Specialized bandenactie

Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 11444
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jun 2018 13:22

Nee, want zwarte banden zijn langzamer :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 12 jun 2018 17:57

Nog steeds niks binnen 😕

Ga wel even navraag doen 🤨
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Quasar QS45 disc

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 12 jun 2018 20:30

Het heeft geholpen 😉

DHL stond net voor de deur....
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 12 sep 2018 16:57

honza schreef:
28 mei 2018 09:17
In Engeland heeft Specialized weer een bandenactie. Niet zo goed als de Nederlandse actie (tweede is halve prijs), maar je kunt gewoon online bestellen en en doen meer modellen mee. Ook een aantal tubeless banden (2Bliss).

Je hoeft geen buurkinderen in te schakelen om meerdere banden te kopen ;)

https://www.cyclestore.ie/productSearch ... lf&x=0&y=0

Let op: de actie duurt nog tot 31 mei!
Vandaag nog aan dezelfde voorwaarden 4 bandjes gekocht.
Dirk

Gebruikersavatar
patrickvb
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

Gebruikersavatar patrickvb 18 sep 2018 00:20

Ik wil deze fel bejubelde banden ook wel eens testen, enkel welke breedte gekozen?
24 of 26.
Ik rij al sinds jaar en dag op 23 mm Fortezza's. Recent nieuwe fiets met uiteraard een basis bandje op de velgen, een 25 mm van Conti.

Argumenten pro en contra 24 en 26 mm versie van de Spcialized Turbo's ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 23599
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 sep 2018 06:41

Hangt van de binnenbreedte van je velgen af. Indien 15 mm of minder dan 24 mm pakken. Indien 17 mm of breder dan 26 mm pakken.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 18 sep 2018 10:06

Ik wil de Turbo's ook wel eens proberen op mijn wedstrijdset. Wat is het verschil tussen de S-works en de Bliss2ready? De laatste is gewoon tubeless?

Nooit begrepen hoeveel merken er nog gewoon hun producten lukraak op hun site smijten zonder een duidelijk aan te geven waar het verschil zit. De website van Schwalbe en Canyon is op dat vlak een voorbeeld. Maar dit terzijde :)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 4559
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 sep 2018 11:31

matthiav schreef:
18 sep 2018 10:06
.. De website van Schwalbe en Canyon is op dat vlak een voorbeeld. Maar dit terzijde :)
Dat vind ik nou bij Canyon juist prima. Je wordt vrij gemakkelijk naar de "juiste" type fiets geleid via het menu bovenin. Dan krijg je de modellen binnen die categorie (zelfs met overlap van bijvoorbeeld de aeroad zowel bij weg, als bij TT/Tri fietsen). En dan kan je gebruik maken van het menu "vind jouw road bike".

Aanvinken van een aantal modellen voor de vergelijking en je kunt de verschillende producten lukraak, en 1 op 1 met elkaar vergelijken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1246
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Gebruikersavatar Suntoro 18 sep 2018 13:01

matthiav schreef:
18 sep 2018 10:06
Ik wil de Turbo's ook wel eens proberen op mijn wedstrijdset. Wat is het verschil tussen de S-works en de Bliss2ready? De laatste is gewoon tubeless?
De 2Bliss ready is inderdaad de tubeless ready versie. Daar kun je natuurlijk ook gewoon een binnenbandje in steken. Zo zwaar is ie ook weer niet t.o.v. van een normale buitenband.

Verschil zit hem ook in de verkrijgbare breedtes bij de Sworks bandjes volgens mij. Die verschilden bij normale band vs. 2Bliss. Ik rijd met de 28mm Sworks Turbo 2Bliss (tubeless op mijn fixed gear fiets). Rijden ok, maar ik vond ten opzichte van de Maxxis Padrone TR en Mavic Yksion Pro UST rijden ze minder fijn. In langzame bochten voel je een overgang van het gladde naar de geprofileerde zijkanten. Op snelheid, tijdens de wedstrijd merk ik daar niets van, maar toch zal ik ze om deze reden niet weer opnieuw kopen. (tenzij ze weer zo geodkoop). Maar mijn Pro One en Vredesteins op mijn normale racefiets hebben daar ook geen last van.

Overigens zie ik nog maar weinig racefietsbanden op de Specialized site. Lijkt wel of ze het aan het afbouwen zijn. In de ieder geval tubeless, :roll: Dus het lijkt erop dat het sowieso mijn laatste set Specialized banden zijn waar ik nu mee fiets op mn fixie.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 18 sep 2018 14:17

MarkVeenstra schreef:
18 sep 2018 11:31
matthiav schreef:
18 sep 2018 10:06
.. De website van Schwalbe en Canyon is op dat vlak een voorbeeld. Maar dit terzijde :)
Dat vind ik nou bij Canyon juist prima. Je wordt vrij gemakkelijk naar de "juiste" type fiets geleid via het menu bovenin. Dan krijg je de modellen binnen die categorie (zelfs met overlap van bijvoorbeeld de aeroad zowel bij weg, als bij TT/Tri fietsen). En dan kan je gebruik maken van het menu "vind jouw road bike".

Aanvinken van een aantal modellen voor de vergelijking en je kunt de verschillende producten lukraak, en 1 op 1 met elkaar vergelijken.
Mijn zin was misschien wat ambigue want ik bedoelde net dat de sites van Canyon en Schwalbe net wél een goed voorbeeld zijn van hoe je producten onderverdeeld zijn en zich verhouden tot elkaar :)

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1971
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 sep 2018 14:38

Suntoro schreef:
18 sep 2018 13:01
matthiav schreef:
18 sep 2018 10:06
Ik wil de Turbo's ook wel eens proberen op mijn wedstrijdset. Wat is het verschil tussen de S-works en de Bliss2ready? De laatste is gewoon tubeless?
In langzame bochten voel je een overgang van het gladde naar de geprofileerde zijkanten.
Voel je dat echt ja?

Gebruikersavatar
Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1246
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Gebruikersavatar Suntoro 18 sep 2018 21:57

tommeke14 schreef:
18 sep 2018 14:38
Suntoro schreef:
18 sep 2018 13:01
matthiav schreef:
18 sep 2018 10:06
Ik wil de Turbo's ook wel eens proberen op mijn wedstrijdset. Wat is het verschil tussen de S-works en de Bliss2ready? De laatste is gewoon tubeless?
In langzame bochten voel je een overgang van het gladde naar de geprofileerde zijkanten.
Voel je dat echt ja?
Ik dacht dat ik dat niet zou voelen. Maar de banden voelen een beetje typisch. Aan de wielen had ik niets veranderd. Maxxis Padrone TR vervangen door Mavic Yksion Pro UST. Vervolgens overgestapt op de Sworks Turbo 2Blisss. Allen waren en zijn 28mm breed en tubeless gemonteerd. Dacht dat dat Sworks Turbo fijner zou rijden dan de Mavic Yksion Pro UST. Daar daar miste ik de grip en zekerheid in de regen mee die ik met de Maxxis Padrone wel had.

Zoals ik al zei op snelheid merk ik het niet. Maar wel bij trainingen met bochtjestrainingen icm sprintjes op mooi glad asphalt. Terwijl ik diezelfde trainingen eerder ook deed met de andere 2 banden. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar ze voelen gewoon anders. Niet zo vloeiend kantelend.

Zou ook kunnen komen omdat ze net iets breder vallen. Maar zowel de Maxxis Padrone als de Mavic Pro UST hadden geen extra profilering aan de zij kant. Mavic een beetje, maar dat doet niets verder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Woefdram