Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum Racing Zero Competizione

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 jan 2020 18:44

chrissiewizzie schreef: 03 jan 2020 17:54 Wat een bullshit Keez, maak nog maar eens een naafje open en kijk eens rustig.
Kheb er al honderden gezyn en open ze zo wijnich mochelyk
Naven moeten draaien en verder boeien ze eigenlijk niet zo.....
Het zal een jaar of 4 geleden zijn dat ik een van m'n naven opende omdat de boddie niet helemaal lecker lyp.
Was verder nooit nodig....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jan 2020 09:09

In dit filmpje zegt onze vriend Hambini er ook e.e.a. over

https://youtu.be/hRLbamNQa_0

Pip
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2014 16:43

Pip 04 jan 2020 11:27

Ik heb giede ervaringen met de fulcrum zero en campagnolo neutron ultra. De neutrons vind ik echter lekkerder rijden (toeren) maar de zero's zijn wat stijver en meer racy. Ik heb sinds een jaar de competitione. Erg mooie wielen die behalve de lagers niet anders rijden dan de gewone met USB.
Waarom ik graag met de cup coin naven rij van fulcrum en campagnolo is dat ze heel makkelijk te stellen zijn en de lagers gaan lang mee. Daarnaast rollen ze stuk voor stuk beter dan industrielagers. Als ik gewoon met gewoon vergelijk en ceramisch met ceramisch.
Ik merk ook wel degelijkverschil tussen de USB en cult lagers. Maar dit zal met name komen door dat ik de cult lagers smeer met minerale olie i.p.v. vet. Ook met olie hoef je ze maar 1 keer te onderhouden per jaar. Zelfs na 10.000 km door weer en wind was onderhoud eigenlijk nog niet nodig.
Je kunt de cult lagers ook los kopen en in andere cup coin naven van fulcrum of campagnolo monteren.
Ik zou zelf niet voor carbon velgen gaan als het je enige setje is. In de regen slijten ze toch wat harder.
Kijk voor voordelige prijzen op italiaanse sites of vraag een prijs op in bergen op zoom.
Ik hoop dat dit kan bijdragen aan je keuze.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 jan 2020 11:35

Pip schreef: 04 jan 2020 11:27 CUT
Waarom ik graag met de cup coin naven rij van fulcrum en campagnolo is dat ze heel makkelijk te stellen zijn en de lagers gaan lang mee. Daarnaast rollen ze stuk voor stuk beter dan industrielagers. Als ik gewoon met gewoon vergelijk en ceramisch met ceramisch.
Ik merk ook wel degelijk verschil tussen de USB en cult lagers. Maar dit zal met name komen door dat ik de cult lagers smeer met minerale olie i.p.v. vet
.
Een aardig staaltje van wat mensen zich kunnen inbeelden.

PS, cup coin, een nieuw , nog beter systeem dan cup+conus?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 jan 2020 12:09

Cup of munt 🥴

Plaats reactie