Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mantel Water Wielen

Klaus001
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:28

Klaus001 28 sep 2018 09:59

Ha mede-fietsers,

Een paar maanden geleden heb ik de nieuwe versie van de eigen merk Mantel wielen, de Disc versie gekocht (met de 5 cm velgen). Prima wielen, zien er mooi en strak uit, maar..... Na een fietstochtje met flink wat regen bleek er in beide wielen, in de velg (een hoop) water te zitten. Zoveel dat je het hoorde klotsen bij het ronddraaien. Contact met Mantel leverde in eerste instantie niet zoveel op, na wat gegoogle banden laten leeglopen, water er met wat moeite uit gekregen, laten drogen en gehoopt dat het een incident was. Niet dus, afgelopen week zelfde probleem.

Ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaringen en ook met de "service" van Mantel in dit soort gevallen. Die komen niet verder dan dat er inmiddels meer gevallen zijn, ik mijn geld terug kan krijgen, maar ondertussen zie ik dat de wielen nog wel gewoon verkocht worden.

Dank voor jullie reactie,

Klaus

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2018 10:20

Opnieuw spaken met ringetjes achter de nippel.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 28 sep 2018 12:28

Ventielgat op een of andere manier afdichten zal ook helpen. Ruimte om het ventiel bedoel ik.

Groeten,

Hans

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 sep 2018 12:30

Klaus001 schreef: 28 sep 2018 09:59 ..........Die komen niet verder dan dat er inmiddels meer gevallen zijn, ik mijn geld terug kan krijgen, ....................
Dan zou ik daar voor gaan.
Er zijn genoeg carbon wielsets te koop die niet vol water lopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 29 sep 2018 09:41

Zijn ook zat (merk) wielen die ook vollopen Mantel even vragen of het acceptabel is om op een paar plekken wat afwateringsgaatjes te boren en het probleem is over.

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 29 sep 2018 18:41

zijn dit hoge carbon velgen? normaal heb je in het hoge carbon gedeelte één of meerdere kleine gaatjes zitten. draai je wiel dus zo dat er een gaatje beneden zit, dan loopt het water eruit. tenminste, dat is het geval bij mijn mavics. ik weet niet of zo'n gaatjes er bij een mantel wiel ook zitten, maar dat zou wel moeten anders krijg je het water er niet uit. zoek maar eens. en anders moet mantel ze er maar in boren

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 14 okt 2018 09:13

Niet echt positief verhaal dit. Ik heb deze velgen ook in clincher uitvoering. Deze gekregen nadat mijn edco optima albula wielen na paar ritjes “ABS” functie kregen. Niet echt recht meer dus. Ik ga straks ook eens kijken of er water in zit in mijn nieuwe velgen. Zijn er misschien ook nog positieve berichten over deze mantel wielen?

Klaus001
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:28

Klaus001 24 jan 2019 18:56

Ik heb inmiddels, na veel gedoe en een extra bezoek aan de winkel, van Mantel mijn geld terug gekregen. Op mijn vraag of ze nog iets klantgerichts konden doen als ik een andere set zou aanschaffen was de reactie direct negatief.
Dus via de lokale fietsenmaker een setje Bontrager Pro Aeolus wielen besteld en zelfs zonder vragen 100 euro korting gekregen. Rijden perfect, blijven droog en ik was ook meteen verlost van een hinderlijk bijgeluid bij mijn voorschijfrem.
Ik schat in dat Mantel het ook qua andere details met deze wielen (net) niet voor elkaar heeft. En ze zijn inmiddels een goede klant kwijt....

DJDennis
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45

DJDennis 24 jan 2019 20:13

Die bontrager aeolus pro wielen zijn top. Nu 3 weken in bezit. Rijden heerlijk :winkthumb:

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 24 jan 2019 22:16

Klaus001 schreef: 24 jan 2019 18:56 Ik heb inmiddels, na veel gedoe en een extra bezoek aan de winkel, van Mantel mijn geld terug gekregen. Op mijn vraag of ze nog iets klantgerichts konden doen als ik een andere set zou aanschaffen was de reactie direct negatief.
Dus via de lokale fietsenmaker een setje Bontrager Pro Aeolus wielen besteld en zelfs zonder vragen 100 euro korting gekregen. Rijden perfect, blijven droog en ik was ook meteen verlost van een hinderlijk bijgeluid bij mijn voorschijfrem.
Ik schat in dat Mantel het ook qua andere details met deze wielen (net) niet voor elkaar heeft. En ze zijn inmiddels een goede klant kwijt....
Ga je er toch nog op vooruit.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jan 2019 15:20

Klaus001 schreef: 24 jan 2019 18:56 ,........Dus via de lokale fietsenmaker een setje Bontrager Pro Aeolus wielen besteld en zelfs zonder vragen 100 euro korting gekregen. ......
100 Euro korting op deze set is wel heel erg weinig.
I know myself like no one else
Nothing to defend

JorenS
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jan 2019 23:20

JorenS 28 jan 2019 10:02

Klaus001 schreef: 24 jan 2019 18:56 Ik heb inmiddels, na veel gedoe en een extra bezoek aan de winkel, van Mantel mijn geld terug gekregen. Op mijn vraag of ze nog iets klantgerichts konden doen als ik een andere set zou aanschaffen was de reactie direct negatief.
Dus via de lokale fietsenmaker een setje Bontrager Pro Aeolus wielen besteld en zelfs zonder vragen 100 euro korting gekregen. Rijden perfect, blijven droog en ik was ook meteen verlost van een hinderlijk bijgeluid bij mijn voorschijfrem.
Ik schat in dat Mantel het ook qua andere details met deze wielen (net) niet voor elkaar heeft. En ze zijn inmiddels een goede klant kwijt....
Mag ik vragen waar je ze hebt aangeschaft en wat de uiteindelijke prijs was? Ik ben namelijk ook opzoek naar een set van deze wielen.

Alvast bedankt!

Plaats reactie