Voorwiel met e-motor en accu in naaf?
Jet wilt het gewicht zo laag en centraal mogelijk hebben. Middenmotor met frameaccu is technisch de beste oplossing, alleen verrad je meten dat je op een e-bike rijdt. Nog een voordeel van een middenmotor is dat hij gemakkelijk te chippen is waardoor de begrenzing vervalt zodat je nog een beetje een normale racefietssnelheid kunt rijden. Natuurlijk mag dat niet maar veel harder dan een normale racefiets zul je niet gaan dus voor een sportieve fiets zie ik het probleem niet zo.
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk ook dat TS een ombouwset bedoelt en dan is een middenmotor minder evident.
Naafmotoren die tot 45 km/h ondersteunen zijn er ook. Strömer oa gelooft in deze techniek. (achternaafmotor)
Ik heb ook ervaren dat een krachtige middenmotor (en vooral bij 11 sp) kettingen vreet.
Naafmotoren die tot 45 km/h ondersteunen zijn er ook. Strömer oa gelooft in deze techniek. (achternaafmotor)
Ik heb ook ervaren dat een krachtige middenmotor (en vooral bij 11 sp) kettingen vreet.
Ts vroeg in een ander topic advies over een nieuwe (gravel) fiets met middenmotor. Beide opties zullen dus nog open staan.
Een achterwielmotor kan ook prima, zekers als je een fiets wilt ombouwen. Een gravelracer met Bafang setje kan ook leuk speelgoed zijn maar dan moet je bij voorkeur wel een degelijke constructie hebben voor een frameaccu want als de accu in een dragertje achterop komt dan krijg wel weer veel gewicht op het achterwiel. Dat is dan wel weer beter dan op het voorwiel.
De accu in het wiel is in ieder geval altijd een slecht idee.
Een achterwielmotor kan ook prima, zekers als je een fiets wilt ombouwen. Een gravelracer met Bafang setje kan ook leuk speelgoed zijn maar dan moet je bij voorkeur wel een degelijke constructie hebben voor een frameaccu want als de accu in een dragertje achterop komt dan krijg wel weer veel gewicht op het achterwiel. Dat is dan wel weer beter dan op het voorwiel.
De accu in het wiel is in ieder geval altijd een slecht idee.
Campagnolo Ultra Dork