DT Swiss R23?
of R24 als het iets minder duur mag
Ook een mooie brede velg, ik geloof 0,5 mm breder dan de fulcrum LG's dus uitstekend geschikt voor 25 of ook 28mm
kan zelfs tubeless in ieder geval de R23 als ik t goed heb
Ik zie de R23 voor rond de €300 aangeboden worden
nieuwe wielset
Ja dat zoek ik, hahahaha. Binnen die 500 euro. Maar zijn ze dan stijver dan de andere twee en beter afgelagerd? Waar zit het verschil, als je op de verkoopsites kijkt zijn ze allemaal super, hahaha,
Ik zoek een wiel dat stijf is lekker stuurt, en sosm ga ik heuvels / bergen in.
Dus eigenlijk vraag ik....welke wiel eigenschappen heb ik nodig of zijn belangrijk??
en hoe kan ik ze vergelijken?? Zie niet zo vaak cijfers betreft stijfheid en dergelijke....
Ik zoek een wiel dat stijf is lekker stuurt, en sosm ga ik heuvels / bergen in.
Dus eigenlijk vraag ik....welke wiel eigenschappen heb ik nodig of zijn belangrijk??
en hoe kan ik ze vergelijken?? Zie niet zo vaak cijfers betreft stijfheid en dergelijke....
Ik bemoei me even niet met de wielen discussie... maar bovenstaande vraagt valt mij wel erg opEddy Verdam schreef: En wat betreft banden:
- vittoria rubino
- GP 4000 S2
Maar wil liefst blauw/zwarte banden
Volgens mij noem je hier twee banden die niet vergelijkbaar zijn. De Rubino een meer harde band en de GP 4000 S2 een wat meer zachte band.
Ik denk dat de Rubino veel langer mee gaat, minder comfortabel is, minder grip heeft, meer gericht op trainingen. De GP 4000 S2 is wat zachter denk ik, gaat minder lang mee maar biedt weer betere rijprestaties denk ik.
Als je de GP 4000 S2 van Continental wil vergelijken met een band van Vittoria, dan kom je denk ik meer richting de Open Corsa CX.
Ik heb de R23's en Fulcrum R1 (nagenoeg gelijk aan Zonda op spaakpatroon na).Benergy schreef:DT Swiss R23?
of R24 als het iets minder duur mag
Ook een mooie brede velg, ik geloof 0,5 mm breder dan de fulcrum LG's dus uitstekend geschikt voor 25 of ook 28mm
kan zelfs tubeless in ieder geval de R23 als ik t goed heb
Ik zie de R23 voor rond de €300 aangeboden worden
Niet te vergelijken, de R23's voelen heel log aan, wel stijf, maar ben altijd weer blij dat ik op de R1's rijd.
Edit: Ik rijd op beide tubeless, Schwalbe
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
En hoe is je ervaring als je het comfort (of gebrek daaraan) tussen die 2 vergelijkt?
Overigens zie ik dat die Fulcrum R1 wel in een heel andere prijsklasse zit als de DTswiss R23 en ruim boven het budget van TS gaan uitkomen. zonder banden.
Overigens zie ik dat die Fulcrum R1 wel in een heel andere prijsklasse zit als de DTswiss R23 en ruim boven het budget van TS gaan uitkomen. zonder banden.
Persoonlijk zou ik ipv Cosmic dan toch eerder de nieuwe Ksyrium Elite reeks eens bekijken.
Bij oa Hopmans en Bakkertje @ 479 euro incl.banden.
Toch een heel pak lichter dan de Cosmics en daarenboven ook met brede binnenvelg.
Bij oa Hopmans en Bakkertje @ 479 euro incl.banden.
Toch een heel pak lichter dan de Cosmics en daarenboven ook met brede binnenvelg.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Comfort op de Fulcrum's is prima, de R23 zijn gewoon hard.Benergy schreef:En hoe is je ervaring als je het comfort (of gebrek daaraan) tussen die 2 vergelijkt?
Overigens zie ik dat die Fulcrum R1 wel in een heel andere prijsklasse zit als de DTswiss R23 en ruim boven het budget van TS gaan uitkomen. zonder banden.
En ja de Fulcrum R1's zijn duurder, maar de Fulcrum R3's/Zonda's zijn dan wel weer rond dezelfde prijs als de R23. Als ik opnieuw moest kiezen nam ik geen R23's meer.
Beide sets zijn mijn winterwielen, de R1's (uit 2009) voor droog weer, de R23's voor nat/slecht weer.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
Met een budget van 300 tot 400 euro zou ik de volgende wielsets adviseren:
Shimano WH-6800 wielset (290 - 300 euro online)
> naast gewone banden ook voor tubeless geschikt, iets voor de toekomst?
Schwalbe richt massaal op tubeless voor op de weg nu.
3T Accelero Pro 40 (269 - 299 euro online)
> Een brede en hoge velg, indien dat een rol speelt.
Campagnolo Zonda (328 - 350 euro online)
> Al jaren een hardloper, prijs kwaliteit verhouding is top.
Plaatst op bovenstaande wielen Vredestein Senso of Continental 4000s 25mm banden en je hebt een top setje. Met cassette der bij kom je misschien net iets boven budget.
Shimano WH-6800 wielset (290 - 300 euro online)
> naast gewone banden ook voor tubeless geschikt, iets voor de toekomst?
Schwalbe richt massaal op tubeless voor op de weg nu.
3T Accelero Pro 40 (269 - 299 euro online)
> Een brede en hoge velg, indien dat een rol speelt.
Campagnolo Zonda (328 - 350 euro online)
> Al jaren een hardloper, prijs kwaliteit verhouding is top.
Plaatst op bovenstaande wielen Vredestein Senso of Continental 4000s 25mm banden en je hebt een top setje. Met cassette der bij kom je misschien net iets boven budget.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Bigfloor dank voor je duidelijke reactie!
Ik zie dat je een AL en een CF bike hebt. Ik neem aan dat het comfortverschil op beide voelbaar is klopt dat.
Dit omdat ikzelf een Endurace AL heb en daar liever ook niet nog eens harde wielen op heb.
Fulcrum 3 / Zonda is idd interessant maar even wachten tot bij de nieuwe versie de velg iets breder wordt.
Heb nu 25mm en overweeg 28mm en dan is een breder velg wel prettiger.
3T Accelero Pro 40 is ook interessant en ziet er goed uit
Ik zie dat je een AL en een CF bike hebt. Ik neem aan dat het comfortverschil op beide voelbaar is klopt dat.
Dit omdat ikzelf een Endurace AL heb en daar liever ook niet nog eens harde wielen op heb.
Fulcrum 3 / Zonda is idd interessant maar even wachten tot bij de nieuwe versie de velg iets breder wordt.
Heb nu 25mm en overweeg 28mm en dan is een breder velg wel prettiger.
3T Accelero Pro 40 is ook interessant en ziet er goed uit