Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon wielen, graag advies....

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 11 aug 2010 22:31

ronb schreef: Zelf rijd ik met Kuiper ACC50. Bevallen mij prima met trainen maar bij wedstrijden steek ik een handgespaakt setje.


Waarom verkies je handgespaakt ipv die ACC50? Interesseert me omdat ik eventueel aan die Kuipers dacht om wedstrijden te rijden.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 aug 2010 23:21

Ik zou een set gigantex velgen (Al dan niet met alu remrand, volgens mij maken de meeste merken daar gebruik van) nemen en deze door een goede spaker laten vlechten met Dt aerolites en DT naven. Dan heb je de voordelen van goede componenten waar "merk" wielen voor uit budgetoverwegingen steken (moeten) laten vallen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 12 aug 2010 00:13

Sharkman 1 schreef:Ik zou een set gigantex velgen (Al dan niet met alu remrand, volgens mij maken de meeste merken daar gebruik van) nemen en deze door een goede spaker laten vlechten met Dt aerolites en DT naven. Dan heb je de voordelen van goede componenten waar "merk" wielen voor uit budgetoverwegingen steken (moeten) laten vallen.

Maar waar haal je losse Gigantex velgen vandaan?

ronb
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:11

ronb 12 aug 2010 00:40

Be.rt schreef:
ronb schreef: Zelf rijd ik met Kuiper ACC50. Bevallen mij prima met trainen maar bij wedstrijden steek ik een handgespaakt setje.


Waarom verkies je handgespaakt ipv die ACC50? Interesseert me omdat ik eventueel aan die Kuipers dacht om wedstrijden te rijden.


Enerzijds zijn ze mij te kostbaar om in te zetten tijdens wedstrijden. Vanwege valpartijen ed. De wedstrijden zijn vaak op korte omlopen. Na iedere bocht vol aanzetten, en dat met mijn 95 kilo. Een handgespaakt setje is dan iets betrouwbaarder. Ben je 20 kilo lichter dan ik en ben je niet angstig voor schade dan kan je de Kuipers rustig inzetten tijdens wedstrijden.

skater-nh
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 mar 2010 09:38

skater-nh 12 aug 2010 00:42

Rijdt zelf met FFWd f5r en die bevallen prima, hoor veel geluiden dat de F6r veel problemen geeft. te slap enz..

Heb zelf ook een set Infinito Full carbon 38mm wielen en deze lijken wel stijver dan de FFWD heb met alle twee wedstrijden gereden en rijdt op dit moment met de infinito wielen en dat bevalt zeer goed..

Gebruikersavatar
patrickcorbee
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 aug 2010 17:40

Gebruikersavatar patrickcorbee 12 aug 2010 17:44

Zelf rijd ik nu op mavic cosmic carbon ultimate en deze bevallen opzich prima. Nu ben ik van plan deze in te gaan ruilen tegen Zipp 404 tubular. (of iemand anders moet interesse hebben;-)) De Zipp`s zijn wel iets zwaarder, maar ik begrijp dat ze daarentegen wel minder luchtweerstand hebben.

Wie kan mij vertellen wat wijsheid is?
"Shut up legs and do as I tell you" - Jens Voigt

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 13 aug 2010 17:22

LVGH schreef:
Sharkman 1 schreef:Ik zou een set gigantex velgen (Al dan niet met alu remrand, volgens mij maken de meeste merken daar gebruik van) nemen en deze door een goede spaker laten vlechten met Dt aerolites en DT naven. Dan heb je de voordelen van goede componenten waar "merk" wielen voor uit budgetoverwegingen steken (moeten) laten vallen.

Maar waar haal je losse velgen vandaan?


Alu. Carbon 50mm - 32 gaats vanuit voorraad leverbaar, prijzen per e-mail.
Gaan hoofdzakelijk naar renners die uit ervaring van een eerder ander wielset twijfels hebben met minder spaken.
Losse velgen in andere gaten heb ik ook zo nu en dan, anders op bestelling.

Daarnaast zouden de wielen zoals op de website ook prima in wedstrijden moeten voldoen.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 25 aug 2010 15:27

Het is niet van toepassing op deze discussie, maar zeker de moeite waard om te vragen; Patrick heb jij ook foto's van jou fiets op het specialized topic? Lijkt mij in ieder geval zeker de moeite waard om te doen als ik de fiets specificaties zo lees... zou een leuke toevoeging zijn!
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

basko
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 mar 2009 08:28

basko 25 aug 2010 18:21

Zelf zit ik te denken aan SRAM S60 wielen. Misschien ook een alternatief voor je, heeft iemand daar trouwens ervaring mee?

Plaats reactie