Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zero, shamal of ffwd2?

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 03 okt 2015 11:44

Ik ben op zoek naar een nieuwe wielset voor mijn Basso. Ik rij daarnaast ook op een tita Gilbertson, dus wisselen kan nodig zijn. Derhalve geen carbon of Nite,
Mille, Exalith enz. vanwege aparte blokken. Ik twijfel tussen Zero, Shamal en FFWD2 die allen ergens wel in de aanbieding zijn. Ik heb geen ervaringen met deze sets. Vandaar graag jullue gebruikservaringen. In mijn club zijn deze wielen bekend en iedereen heeft alleen maar goede woorden voor zijn keuze, dus dat schiet niet op.
Wat looks betreft, dat is van onderschikt belang. Ik ga voor degelijkheid, betrouwbaarheid en service/garantie.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 okt 2015 12:20

Shamals/Racing Zero's zijn de meerprijs t.a.v. Racing 1/Eurus echt niet waard en bovendien rijden ze vrij hard (eigen ervaring). Die zou ik dus eerst van m'n lijst schrappen.

FFWD vind ik overpriced, waarmee ik niet zeg dat het slechte wielen zijn! Wat ik zo tegenkom is 600 euro voor een setje F2A en dat vind ik toch wel erg duur.

Met Campa/Fulcrum koop je bewezen kwaliteit met uitstekende naven. Minpunt is dat de velgen smal zijn en dus achterlopen op de recente trend "breder is beter".

Ik zou zelf gaan voor een handgespaakt setje. Dan kun je alles precies aanpassen aan je persoonlijke wensen, kiezen voor een brede velg en qua budget kom je misschien nog wel lager uit dan met de genoemde fabriekswielen. En daar komt nog eens bij dat ze veel makkelijker te repareren zijn bij schade.

Stuur eens een mailtje naar Handgespaakt.nl of Wheeltec. Zij kunnen je goed adviseren en leveren uitsluitend high-end materiaal, in diverse prijsklassen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 okt 2015 12:58

havana: dat maakt het er voor de TS niet gemakkelijker op.

Als je het geld kan missen zijn Fulcrum Zero's (of de technisch identieke Campagnolo Shamals) nog altijd heel erg goede wielen.
Of je de Zero's of de Shamals moet kopen hangt af van je persoonlijke smaak.
En deze wielen hebben inderdaad geen brede velg maar dat doet niets af aan je eis " degelijkheid, betrouwbaarheid" ,mocht je ooit al garantie hebben is dat bij deze wielen niet zeker dat je dat voor elkaar kan krijgen.
Ik heb geen idee van de kwaliteit van de FFWD wielen wat ik wel weet is dat de ganrantieafhandeling van FFWD dan weer wel top is.

Succes met wat je ook kiest.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 okt 2015 20:11

Mijn ervaring is dat je in ieder geval met de Zero's (mijn keuze) en Shamals een goede keuze doet. Deze wielen gaan zelden kapot (en maar goed ook want bij Campa ben je in dat geval aan de goden overgeleverd)

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 03 okt 2015 20:21

Heb Zero's met 25 mm Conti's erop.
Degelijke en fijne wielen.

Wokfietser
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2015 21:55

Wokfietser 14 okt 2015 11:20

havana schreef:Shamals/Racing Zero's zijn de meerprijs t.a.v. Racing 1/Eurus echt niet waard en bovendien rijden ze vrij hard (eigen ervaring). Die zou ik dus eerst van m'n lijst schrappen.

FFWD vind ik overpriced, waarmee ik niet zeg dat het slechte wielen zijn! Wat ik zo tegenkom is 600 euro voor een setje F2A en dat vind ik toch wel erg duur.
Waarom vindt je FFWD overpriced, en de Racing 1/Eurus niet? Laatstgenoemde zijn minstens even duur, zo niet duurder dan de FFWD. Ik rijdt koersen op FFWD wielen (niet de F2A) en spaar ze zeker niet, maar heb er nog nooit problemen mee gehad en nog altijd even strak. Daarnaast heeft FFWD echt fantastische service (tijdje terug opgestuurd voor nieuwe lagers en kreeg er direct een 11sp body en nieuwe remblokken bij, en dat alles gratis).

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 14 okt 2015 13:24

Wokfietser schreef:Waarom vindt je FFWD overpriced, en de Racing 1/Eurus niet?
Dat is op zich een goede vraag.
Wokfietser schreef:Ik rijdt koersen op FFWD wielen (niet de F2A)
helaas rijd je dus ook niet op de F2A...Mocht dat wél zo zijn, dan hadden we daar alvast een gebruikerservaring van. Die mis ik hier nog even.

Als ik afga op de specs, heb je naven van ongeveer dezelfde kwaliteit (campa vs. DT swiss), en heb je bij de F2A een iets lagere velg. Verschil in gewicht is er niet of nauwelijks, dan rest dus nog stijfheid en aerodynamica.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 14 okt 2015 16:27

Misschien even contact zoeken met 12gobiking 499 voor zero's lijkt mij een koopje heb er zelf 275 meer voor betaalt.
zie folder https://www.12gobiking.nl/informatie/ni ... tober-sale
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 okt 2015 16:45

Shamal Mille.....

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2015 17:16

Slecht advies, als de TS ook maar één keer in de regen rijdt is het mooie eraf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 okt 2015 20:11

lijkt mij een koopje heb er zelf 275 meer voor betaalt.
Ik denk dat je je vergist. de two way fit versie is duurder. En wat vreemd is: Fulcrums worden met shimano body uitgeleverd en die kost hier juist 50 Euro meer (bij de concurrentie is dat juist andersom).
Nog niet duur maar ook weer geen koopje (al worden ze gebruikt regelmatig voor meer aangeboden)

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 15 okt 2015 07:49

450 euro vs 600 euro waarvoor ze meestal in de aanbieding zijn is 450 nog steeds een mooie prijs.

Je kan natuurlijk ook de fulcrum racing 3 overwegen. Ook prima in mijn ogen en als je nog 10 speed rijd voor 299 bij mantel.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Plaats reactie