling dat het "om te lachen is".

Heel bedenkelijk antwoord van jou maar mogelijk ben jij wel alwetend. :dislike:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 08 apr 2019 18:05

walterdewit schreef: 08 apr 2019 14:09 Ik heb een gaaf setje Supra RFC 55 carbon wielen. Nu gaan de remranden komende tijd slijten, zeker met het komende mooie weer hoop ik veel kilometers te gaan maken.

Nu is het uiteraard een gebruiksvoorwerp en ik vraag me af of het mogelijk is om de remranden op den duur weer op te laten vullen of bij te laten werken. Ik heb geen idee hoe lang de remranden meegaan, maar kon zo snel geen antwoord vinden via google.

Wie weet of dit mogelijk is?!
Niet voor het één of ander maar ik zou je er niet druk over maken. Zelf heb ik twee sets carbon wielen en rijd er al ‘n paar jaar op. Beide zijn 0,0 ingesleten. Kwestie van fatsoenlijke remblokken gebruiken en de moeite nemen om bij echt heel smerig weet je alu wielen te steken.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 08 apr 2019 18:56

walterdewit schreef: 08 apr 2019 14:09 Ik heb een gaaf setje Supra RFC 55 carbon wielen. Nu gaan de remranden komende tijd slijten, zeker met het komende mooie weer hoop ik veel kilometers te gaan maken.

Nu is het uiteraard een gebruiksvoorwerp en ik vraag me af of het mogelijk is om de remranden op den duur weer op te laten vullen of bij te laten werken. Ik heb geen idee hoe lang de remranden meegaan, maar kon zo snel geen antwoord vinden via google.

Wie weet of dit mogelijk is?!
Remranden gaan zeker slijten , moet je gewoon accepteren . Opvullen kan niet , of er moet een nieuwe methode gevonden zijn .

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 apr 2019 19:07

Arno357 schreef: 08 apr 2019 18:56
walterdewit schreef: 08 apr 2019 14:09 Ik heb een gaaf setje Supra RFC 55 carbon wielen. Nu gaan de remranden komende tijd slijten, zeker met het komende mooie weer hoop ik veel kilometers te gaan maken.

Nu is het uiteraard een gebruiksvoorwerp en ik vraag me af of het mogelijk is om de remranden op den duur weer op te laten vullen of bij te laten werken. Ik heb geen idee hoe lang de remranden meegaan, maar kon zo snel geen antwoord vinden via google.

Wie weet of dit mogelijk is?!
Remranden gaan zeker slijten , moet je gewoon accepteren . Opvullen kan niet , of er moet een nieuwe methode gevonden zijn .
Hoezo kan niet.? Je kan met 2 componenten epoxylijm gewoon een carbon lint erover heen plakken. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 apr 2019 19:29

Je zat er op te wachten, dus hier is ie: "Een fiets kopen met schijfremmen" :D
Afbeelding

walterdewit
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2018 10:44

walterdewit 08 apr 2019 21:59

Thanks voor de antwoorden :). Ik ga met echt slecht weer gewoon op de alu wielen rijden en verder op Carbon set. Ik ben sinds vorig jaar pas echt wat meer gaan fietsen. Mijn jaarkilometrage was 6.500 in 2018. Dat is voor velen hier waarschijnlijk peanuts, ik ben er tevreden over en hoop hier dit jaar iets over heen te komen. Zo snel zullen ze dus niet slijten als ik afga op de antwoorden hier. Dat is mooi want ik ben er erg blij mee. Contradicto of niet :). Ik weeg zelf ook niet zoveel, dat scheelt ook weer ten opzichte van anderen...

Ik heb twee verschillende setjes remblokken nu. Swisstop Black prince en blauwe Reynolds. Volgens wat ik erover kon vinden twee goede kwaliteit blokjes. De set die het beste bevalt bestel volgende keer weer.

Plaats reactie