Voorwiel met e-motor en accu in naaf?

Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 7676
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 nov 2018 19:20

De toekomst van de automotor , indien elektrisch, ja.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 17 nov 2018 20:39

afrit13 schreef:
17 nov 2018 12:47
Deze?
Zoiets bedoelde ik , dank.

alien
Forum-lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 18 nov 2018 07:49

Nee_Nee schreef:
17 nov 2018 18:56
Schijnt de toekomst van de automotor te zijn: vier motoren in de wielen.
”Toekomst”:

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
gene
Forum-lid
Berichten: 1761
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

Gebruikersavatar gene 20 nov 2018 09:22

Accuvermogen zal dan toch beperkt zijn en vooral omwille van het gewicht zou ik voor bv een frame accu kiezen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 10269
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2018 08:39

Jet wilt het gewicht zo laag en centraal mogelijk hebben. Middenmotor met frameaccu is technisch de beste oplossing, alleen verrad je meten dat je op een e-bike rijdt. Nog een voordeel van een middenmotor is dat hij gemakkelijk te chippen is waardoor de begrenzing vervalt zodat je nog een beetje een normale racefietssnelheid kunt rijden. Natuurlijk mag dat niet maar veel harder dan een normale racefiets zul je niet gaan dus voor een sportieve fiets zie ik het probleem niet zo.
Campagnolo Ultra Dork

Titanio
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2017 13:35

Titanio 21 nov 2018 09:18

Voordeel van een naafmotor is dat je je bestaande frame kunt gebruiken. Een klein en licht motortje zou voor de niet-klimmers een uitkomst in de bergen kunnen zijn. Accu in een bidonhouder om het wiel niet te zwaar te maken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 10269
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2018 09:24

Niet-klimmers zijn meestal het zwaarder gebouwde type. Een klein motortje met een kleine accu gaan dan niet veel zoden aan de dijk zetten vrees ik.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
gene
Forum-lid
Berichten: 1761
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

Gebruikersavatar gene 21 nov 2018 09:25

Ik denk ook dat TS een ombouwset bedoelt en dan is een middenmotor minder evident.
Naafmotoren die tot 45 km/h ondersteunen zijn er ook. Strömer oa gelooft in deze techniek. (achternaafmotor)
Ik heb ook ervaren dat een krachtige middenmotor (en vooral bij 11 sp) kettingen vreet.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 10269
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2018 11:16

Ts vroeg in een ander topic advies over een nieuwe (gravel) fiets met middenmotor. Beide opties zullen dus nog open staan.
Een achterwielmotor kan ook prima, zekers als je een fiets wilt ombouwen. Een gravelracer met Bafang setje kan ook leuk speelgoed zijn maar dan moet je bij voorkeur wel een degelijke constructie hebben voor een frameaccu want als de accu in een dragertje achterop komt dan krijg wel weer veel gewicht op het achterwiel. Dat is dan wel weer beter dan op het voorwiel.
De accu in het wiel is in ieder geval altijd een slecht idee.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten