Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke tubes zijn de beste anno 2018?!

Welke tubes voor competitie anno 2018?!

Vittoria corsa cx
0
Geen stemmen
Vittoria corsa
0
Geen stemmen
Vittoria corsa speed
0
Geen stemmen
Vittoria corsa control
0
Geen stemmen
Continental competition
1
25%
Veloflex Arenberg
2
50%
Specialized S-works turbo
1
25%
 
Totaal aantal stemmen: 4

Koereur7
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2018 19:15

Koereur7 09 nov 2018 08:46

Zoals eerder vermeld ga ik een nieuw setje tubulars kopen (na 8 jaar clinchers).
Er zijn veel mensen dat hier van afstappen door de altijd maar betere banden maar als je ze enkel gebruikt voor competitie (ifv lekrijden) bieden ze wel nog altijd voordeel, al is het maar voor het gewicht van de wielset alleen, gemiddeld toch 200 à 300gr lichter.

Ik heb de trend niet echt opgevolgd en nu weet ik niet goed welke ik het best zou kopen om wedstrijden rond de kerktoren te rijden in België. Over allemaal lees je positieve en negatieve reviews, het is sowieso interessant voor iedereen denk ik.
Ik zet ze even op een rij:

- Vittoria corsa cx (staat niet meer vermeld op de site van vittoria zelf?)
- Vittoria corsa
- Vittoria corsa speed (springt er qua gewicht uit, maar 205gr maar lekbestendig?)
- Vittoria corsa control
- Continental competition
- Veloflex Arenberg

Je hebt uiteraard ook nog de Specialized tubes maar vind dit niet passen op een Trek fiets :lol:

Het gaat telkens om de 25mm versie en volledig in het zwart (niet dat dat een echte rol speelt qua kwaliteit :D )

Qua lijming best de Vittoria mastik one denk ik? Van de pro versie zijn er nog maar weinig reviews.

Welke kiezen jullie? :) Momenteel gaat er bij mij een lichte voorkeur uit naar de Continental competition. Voorlopig komt er nog geen 5000S tube (heb even geïnformeerd)

Als het een rol speelt, ik weeg 55kg :lol:

Storm-biker
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54

Storm-biker 09 nov 2018 09:32

Vittoria Corsa CX wordt niet meer gemaakt.
De Corsa Speed is gemaakt voor tijdritten en is zowel qua duurzaamheid als lekbestendigheid niet aan te raden als allround tube.
De Corsa control is een wat stevigere versie van de Corsa.

Mijn keuze zou zijn de Competition's of de Vittoria Corsa's. Waarbij de Competition's een streepje voor hebben qua lekbestendigheid en de Corsa's net iets vlotter zullen lopen.

Koereur7
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2018 19:15

Koereur7 10 nov 2018 12:41

Storm-biker schreef: 09 nov 2018 09:32 Vittoria Corsa CX wordt niet meer gemaakt.
De Corsa Speed is gemaakt voor tijdritten en is zowel qua duurzaamheid als lekbestendigheid niet aan te raden als allround tube.
De Corsa control is een wat stevigere versie van de Corsa.

Mijn keuze zou zijn de Competition's of de Vittoria Corsa's. Waarbij de Competition's een streepje voor hebben qua lekbestendigheid en de Corsa's net iets vlotter zullen lopen.
Afgaande op uw reactie heb ik nog wat opgezocht en vond deze vergelijking:

https://www.bicyclerollingresistance.co ... bular-2016

Gemiddeld gezien heeft de Vittoria 2Watt minder rolweerstand, In welke mate zou je dit voelen denk je? Uiteindelijk is dit wel ongeveer 15%

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 nov 2018 19:15

En welke kit ga je gebruiken? Mogelijk nog belangrijker dan welke tube er om de velg gaat komen. :roll:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Koereur7
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2018 19:15

Koereur7 10 nov 2018 19:23

Lcsmet schreef: 10 nov 2018 19:15 En welke kit ga je gebruiken? Mogelijk nog belangrijker dan welke tube er om de velg gaat komen. :roll:
Zoals vermeld in mijn eerste bericht ga ik de Vittoria mastik one gebruiken. Aangezien er van de pro versie weinig positieve reviews zijn.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 nov 2018 22:02

* Vittoria Corsa Grapheen 25 mm - zeer goede tube , latex binnenband en redelijk qua slijtage en lekbestendigheid.

* Continental Competition 25mm fijne tube - stugger en niet zo soepel - butyl binnenband en redelijke lekbestendigheid. Qua slijtage absoluut niet beter dan de Vittoria Corsa Grapheen

* Vredestein Fortezza Senso T 25mm - zeer soepele en fraai gemaakte tube. Latex binnenband en niet onbelangrijk - zwarte basislint.

