Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Keuze wielset

sjoppne23
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 mar 2019 14:11

sjoppne23 18 mar 2019 14:13

Hey,

Ik vroeg me af wat buiten gewicht het verschil is tussen de Bontrager Aeolus Pro 5 TLR Disc en de Bontrager Aeolus Comp 5 TLR Disc. En of het verschil in prijs de moeite waard is.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 18 mar 2019 15:27

Of het de moeite is; dan zal je toch moeten zeggen wat je met de wielen wil doen? Criteriums rijden, toertochten, woon-werk verkeer....

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 18 mar 2019 16:32

1 minuut zoeken en je hebt het gevonden:
Pro versie: is full carbon, en heeft een andere naaf dan de comp, 19,5c interne velgbreedte
Comp versie: aluminium velg met carbon kap, andere naaf dan de pro, 17,5c interne velgbreedte

Ik weet niet wat het prijsverschil voor jou precies is, en ik kan voor jou al helemaal niet beoordelen of het de moeite waard is.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mar 2019 19:27

Het staat gewoon op de Trek website

Bontrager Aeolus Comp 5 TLR Disc racewiel
Productinformatie
- Rim construction combines lightweight aluminum rim with a bonded carbon fiber fairing
- Tubeless Ready (TLR) rims allow for quick transition to tubeless system
- Aluminum with carbon rim construction (23mm outer, 17.5mm inner width)
- Compatible with Shimano 10/11 speed, SRAM 10/11
- Bladed spokes 24 front/24 rear, with locking nipples
- Center Lock disc brake
- Includes Bontrager TLR rim strip, TLR valve stem, internal cam quick release, and traditional rim strip
- No rider weight restrictions
Bontrager Aeolus Pro 5 TLR Disc racewiel
Productinformatie
- Het D3 Dual Directional Design-velgprofiel vermindert de luchtweerstand rond de band en de velg
- OCLV Pro carbon biedt de optimale mix van lichtgewicht, sterkte en duurzaamheid
Tubeless Ready (TLR)-velgen maken een snelle ombouw naar tubeless systemen mogelijk
- Het Stacked Lacing spaakpatroon biedt een betere ondersteuningshoek voor de spaaknippel en dat levert een stijver wiel op
- 50 mm hoge OCLV Carbon velg (27 mm buitenbreedte, 19.5 mm binnenbreedte), DT Aerolite spaken en Alpina spaaknippels
- Centerlock naven met 12 mm steekassen voor en achter, Bontrager 24-punts aangrijping, freewheel met 3 pallen
- Geschikt voor Shimano 10/11-speed en SRAM 10/11 freewheelnaven: ombouwkit verkrijgbaar voor snelspanner en 15 mm steekas
- Inclusief voorgemonteerd TLR-velglint, TLR ventiel, ventielkern-sleutel en standaard velglint
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mar 2019 19:28

sjoppne23 schreef: 18 mar 2019 14:13 Hey,

Ik vroeg me af wat buiten gewicht het verschil is tussen de Bontrager Aeolus Pro 5 TLR Disc en de Bontrager Aeolus Comp 5 TLR Disc. En of het verschil in prijs de moeite waard is.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Als je bij de enen fietsenmaker tot 25% korting krijgt op de Pro versie kunnen ze zo maar even duur zijn als de Comp versie bij een fm die geen korting geeft. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie