Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vitoria rubino contol pro

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 12 jan 2019 20:32

Wil nieuwe banden op fiets kopen voor hele jaar door en mijn oog is gevallen op de rubino control pro. Iemand ervaring met deze band?

hayes

hayes 12 jan 2019 21:40

Neen. Maar ik heb sinds enkele weken de Rubino Pro Endurance G+ in 28mm en die bevalt me heel erg.
Alle ritjes de laatste tijd zijn ofwel in de regen of op vochtige wegen. Massa's grip en veel comfort.
Over duurzaamheid en lekbestendigheid kan ik nog niets zeggen. Maar dat zit bij de Rubino normaal wel snor.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2982
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 jan 2019 17:27

Ik rijd in de zomer op de Rubino Pro en heb nu voor de winter de Pro Control (23mm) gekocht. Een iets stevigere band om de wintermaanden mee door te komen. Tot nu toe een kleine 1200km mee gereden. In droog weer maar ook op de natte weg. Voor zover ik kundig en rijvaardig ben heb ik geen zwakke punten kunnen ontdekken. Ik heb niet het gevoel gehad dat ik iets tekort kom. Ik houd deze in ieder geval voor de winter (als je in het donker niet altijd kunt anticiperen op wat er op de weg ligt is een iets stevigere band wel welkom).

In de zomer kan ik prima toe met de Rubino Pro die toch wel een stuk lichter is.
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 15 jan 2019 22:11

In de zomer gaat de gewone Rubino Pro er ook weer op.
Voor z'n prijs een onklopbaar bandje.

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 17 jan 2019 20:32

Hier nog een Rubino Pro adept (de 'standaard' versie). Een schier niet kapot te krijgen bandje, misschien een lek per 10.000 km, en dan meestal op een punt dat ze toch al aardig aan vervanging toe waren. Ik rij er ook gewoon mee door in de winter (130km/week woonwerk).

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 18 jan 2019 07:45

Bedankt voor de reacties! Ik zal me voor de zomer de rubino pro gaan bestellen 28 mm. Voor mijn 2e racefiets de pro control 23mm gisteren binnen gekregen en dit weekend maar eens uit testen

Plaats reactie