Deze 3 soorten heb ik momenteel thuis en de bovenste 2 heb ik in gebruik. Van de Vredestein heb ik momenteel nog 6 stuks nieuw van op voorraad en ben benieuwd ze te gaan rijden. De Continental en Vittoria tubes op mijn wielen zijn nog zo goed dat ik ze niet zomaar ga vervangen.

Op de Vittoria heb ik nu ca 3000 Km gereden en 1 keer een klein lek op de achtertube. Hier een beetje Orange Seal latex erin gedaan en de tube doet nog steeds dienst. Zo ook de Continental Competition 1 keer lek in Limburg op de achter tube. Helaas is wel door de butyl tube is dat deze in 1 keer past boem leeg is terwijl een latex binnenband in de tube nog wat meer vol blijft bij een leegloper of klein gaatje.

Ooit eens op een Veloflex Carbon nog 15 kilometer tot thuis kunnen rijden dankzij de latex binnenband. Heerlijke tubes ook de Veloflex maar nog nooit geprobeerd in 25mm dus geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door rene op 12 nov 2018 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Koereur7
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2018 19:15

Koereur7 11 nov 2018 22:20

Mooie reactie Rene! Bedankt!
Mag ik stellen dat er bij jou een lichte voorkeur uit gaat naar de Vittoria en de Vredestein? Had eerlijk gezegd Vredestein nog niet bekeken, het is inderdaad mooi dat het basislint zwart is mocht het zijn dat er toch nog een stukje zou komen piepen :-) Weet nu niet als dat het geval zou zijn bij bijvoorbeeld een Vittoriatube op een velg van 25mm?
De twijfel wordt nu nog groter! Dikwijls laat ik het gewicht de doorslag geven maar met verschillen van amper 5à10 gram is dat het spreken niet waard.

Heb nu wel een bijkomende vraag, toen ik net de Vredestein tubes bekeek op hun site stond er dat de minimumdruk 8 bar is bij 25mm?! Zoals ik al zei weeg ik maar 55kg, bij mijn clinchers steek ik vooraan 5,5 en achteraan 5,75, hoe moet ik dit zien in verhouding met tubes? Het lijkt misschien een domme vraag maar niet onbelangrijk!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 nov 2018 09:49

Koereur7 schreef: 11 nov 2018 22:20
Heb nu wel een bijkomende vraag, toen ik net de Vredestein tubes bekeek op hun site stond er dat de minimumdruk 8 bar is bij 25mm?! Zoals ik al zei weeg ik maar 55kg, bij mijn clinchers steek ik vooraan 5,5 en achteraan 5,75, hoe moet ik dit zien in verhouding met tubes? Het lijkt misschien een domme vraag maar niet onbelangrijk!
Goede vraag - zelf met mijn 70 kilogram rij ik gewoon met wat me lief is op welk wegdek. Rij ik in Vlaanderen op kasseien dan pak ik 5 bar voor en 5,5 bar achteraan. Rij ik op mooie vlakke polderwegen ga ik meestal naar 6 en 6,5 bar. Zelden hoger dan deze waarden, en ook geheel niet nodig.

De Vredestein wil ik volgend jaar gaan testen, maar die zullen vast heel erg goed rijden. De zijwanden van deze tubes is zeer soepel ( vergelijkbaar met Veloflex en Vittoria Corsa ) in combinatie met latex binnenband.

Ik moet wel zeggen dat ook de Continental Competition een goede tube is, alleen niet zo soepel. Ook géén uitblinker in lekbestendigheid en slijtage weerbaarheid in vergelijking met Vittoria Corsa Grapheen of de Veloflex tubes waarmee ik gereden heb.

Schwalbe One in 24mm is trouwens ook een heel erg fijne tube, maar moeilijker nog te verkrijgen. En ook net als Continental een butyl binnenband, maar wel iets meer soepeler door de dunnere zijwand van de tubes.

Mocht je nog vragen hebben... shoot.

p.s. Ik heb met de Vittoria Grapheen momenteel 3000 km gereden en geen 300 km - inmiddels aangepast.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Koereur7
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2018 19:15

Koereur7 16 nov 2018 18:12

Het zijn de Vittoria Corsa's geworden in black/black. In competitie ga ik proberen met 7 bar vooraan en 7,5 bar achteraan denk ik en zien wat dat geeft.

Bedankt voor de uitleg Rene!

Plaats reactie