Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Buitenbanden passen niet om velg.

hayes

hayes 25 jan 2020 18:09

Keezx schreef: 25 jan 2020 15:38 Geen gek idee en het proberen waard, uiteraard heb je er onderweg niks aan....
Klopt uiteraard...
Ik hoop onderweg ook nooit lek te rijden met m'n Conti 4Seasons want die leggen zich ook heel lastig op de velg. Voorlopig (toch al 5000+km) nog niet gebeurd.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 25 jan 2020 22:39

kirby schreef: 25 jan 2020 12:53 Ik heb een setje Rose R Thirty Disc wielen, waar Schwalbe G-One Allround op gemonteerd waren toen ze werden geleverd bij de fiets. Heb een setje Panaracers op de kop getik en wou deze monteren omdat ik nu vooral ww doe (plan is om een tweede set wielen bij te kopen)... maar ik krijg die niet rond de velg. En dan bedoel ik niet het laatste stukje wat er niet om geforceerd kan worden, zelfs de eerste draad krijg ik er al niet om.
Ik heb dezelfde combinatie en ik heb onderweg al eens lek gereden. Geen probleem gehad met het vervangen van de binnenwand. Misschien een kwestie van geluk met de toleranties? Ik heb overigens wel de Rose R Thirty Disc wielen in de Max uitvoering met een binnenbreedte van 25 mm. Misschien dat dat helpt.
Real men wear blûk!!! Marcel

kirby
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mei 2011 17:29

kirby 26 jan 2020 20:09

Haardroger kan ik inderdaad nog wel eens proberen, maar dan rij je toch ook niet zorgeloos een eind van huis... De Schwalbes lagen er al 500km op, dus had verwacht dat die wel wat evidenter terug gemonteerd zouden geraken.

Misschien eens proberen om nieuw velglint te leggen, maar als dat niet werkt (en de VAR lichter die ik besteld heb brengt ook geen soelaas) denk ik dat ze toch gewoon weggaan...

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 27 jan 2020 08:05

kirby schreef: 26 jan 2020 20:09 ... Misschien eens proberen om nieuw velglint te leggen ...
Een dun velglint kan inderdaad net het verschil maken.
Tubeless-tape is lekker dun.

kirby
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mei 2011 17:29

kirby 31 jan 2020 15:35

Hmm, met haardroger eens de Panaracers geprobeerd (met een VAR bandenlichter er proberen op te krikken). De lichter bestaat nu uit meer stukken dan voor mijn poging.

Rose gemaild met de vraag of ze hier een oplossing voor hebben en hoe zei in godsnaam de Schwalbes er op gekregen hebben. 'A special kind of machine in the workshop' was er blijkbaar nodig, en ze zijn er van op de hoogte dat het heel moeiiljk is....

Boslim
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 31 jan 2020 15:54

Je hebt het waarschijnlijk al geprobeerd, maar toch : Talkpoeder?
Ik heb Challenge Strade Bianchi teruggestuurd, die pasten echt niet. Parijs Roubaix en Griffo's banden vervolgens wel.....wel met veel talkpoeder en beresterke handen :-)
Deze video legt het goed uit:
https://www.youtube.com/watch?v=RpCAlIzzr1c

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 03 feb 2020 13:52

Stukje context:

Dit lijkt een fenomeen van de laatste jaren te zijn. Mogelijk mede door het tubeless-gebeuren, lijken fabrikanten bang te zijn voor claims dat er banden van hun velgen lopen. Daarmee snijden ze zich echter in eigen vingers, want sommige velgen zijn hierom berucht geworden en raad ik klanten daarom ook af.

Groet,

Hans
www.maatwielen.nl

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 03 feb 2020 21:34

Zo doen we het ongeveer allemaal. Maar ik mis hier de beelden hoe het er aantoe gaat zonder het gebruik van de talkpoeder. Er is dus geen vergelijkingsbasis. Alleen de eerste rand (draad) van de BUBA. gaar bij mij veeeeel sneller.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 06 feb 2020 21:59

De oplossing

https://www.trivio.com/nl_NL/p/bandenmo ... ang/17249/

Voor onderweg heb je hier ook een bandrnlichter variant van is geloof ik van var.

Plaats reactie