Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Misselijk na kopen FFWD

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 nov 2015 10:21

Maar blijkbaar is hun productie in Azië zo inconsistent dat ze een hoop hoepels direct de kliko in kunnen mikken. :roll:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 nov 2015 10:34

thestudent schreef:Maar blijkbaar is hun productie in Azië zo inconsistent dat ze een hoop hoepels direct de kliko in kunnen mikken. :roll:
Waar lees je dat? Staat dat in dit artikel (heb ik alleen snel gescand en zie het zo niet staan)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 nov 2015 11:19

As the rims are unpacked and visually inspected, we see some being rejected because of the smallest imperfections – a few millimetres of flat rather than shiny surface on a rim wall, for instance. After the first inspection, but before they go into the construction of a wheel, they’re shipped a few doors down to be independently non-destructive tested, with rims analysed and X-rayed for any potential flaws. Again, the smallest flaw and the rim is set aside and left unused.
Onto his next wheel and, as Storcel is again stressing the spokes, his ears prick up and he tells us that this particular rim is no good. It looks perfect to these eyes, but he quickly pinpoints the slightest of deviations in the carbon sidewall above a spoke bed and insists that this one won’t do.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 01 nov 2015 11:22

Ben benieuwd wat er met deze afgekeurde rims gebeurd.
Zijn volgens mij nog gewoon goed...

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 01 nov 2015 11:32

Dus eigen productie van de velgen in Azie, x-ray controle voor gebruik van de velg en zelf met de hand in elkaar schroeven in Zwolle met merk componenten. En eigen aftersales/service in Zwolle

Blijft over: duurder dan een Chinees via Aliexpress.

'Handbuild in Holland' klopt wat mij betreft wel
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 nov 2015 11:37

Oftewel een eigen (beter?) velgontwerp, betere kwaliteitscontrole, gemakkelijkere en goedkopere garantieafhandeling en een marketingpraatje dat op of net over het randje is.

Die marketingpraatjes krijg tegen fikse betaling gratis bij alle a merken dus dat is niets nieuws.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 nov 2015 11:46

Accurate samenvatting. Het DARC profiel is wel voorbehouden aan ffwd. Of het beter is natuurlijk de vraag. Maar je kan iig niet direct uit china exact dezelfde velgen kopen. De kwaliteit van het spaakwerk heb ik ook geen twijfels over. Maar dat ze misschien een iets te leuke winstmarge er op nahouden staat wel vast.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 nov 2015 13:44

@thestudent, tnx daar heb ik blijkbaar overheen gelezen.
Wat ik dan trouwens niet snap is waarom ze deze velgen niet al in China aan een kwaliteitscontrole onderwerpen.
Zeker als het om serieuze aantallen gaat.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 01 nov 2015 14:09

Heb ik ooit aan een klant gevraagd.
Die zei dat hij er dan beter zelf kon gaan zitten. Hij liet de kwaliteitscontrole in geen geval over aan een Chinees.

Ik meen mij overigens te herinneren dat FFWD de velgen in Taiwan laat fabriceren.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 nov 2015 14:25

Blijkbaar is een deel van je productie hier alsnog weggooien goedkoper dan ter plaatste kwaliteitscontroles in te voeren.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 01 nov 2015 18:32

Zijn ook merken die een niet Chinees in China de controle laat uitvoeren. De Chinezen hebben gewoon andere normen wat geschikt of niet geschikt is voor de westerse markt.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 nov 2015 19:18

Pfff.....slotje erop zeg ik.

TS logt wel in maar heeft verder niets te melden sinds 26 oktober.
Even zeiken om zijn eigen onwetendheid te ventileren en nu verder geen enkel weerwoord hebbend.
Er is echt niet mis met FFWD wielen en als je soortgelijke maar goedkopere wilt kopen via Aliexpres dan doe je dat toch. Had je ook eerder kunnen bedenken TS.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie