Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

wielen voor woonwerk fiets

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 jun 2010 00:08

Op mijn www (woon werk winterfiets) zitten wielen die niet al te best meer zijn. Wellicht dat opnieuw spaken nog een oplossing zou kunnen zijn, maar dat is volgens mij nog best prijzig.

Het uitgangspunt bij deze fiets was dat het allemaal lowbudget moest blijven en dat uitgangspunt geldt ook bij vervanging van het e.e.a.

nu zag ik op marktplaats Deze wielen die voldoen volledig aan wat ik zoek, ook wat prijs betreft. nu vraag ik mij het volgende af: op mijn WWW zit een 7speed cassette past dat ook op een 8speed body of is dat kansloos?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 17 jun 2010 00:31

Het antwoord op je vraag: Ja. Er moet wel een spacer van een paar mm achter de cassette omdat een 8sp body iets breder is dan een 7sp.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 18 jun 2010 00:41

Dank!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

binkie
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2005 13:47

binkie 18 jun 2010 09:32

Denk ook aan de breedte van de achteras. Racefiets 130mm, hybride 135mm, oude racefietsmaat is 127mm(?).
Ik weet niet of je woon werk fiets een hybride is, maar als dat zo is gaat die racewielset niet passen. Er staat op marktplaats ook nog een 7 speed wielset te koop:
Wielset voor hybride of 29er

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 18 jun 2010 18:56

ah, een beetje uitbuigen of samenknijpen zal het verschil niet maken... op zich heb je wel gelijk natuurlijk, maar ik denk dat dit setje het heel goed gaat doen.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 jun 2010 09:55

Kijk zo leer je nog eens wat.

Het is inderdaad een hybride.
Ik zal er straks eens even een centimeter bij houden en ik kan natuurlijk ook altijd nog een wiel uit de racer halen om te kijken hoe dat past.

Het setje uit Veldhoven had ik ook gezien, maar Veldhoven is weer een stuk verder weg (ik werk in Den Haag, waar het eerste setje staat) en ik kom al tijd te kort. Dan ga ik liever een keer met de auto en scoor ik dat Setje uit den haag. (moet het wel passen natuurlijk)

edit: ik heb gemeten en kom op 130. weet ik dat ook weer! de verkoper dus maar gemaild.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie