Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campangnolo Zonda na 15.000 body versleten!?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 aug 2016 22:19

Wat jij doet interesseert me niks, maar het gaat hier over iets inhoudelijks, waar jij kennelijk niks aan bij te dragen hebt.
Er is gewoon een reden waarom de veelgeprezen Zonda's het toch niet zo lang uithouden.

Waarom dat eeuwige gekwoot als je schrijfsels gewoon aansluiten op wat erboven staat?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 06 aug 2016 22:38

Omdat jouw post over hogedrukreinigers ook weinig bijdrage heeft of niet dan?

En tuurlijk is er een reden voor maar volgens mij hebben die hogedrukreinigers daar dus niks mee te maken.

Maar ik zal het mis hebben aangezien jij alleen de wijsheid in pacht hebt
Biking is Living!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2016 23:40

Zullen we het een beetje vriendelijk houden?

Voor de duidelijkheid, scoloo, spuit je de fiets nu af met een hoge drukreiniger?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 07 aug 2016 10:01

amclassic-fan schreef:Zullen we het een beetje vriendelijk houden?

Voor de duidelijkheid, scoloo, spuit je de fiets nu af met een hoge drukreiniger?
Ja. Maar ik heb geen zonda's dus hierop niet van toepassing.
Biking is Living!

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 07 aug 2016 18:20

Keezx schreef:Zulke verhalen kent iedereen en ik neem ze niet serieus.....
Klopt, ik heb het eigenlijk ook uit mijn duim gezogen... Eigenlijk heeft ie een oma fiets en die spoelt hij af met een gieter nadat hij er van de week 33km/u mee rondje Markermeer heeft gefietst...


Aan de topicstarter, als je fietsenmaker er niets mee doet zou ik er een mailtje richting Campagnolo aan wagen. Als het goed is zijn je Zonda wielen van QR code's voorzien voor tracking/tracing. Misschien kan Campagnolo hier iets mee. Het kan natuurlijk zijn dat er een probleem is opgetreden tijdens het productie- of assemblage proces en als ze hier meerdere klachten over krijgen dan kunnen ze er iets mee doen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2016 19:57

Campagnolo heeft niets met de TS te doen, die moet bij z'n leverancier aan de bel trekken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 aug 2016 20:23

@scoloo
scoloo schreef:
amclassic-fan schreef:Zullen we het een beetje vriendelijk houden?

Voor de duidelijkheid, scoloo, spuit je de fiets nu af met een hoge drukreiniger?
Ja. Maar ik heb geen zonda's dus hierop niet van toepassing.
En volgende is je eerste post in dit topic. Waar gaat het dan over wat jou betreft? Je rijdt geen Zonda's, hebt geen problemen met een hogedruk spuit.......?

Wat is je punt in deze hier dan?


door scoloo » 06 aug 2016 22:11
scoloo schreef:
Keezx schreef:Zulke verhalen kent iedereen en ik neem ze niet serieus.....hogedrukreinigers hebben bij fietsen van particulieren niks te zoeken.
Mijn Campagnolo Chorus achternaaf (die basic dezelfde is als van die Zonda's) is overigens ook niet erg gevoelig voor water.
Bovendien is schoonmaken en smeren simpel.
Ik bepaal zelf wel wat ik gebruik bij mijn fietsen. En als dat een hogedrukreiniger is dan is dat zo. Zeikende leden horen ook niet op een forum en jij bent hier ook gewoon nog.

Man o man, wanneer hou je daar eens mee op?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 07 aug 2016 22:22

Tip voor de topicstarter, wanneer je je wielen opstuurt, maak ze dan brand schoon (van binnen en buiten). Anders gaan ze je vertellen dat de lagers versleten zijn door gebrekkig onderhoud dus geen garantie (had ik dus na 11 maanden / 4000 km)

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 07 aug 2016 23:20

Een nieuw lager in de body kan mogelijk wel verbetering opleveren. De bij de racing quattro gebruikte lagers zijn niet dubbelzijdig afgedicht (terwijl er wel 2RS op staat).

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 07 aug 2016 23:37

Zorro schreef:@scoloo
scoloo schreef:
amclassic-fan schreef:Zullen we het een beetje vriendelijk houden?

Voor de duidelijkheid, scoloo, spuit je de fiets nu af met een hoge drukreiniger?
Ja. Maar ik heb geen zonda's dus hierop niet van toepassing.
En volgende is je eerste post in dit topic. Waar gaat het dan over wat jou betreft? Je rijdt geen Zonda's, hebt geen problemen met een hogedruk spuit.......?

Wat is je punt in deze hier dan?


door scoloo » 06 aug 2016 22:11
scoloo schreef:
Keezx schreef:Zulke verhalen kent iedereen en ik neem ze niet serieus.....hogedrukreinigers hebben bij fietsen van particulieren niks te zoeken.
Mijn Campagnolo Chorus achternaaf (die basic dezelfde is als van die Zonda's) is overigens ook niet erg gevoelig voor water.
Bovendien is schoonmaken en smeren simpel.
Ik bepaal zelf wel wat ik gebruik bij mijn fietsen. En als dat een hogedrukreiniger is dan is dat zo. Zeikende leden horen ook niet op een forum en jij bent hier ook gewoon nog.

Man o man, wanneer hou je daar eens mee op?
Yup heb je helemaal gelijk in. Ik had me stil moeten houden.

Kon me even niet meer inhouden door de belerende manier van spreken van Kees. Wat niet alleen in dit topic geldt. Vandaar dat ik reageerde. My bad and Back on topic.
Biking is Living!

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 26 aug 2016 19:21

15000 km vind ik erg weinig.
Mijn Eurus wielen zijn nu 5 jaar oud met 40000 km erop. Deze wielen gebruik ik niet in mijn winterfiets, dus geen slikken en pekel. Zowel de body als de velgen zijn nog prima. Misschien volgend jaar een nieuw setje uit voorzorg. Immers wanneer gaan er volgens Murphy problemen optreden? juist ja, op vakantie in de bergen waar niets te repareren valt.
Ik heb hiervoor ook een stel Zonda's gehad. Prima wielen. Na 4 jaar en 40000 km zijn ze naar een nieuwe eigenaar gegaan die er ook nog een paar jaar mee gereden heeft.

sheep
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:46

sheep 27 aug 2016 09:23

Ik heb zelfde gehad met Fulcrum Quattro xc. Lagers compleet versleten en gecorrodeerd. Ca 2000 km. Resultaat: veel speling op body. Lagers hebben maar aan een kant een afdichting.

Ik had de tuinslang te veel gebruikt denk ik. Ook niet al te verstandig.

Ik heb zelf nieuwe lagers besteld met afdichting aan 2 zijden. Tuinslang doe ik ook niet meer.... Al 7000 km geen problemen meer.

Zelf lagers vervangen is niet erg lastig en ook niet kostbaar. Het grote voordeel is dat je iets beter materiaal kan gebruiken dan de originele lagers. Al wil ik uiteraard niet beweren dat originele lagers slecht zijn.

Plaats reactie