Nieuwe wielen voor de zwaardere fietser

Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
Bloempie
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 23 jul 2019 23:00

Thanks, die ga ik s even contacten

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 09 aug 2019 07:53

Inmiddels contact gehad met de eigenaar van Force Wheelz, na zijn vakantie gaan we s rond de tafel om s te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 14 aug 2019 14:38

Maandag een afspraak, ben benieuwd!!

koenve
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2019 13:14

koenve 29 aug 2019 13:31

Het lijkt nuttig om het resultaat hiervan te weten. Correcte wielen vind ik ook niet makkelijk daar ik ook 100kg weeg.

Mijn vorige wielen waren fullcrum bullet 50 cult's , die reden goed en ik heb geen problemen gehad met de velg of de spaken. ALLEEN, Na een jaar maakten de lagers zodanig veel lawaai dat je ze moest vervangen. De cups van de lagers zijn gewoon staal/alu en die slijten dus in van de ceramische ballen.
In een jaar heb ik ook de casettebody moeten vervangen, de lagers hierin waren ook aan gort. Momenteel houd ik deze wat als reservewielen.

Momenteel rij ik een jaar met yoeleo's C60s die ik zelf gespaakt heb op powerway's r36. Hier zijn de lagers weer versleten en de casette zit helemaal vastgetrokken op de body. De velgen en spaken heb ik op zich geen probleem mee (alleen dat ze niet zo goed in zijwind zijn). Voor de spaken heb ik sapim ray cx gebruikt.

Ondertussen heb ik dt swiss naven besteld van de nieuwe 180 reeks omdat ze daar blijkbaar iets aan de lagering gedaan hebben. Ik ben nog aan het kijken welke velgen ik hierbij zou gebruiken. Een dt swisss rr511 lijkt me aantrekkelijk door het maximale toegelaten gewicht maar misschien niet passen bij dit soort hubs.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 8573
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Briqville

Gebruikersavatar Lcsmet 29 aug 2019 14:52

Jammer he dat er op dit forum net iets te dikwijls allerlei vragen gesteld worden waar dan netjes op geantwoord wordt maar waar zelden of nooit terugkoppeling wordt gegeven.
What Does This Button Do?

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 29 aug 2019 15:21

Ik ga ze vanmiddag halen, terugkoppeling volgt.
Het is een DT Swiss set geworden, hand gespaakt. I
Vanavond eerst testrit.

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 1761
Lid geworden op: 04 aug 2016 22:51
Locatie: Sint-Eloois-Winkel

Gebruikersavatar SqueeZer 29 aug 2019 21:15

Mijn nieuwe trainings wielen voor de vuil weer racer zijn ondertussen ook al even in gebruik en mijn eerste indrukken:

1. Ik heb het gevoel dat ze baanvaster rijden dan mijn Mavic wielset, maar ook comfortabeler met dezelfde bandjes en bandenspanning ..
2. Volgens ik verstaan heb van mijn fietsenmaker zit er niet echt een groot verschil qua gewicht op tegenover de Mavic Ksyrium wielset die ik gebruikte, ik voel ook niet echt een verschil maar voor de zekerheid ga ik nog wel eens beide wielsets ter vergelijk op de weegschaal gooien op het werk.
3. Voorlopig zijn ze nog altijd recht en heel .. ondanks mijn gewicht en het feit dat ik voldoende putten vindt onderweg :roll: :mrgreen: Bij de Mavic wielset die ondanks de claim tot 120 kg berijder te ondersteunen (ik zat binnen de marges inclusief fiets) was het na een half jaar reeds feest met regelmatig richten van achterwiel en na een dik jaar begon het velgbed reeds te scheuren aan een spaakgat, ok ik krijg nu wel een garantie wiel opgestuurd maar het geeft toch weinig vertrouwen.
4. Ze smoelen beter dan ik verwacht had .. (esthetische was totaal niet van de orde bij het laten maken van deze wielen).
5. Grappig punt .. rijd lekkerder en kost minder dan mijn Mavic's ........ik ben toch wel om als zwaardere rijder ivm. handgespaakte wielsets.

Eigenschappen van de wielset:

- Ambrosio RD30 asymmetrische velg, in mijn geval 32 spaakgaten variant:
Rim Diameter 700C
Weight 525 g
Material AW 6005 T6
Diameter 622x17 mm
Rim Profile 30 mm
Width / Internal Rim Width 22 mm, 17 mm
ERD 578 mm
Drillings 24 / ... / 32
Finish Black
Jointed Sleeve Glued
Brake Interface Disc
Eyelets None
Type of Rim Clincher
Structural Resistance Up to 120 kg
Discipline Road - Gravel - Cyclocross
- Sapim spaken en nippels (Moet even nakijken welke variant).
- Shimano 105 navenset, eigenlijk heb ik hier reeds wat spijt van .. had ik geweten dat de wielen zo lekker rijden had ik er meteen een wat duurdere kwaliteits naaf in laten gooien .. maar volgens mij is dat nog altijd naar de toekomst toe mogelijk.

De schijfremmen komen nog van mijn oude Colnago en zijn nog niet versleten dus overgegooid, idem met de casette, bandjes enz.

Foto is snel snel genomen, dus niet de beste ........ maar om een idee te geven:

Afbeelding

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 25 sep 2019 11:13

Ook hier de eerste paar honderd km gemaakt met de nieuwe wielen (DT Swiss velgen en naven) en ik kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.
Geen getik of gekraak. Ook geen gebroken spaken, dus tot zover geen klachten.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 04 okt 2019 23:49

Ik cross met DTswiss alu voorlopers van de spline P1800 (20 voor 24 achter) en ben met een 98/97 Kg ook niet de lichtste maar de wielen zijn na 2 seizoenen nog steeds kaarsrecht. Geluk of gewoon goed? Wie zal het zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: t2300 en 10 gasten