Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Pro One

whistle
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:11

whistle 29 jul 2017 10:33

Al jaren fiets ik probleemloos met de Schwalbe One. Ik heb nu een Pro One en deze band krijg ik alleen met heel veel moeite op de velg. Ook het er af halen gaat erg moeizaam. Is dit een bekend probleem? Ik kan mij niet voorstellen dat ik een maandagochtend band heb

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 29 jul 2017 15:44

Dit is een band geschikt voor tubeless rijden, denk dat deze wat strakker liggen als een non-tubeless band.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Kryghyzh0
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:04

Kryghyzh0 30 jul 2017 16:08

Gisteren toevallig ook een Pro One op een MCFK velg gelegd, ging iets moeilijker dan normaal maar niet overdreven lastig. Tubeless maken daarentegen ging echt heel erg easy :winkthumb:

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 01 aug 2017 08:12

Ik gebruik de Pro One in combinatie met de Stans No Tubes ZTR Alpha 340 Team Wheelset. Monteren en tubeless maken ging heel eenvoudig. Met een pomp lukte het zelfs zonder sapje om de band luchtdicht te krijgen.

Gisteren op mijn tweede ritje met de banden al lek gereden, tenminst te beoordelen aan het latex spoor op mijn zitbuis. De latex heeft het gat meteen gedicht. Er was geen noemenswaardig drukverlies. Ik heb een beetje gemengde gevoelens: blijkbaar werkt de latex super, maar het valt me wel tegen, dat de band zo snel lek rijdt. Met de Conti GP4000s kan ik mij niet herinneren, wanneer ik voor het laatst lek gereden heb.

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 01 aug 2017 09:51

Ik rij al lang met de Schwalbe One's en nu ook al weer even met de Pro One's. Op zowel mijn carbon wielen als op mijn alu wielset. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik lek ben gereden. Wat mij betreft topbanden.

De Pro One's op de carbonset krijgen was even een klein gevecht. Pas ze er afgehaald om de latex te verwijderen en toen zonder problemen er weer op kunnen leggen. Nieuwe latex er in en fietsen maar weer.

Ik kreeg ze de eerste keer wel redelijk soepel om de alu wielset. Ook die rij ik Tubeless.
Altijd onderweg...

mkriens
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jan 2014 14:29
Locatie: Eindhoven

mkriens 01 aug 2017 11:13

De Pro One's op nieuwe Mavic open pro 2017 velgen krijgen was bij mij echt een gevecht. Ik heb ook al vrij snel lek gereden met deze banden. De One's bevielen mij op beide vlakken beter.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 aug 2017 21:53

In een ander topic was er ook een vraag over de nieuwe one,s. de 2017,s zijn anders dan de vorige one,s.

De 2017 one heeft zo lijkt hetzelfde, wat zachtere rubber van de pro one,s
De oude ones, vond ik echt de beste allround band tot nu toe ( alleen de michelin power is beter op droog)

De nieuwe one lijkt wat sneller averij op te lopen, al heb ik al 500km met de pro ones zonder problemen, waalse pijl en lbl inclusief, niet de beste wegen.

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 20 sep 2017 22:20

Bij de Pro One op mijn achterwiel vielen mij al langere tijd rode vezels op, maar wist niet waar ze vandaan kwamen. Ik dacht eerst, dat ik mijn remblokjes niet goed afgesteld had en ik een stukje van de decals van mijn velg afgeremd had. Later zag ik scheuren over de lengterichting, over de omtrek van de band. Met name bij de Pro One logo's.
Ik heb bij Schwalbe een garantieclaim aangemaakt. Al snel kreeg ik een reactie van Schwalbe en de uitnodiging om de band gratis op te sturen voor onderzoek. Dat heb ik gedaan (had zelfs nog de originele verpakking). Binnen enkele dagen kreeg ik al een reactie: de flank van de band was niet goed gevulkaniseerd, de scheuren waren alleen optisch en zouden verder geen kwaad kunnen. Toch heeft Schwalbe uit coulance een nieuwe Pro One opgestuurd, inclusief een flesje Doc Blue sealant. Ik zeg: Chapeau voor Schwalbe!

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 20 sep 2017 23:25

Bekend verhaal. Het uit coulance vervangen lijkt een standaard opmerking, doen ze zelfs bij bijna nieuwe bandjes....

Afbeelding

De 65,- euri's voor de taxi werden helaas niet vergoed.... :oops:

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 20 sep 2017 23:58

Wowwww! Wiliertoerist, wat was er met jouw band aan de hand? Gescheurd?

In het Duitse blad Rennrad las ik, dat bij racetest in de vorm van een meerdaagse tocht door de Alpen met twee Simplons met Pro Ones bij beide fietsen een band zo gescheurd was, dat de sealant niet meer hielp en dat ze een binnenbandje moesten monteren.

De bandjes van mij hadden ook niet meer dan twee ritjes voor de kiezen gekregen. Ik heb ze wel ongeveer een jaar bewaard, voordat ik ze voor het eerst gebruikt heb.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 21 sep 2017 00:19

hotrod schreef: 20 sep 2017 23:58 Wowwww! Wiliertoerist, wat was er met jouw band aan de hand? Gescheurd?
Over een lengte van 4 cm van de hieldraad gescheurd, Schwalbe hield het op een fout in het vulkanisatie proces.

hotrod schreef: 20 sep 2017 23:58 Pro Ones bij beide fietsen een band zo gescheurd was, dat de sealant niet meer hielp en dat ze een binnenbandje moesten monteren.
Een klein scheurtje is al snel te groot bij deze bandjes, heb er vorig jaar 6 "versleten" ruim voordat ze op waren en toen was ik klaar met de Pro One.
Ik koop geen tubeless ready banden om er een binnenband in te gebruiken....
Zie ook het Tubeless topic.

Voor mij alleen nog tubeless op de crosser,
Specialized 2Bliss bandjes, voorlopig nog geen problemen mee gehad.

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 21 sep 2017 11:31

En ik fiets dan weer met veel plezier met de Pro Ones. Op beide wielsets die ik heb. (Carbon en een Alu) Tubeless. Nog nooit lek..Duizenden km's ondertussen. Vind het super bandjes. Reed hiervoor met de 'gewone' Ones. Met binnenbandje. Vond ik ook al heerlijke bandjes.
Altijd onderweg...

Plaats reactie