Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wheel Tec

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 jun 2018 14:07

MvPS schreef: 11 jun 2018 20:45 Die kunnen zowat alles leveren wat er op de markt beschikbaar is.
Dit kunnen de meeste wielbouwers (Frieke, Bikexperto,Handgespaakt) ook. Staat mss niet op de website, maar even mailen/bellen en je weet meer.....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 jun 2018 08:15

Ik heb dit jaar mijn derde setje wielen gekocht bij Wheel-Tec. Bij alle drie de aankopen ben ik uitstekend geholpen en geadviseerd door Marc. Hij nam alle tijd om naar mijn wensen te luisteren en van gedachten te wisselen over de mogelijkheden. Ik voel me meer dan prima geholpen in het maken van mijn keuze.

Marc maakt op mij een zeer kundige indruk en ik denk dat hij heel erg goed weet waar hij over praat. Hij is wel uitgesproken in zijn mening en vertrouwt op zijn eigen producten. Voor mij is dat geen enkel probleem, een ander kan dat wellicht als 'arrogant' betitelen. Ik heb er in ieder geval geen enkele moeite mee.

Een van de wielsets is een Zenith 50 mm en die bevallen erg goed. Wellicht dat je nu beter voor de Tailwind variant kan gaan. De zijn gebaseerd op nieuwere technieken. De Zenith kunnen wat verkleuren naarmate ze ouder worden.

Die set heeft Tune naven en de achternaaf kraakte. Ook al was het wiel buiten de garantie periode heeft Marc daar zonder problemen en gratis een nieuwe as in gezet. Voor wat betreft service en garantie van mij dus een dikke :winkthumb:

Mijn advies:
Ga gewoon langs in de winkel. Dan kun je je eigen mening vormen.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 13 jun 2018 13:17

asmeets schreef: 13 jun 2018 08:15 Die set heeft Tune naven en de achternaaf kraakte. Ook al was het wiel buiten de garantie periode heeft Marc daar zonder problemen en gratis een nieuwe as in gezet. Voor wat betreft service en garantie van mij dus een dikke :winkthumb:
Vind ik echt opmerkelijk, mij liet hij gewoon in de kou staan.....
YFood !!!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 jun 2018 18:55

Dat was bij mij ook met een gescheurde flens na 2,5 jaar en een gescheurde velg na ook ruim 2 jaar.
Met aangeboden excuses voor het ongemak kosteloos vervangen.

Misschien ligt het aan jouw csteenbe ;)

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 14 jun 2018 09:48

Wat is het rendement van custom wielen ? Ik rij al jaren op Fulcrum wielen - de meeste simpele versie....nooit gekraak / gescheurd /spaakbreuk or what ever....

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jun 2018 11:19

ronin schreef: 14 jun 2018 09:48 Wat is het rendement van custom wielen ? Ik rij al jaren op Fulcrum wielen - de meeste simpele versie....nooit gekraak / gescheurd /spaakbreuk or what ever....
2% denk ik. :roll:

.. wat bedoel je met rendement? als je 100 euro op een spaarrekening zet, tegen 0.1% rente, heb je na 1 jaar, 100,10 euro. Dan is je rendement 10 cent, ofwel 0.1% ..., Maar hoe zie je zoiets terug bij gebruiksvoorwerpen als wielen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 jun 2018 11:32

MarkVeenstra schreef: 14 jun 2018 11:19
ronin schreef: 14 jun 2018 09:48 Wat is het rendement van custom wielen ? Ik rij al jaren op Fulcrum wielen - de meeste simpele versie....nooit gekraak / gescheurd /spaakbreuk or what ever....
2% denk ik. :roll:

.. wat bedoel je met rendement? als je 100 euro op een spaarrekening zet, tegen 0.1% rente, heb je na 1 jaar, 100,10 euro. Dan is je rendement 10 cent, ofwel 0.1% ..., Maar hoe zie je zoiets terug bij gebruiksvoorwerpen als wielen?
. . . en dan nog ervan uitgaan dat de inflatie in dat jaar 0% is geweest anders is je rendement anders of bij een inflatie van 0,1% zelfs nul. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 14 jun 2018 11:33

De vraag lijkt me duidelijk: waarom zou je voor custom wielen gaan wanneer 'standaard' wielen ook prima zijn. Wat is de 'winst' van custom?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 jun 2018 11:34

Rootland schreef: 14 jun 2018 11:33 De vraag lijkt me duidelijk: waarom zou je voor custom wielen gaan wanneer 'standaard' wielen ook prima zijn. Wat is de 'winst' van custom?
Zie info over wielen door Havana geschreven.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

dale c
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 feb 2013 09:21

dale c 14 jun 2018 12:05

De vraag lijkt me duidelijk: waarom zou je voor custom wielen gaan wanneer 'standaard' wielen ook prima zijn. Wat is de 'winst' van custom?
wat mij betreft legio....een lekkere harde ratel in je achternaaf, de keuze van kleurtjes van de naaf, geen lelijke decals die op die fabriekswielen vaak ziet, wat meer spaken dan je in de fabriekswielen ziet, ..etc. erg persoonlijk allemaal.
Wanneer je daar allemaal niet zo veel waarde aan hecht dan is dat prima en ga je b.v. voor een setje Fulcrums ;)

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 14 jun 2018 15:25

Inderdaad Rootland, de vraag is helder, bedankt voor de aanvulling, dus kleurtjes, geluid en aantal spaken dat zijn de pluspunten. Nog meer ?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jun 2018 15:47

De vraag was helemaal niet helder.., Rendement wordt ook gebruikt bij motoren...
In dit kader dacht ik in eerste instantie aan rendement in termen van betere efficiëntie, (beter wiel, minder weerstand, harder fietsen met dezelfde input oid). Alleen is dan de vraag hoe je een rendement bepaald.

Maar goed, met 2 extra uitleggen is het wel duidelijk.., de vraag was wat de voordelen zijn. Prima vraag :).

het grote voordeel is natuurlijk de vrije keuze van onderdelen, zodat je een wiel kunt bouwen toegespitst op de persoon en het gebruik. Lichte versus duurzame naven bijvoorbeeld. hoogte naafflens, type velg (interne breedte), spaakspanning en aantal spaken.
Fabriekswielen voldoen natuurlijk vaak ook. en zeker de simpelere wielen die wat zwaarder gehouden zijn en daarmee bom-proof, zullen geen krimp geven.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie