Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zwaar lopen freewheel Mavic Kyserium Elite UST

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 19 nov 2018 10:25

wasbeer2006 schreef: 18 nov 2018 12:51 In een mavic wiel zit een kunstof glijlager wat direct op de body draait.
De meeste Mavic wielen hebben dit systeem niet meer maar een systeem wat erg sterk doet denken aan de DT Swiss naven. M.a.w. ze hebben goed gekeken naar de concurrentie en één van de beste systemen gekopieerd. Ksyrium Elite voor velgremmen hebben nog wel glijlagers maar de Disc versie heeft de nieuwe naven. Ook alle duurdere wielen van Mavic hebben inmiddels de nieuwe naven. De glijlagers zijn dus geen zwak punt meer, enkel nog bij een aantal "goedkopere" wielen voor velgremmen. Mavic heeft dit dus goed aangepakt inmiddels.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 nov 2018 13:37

DDX schreef: 18 nov 2018 15:47 Wat een kul, mavic wielen doen het ook prima in de bergen hoor.
M'n huidige mavic set (Cosmic Pro Carbon SL UST) heeft inmiddels 30k km gereden en 0 problemen.
Het kunstof lager gaat slijten en op een gegeven moment bij mij tot driekeer toe voor de 10K gaat het fout en moet je gaan reviceren. Maar de hubdocter was een prima oplossing. Misschien heb jij geluk gehad, maar deze verhalen zijn er legio.

Heb je gewoon een normaal nieuw mavic systeem is er niets aan de hand.

De negatieve bericht geving omtrent mavic komt vooral door het feit de de garantie afhandeling zo verschikkelijk slecht is (dat was iig tot 5 jaar geleden nu weet ik het niet meer)

Ik vond de wielen zeker niet slecht! Heb drie setjs MTB wielen gehad en die waren gewoon goed, na 15K een nieuwe achtervelg, maar dat vind ik normale slijtage op een MTB.

Nadeel in de huidige markt van een systeem wiel is dat het gewoon duur is, zeker in de high end markt koop je bij de bekende wielbouwers exact wat je wilt voor al gauw 20 tot 40% minder. daarnaast zijn nieuwe technieken vaak pas 1 of 2 jaar later op systemen wielen en nu al op losse componenten.

Plaats reactie