Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielen op singlespeed

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 20 jun 2018 13:22

Al enige tijd rij ik op mijn Kona Paddy Wagon single speed op wielen met Miche flopflop baan naven. Die beginnen inmiddels behoorlijk te roesten want ik gebruik de fiets dagelijks voor woon/werk-verkeer door weer en wind en daar zijn de naven zo te zien niet voor bedoeld.

Voor het vervangen van de wielen heb ik 2 opties:
- een set “goedkope” (max 200) wielen kopen en die gewoon zorgeloos oprijden. Suggesties?
- een set wielen laten spaken met betere naven voor dagelijks gebruik buiten en die nog steeds betaalbaar zijn (rond 400).

Voorwaarden voor de wielen: Degelijke naven, halfhoge velg, liever geen zwart. Liefst zilver of desnoods een kleur die bij de fiets past (grijs of geel).

Tips en suggesties zijn welkom.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1458
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 20 jun 2018 19:39

ik had enkel mn naaf kapot gereden en rij nu 6jr met de hope pro ss. Nog met originele velgen.
Ff zoeken naar mavic ellipse, hebben zelfs een remvlak onder de lak.

200euro voor dagelijks gebruik?.... hmmm

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 jun 2018 20:57

Of je koopt een dedicated SS achterwiel (ik ben prima tevreden over mijn Halo achterwiel) en je monteert vóór whatever random enigzins bijkleurend wiel je maar kunt vinden in je schuur of op MP.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 20 jun 2018 23:19

Ja, je kan natuurlijk 2 maal een "zorgeloos" setje van 200,- euro kopen. Die misschien net zo lang meegaan als 1 set van 400,- euro.

Die laatste optie zou mijn voorkeur hebben, maar ik rijd dan ook met Ridea track hubs. Weliswaar zwarte, maar ze zijn er ook in zilver. Maar i.c.m. H Plusson The Hydra velgen. Hiermee fiets ik dagelijks mee met woon-werk ritjes. Maar heb ik er al 7 NL Critseries fixedgear wedstrijdjes mee gereden. Inmiddels hebben de naven al 6250km gedraaid, maar ze bollen nog als nieuw. Mocht je wel willen remmen op je velgen, dan kun je i.p.v. van The Hydra velgen ook de Archetype velgen nemen van H Plusson. Die heb ik overigens op mijn normale racefiets met Hope RS4 naven.

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 21 jun 2018 09:12

Ok, ik ga eens kijken wat ik voor zo n 400 kan laten spaken.

Die Achetype velg heb ik nu overigens achter zitten. Prima velg en ziet er goed uit in zilver.

Plaats reactie