Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nogmaals 11 speed cassette op 10 speed wiel

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 11 sep 2016 12:08


Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 sep 2016 21:08

@ Delsol
@ Lawnmower

LEZEN ... op de vorige pagina heb ik al een foto geplaatst van de beste man z'n advertentie...Ik ken de optie dan ook al een jaar of 2 maar dat is juist NIET de bedoeling. Daarom speciaal dit topic geopend om de oplossing te zoeken in de cassette en niet de body/flens.

Dus nogmaals :

* Aan mijn wiel wordt niet geslepen - zeker niet aan de flens of body.
* Ik koers met deze wielen niet dus wisselen van wiel is niet aan de orde.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 12 sep 2016 23:47

rene schreef:@ Delsol
@ Lawnmower

LEZEN ... op de vorige pagina heb ik al een foto geplaatst van de beste man z'n advertentie...Ik ken de optie dan ook al een jaar of 2 maar dat is juist NIET de bedoeling. Daarom speciaal dit topic geopend om de oplossing te zoeken in de cassette en niet de body/flens.

Dus nogmaals :

* Aan mijn wiel wordt niet geslepen - zeker niet aan de flens of body.
* Ik koers met deze wielen niet dus wisselen van wiel is niet aan de orde.
Oké, best wel bijdehandte reactie dit.
A. Ik zie op de vorige pagina geen advertentie.
B. Ik zeg toch nergens dat je naaf modificatie als optie moet zien. Ik geef enkel aan dat ik nieuwsgierig ben naar wáárom je dat niet als optie ziet.

LEZEN...

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 sep 2016 16:48

lawnmower schreef:
rene schreef:@ Delsol
@ Lawnmower

LEZEN ... op de vorige pagina heb ik al een foto geplaatst van de beste man z'n advertentie...Ik ken de optie dan ook al een jaar of 2 maar dat is juist NIET de bedoeling. Daarom speciaal dit topic geopend om de oplossing te zoeken in de cassette en niet de body/flens.

Dus nogmaals :

* Aan mijn wiel wordt niet geslepen - zeker niet aan de flens of body.
* Ik koers met deze wielen niet dus wisselen van wiel is niet aan de orde.
Oké, best wel bijdehandte reactie dit.
A. Ik zie op de vorige pagina geen advertentie.
B. Ik zeg toch nergens dat je naaf modificatie als optie moet zien. Ik geef enkel aan dat ik nieuwsgierig ben naar wáárom je dat niet als optie ziet.

LEZEN...

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
TOCH BETER LEZEN : :like:

A : Dus geen advertentie maar FOTO van de advertentie.
B : Ik zie het niet als optie omdat ik gewoon niet in het wiel wil laten slijpen / frezen. Mocht ik ooit besluiten de wielen te verkopen zijn ze iig nog origineel. En mocht mijn zoon de wielen willen gebruiken ( hij rijdt nog 10 speed ) kan hij ze zo pakken.


p.s. dit is niet bijdehand bedoeld , maar ik heb bijna alle forums/fora afgespeurd over dit topic en ook hier op het fiets forum was het al eerder besproken. Maar omdat ik niet aan de wielen wil laten frezen/slijpen vroeg ik me af waarom niemand voor de cassette kant heeft gekozen ;).

Ik heb sinds een aantal weken 11-speed op mijn fiets en vroeg me het zo af. Feitelijk gewoon te veel wielen, ook al 11 speed, maar ik wil deze nog niet weg doen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 sep 2016 18:00

rene schreef:
p.s. dit is niet bijdehand bedoeld , maar ik heb bijna alle forums/fora afgespeurd over dit topic en ook hier op het fiets forum was het al eerder besproken. Maar omdat ik niet aan de wielen wil laten frezen/slijpen vroeg ik me af waarom niemand voor de cassette kant heeft gekozen .
Omdat het simpelweg NIET de BESTE OPTIE is vriend.
Ben ik duidelijk genoeg?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 sep 2016 21:02

Keezx schreef:
rene schreef:
p.s. dit is niet bijdehand bedoeld , maar ik heb bijna alle forums/fora afgespeurd over dit topic en ook hier op het fiets forum was het al eerder besproken. Maar omdat ik niet aan de wielen wil laten frezen/slijpen vroeg ik me af waarom niemand voor de cassette kant heeft gekozen .
Omdat het simpelweg NIET de BESTE OPTIE is vriend.
Ben ik duidelijk genoeg?

Punt 1: Kies ik mijn vrienden zelf Keezx, koffie staat nog niet klaar voor je :lol:
Punt 2 : Jij weet zogenaamd toch alles beter ;) duidelijk genoeg...?

Moderator : van mij mag hier een slotje op .... ik weet wat voor mij de mogelijkheden zijn.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 15 jul 2017 16:50

Excuses voor het oprakelen van een oud topic!

Ik heb onlangs een 7850 wielset gekocht en wil die aan laten passen naar 11 speed. Weet iemand hiervoor nog een adres in de buurt van Utrecht/Amsterdam?

markniessen
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2018 10:58

markniessen 25 jan 2018 11:06

Bij DeltaBikes in Yerseke kennen ze het probleem, zij laten zelf 1mm van de borst frezen.
http://www.deltabikes.nl/product/shiman ... peed-body/

Plaats reactie