Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zero, shamal of ffwd2?

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 03 okt 2015 11:44

Ik ben op zoek naar een nieuwe wielset voor mijn Basso. Ik rij daarnaast ook op een tita Gilbertson, dus wisselen kan nodig zijn. Derhalve geen carbon of Nite,
Mille, Exalith enz. vanwege aparte blokken. Ik twijfel tussen Zero, Shamal en FFWD2 die allen ergens wel in de aanbieding zijn. Ik heb geen ervaringen met deze sets. Vandaar graag jullue gebruikservaringen. In mijn club zijn deze wielen bekend en iedereen heeft alleen maar goede woorden voor zijn keuze, dus dat schiet niet op.
Wat looks betreft, dat is van onderschikt belang. Ik ga voor degelijkheid, betrouwbaarheid en service/garantie.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 okt 2015 12:20

Shamals/Racing Zero's zijn de meerprijs t.a.v. Racing 1/Eurus echt niet waard en bovendien rijden ze vrij hard (eigen ervaring). Die zou ik dus eerst van m'n lijst schrappen.

FFWD vind ik overpriced, waarmee ik niet zeg dat het slechte wielen zijn! Wat ik zo tegenkom is 600 euro voor een setje F2A en dat vind ik toch wel erg duur.

Met Campa/Fulcrum koop je bewezen kwaliteit met uitstekende naven. Minpunt is dat de velgen smal zijn en dus achterlopen op de recente trend "breder is beter".

Ik zou zelf gaan voor een handgespaakt setje. Dan kun je alles precies aanpassen aan je persoonlijke wensen, kiezen voor een brede velg en qua budget kom je misschien nog wel lager uit dan met de genoemde fabriekswielen. En daar komt nog eens bij dat ze veel makkelijker te repareren zijn bij schade.

Stuur eens een mailtje naar Handgespaakt.nl of Wheeltec. Zij kunnen je goed adviseren en leveren uitsluitend high-end materiaal, in diverse prijsklassen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC