Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mantel carbon clincher wielen

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 29 aug 2016 19:30

Ja, maar jij heet dan ook geen Kees. Kees is de beste. ;-)

benzebub
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2014 16:41

benzebub 03 sep 2016 10:29

kent iemand de maximale spaakspanning van de wielen? vorige eigenaar heeft de sticker er af genomen..

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 sep 2016 19:31

monsieurpinot schreef:Ik ben ook al 40 keer in m'n leven aan ikea kasten begonnen, maar de ervaring heeft toch geleerd dat ik toch beter eerst de handleiding erbij kan pakken... :D
Mannen lezen geen handleiding, die gaan eerst vloeken en de rest mag jezelf invullen :-)
YFood !!!

mvug
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:50

mvug 15 sep 2016 13:38

Hoi,

ik heb de mantel 50mm carbon wielen, in het begin was ik er erg blij mee en ze reden perfect. Echter laatste paar ritjes constant gepiep uit de naven, moest elke 2 ritjes de lagers smeren. De kwaliteit van de naven is dermate slecht dat ik ze heb laten ombouwen naar DT 350 naven.
Achteraf gezien had ik liever wat meer geld uitgegeven voor een andere carbon set met een goede naaf (iig een bekend merk).

Wou dit toch even delen met jullie. :-)

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 15 sep 2016 13:50

Was het niet goedkoper geweest om gewoon de lagertjes eens te vervangen ipv alleen te smeren?

dream
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 15 sep 2016 14:22

+1 . Het is super eenvoudig om een industrie lager te wisselen en vele malen goedkoper dan het compleet omspaken van het wiel. Ben benieuwd welke spaker dit het goede advies vond.
Heeft verder niet zo zeer met het wielenmerk te maken maar meer met de kwaliteit van de gebruikte lager.

mvug
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:50

mvug 15 sep 2016 14:26

Ik heb idd getwijfeld om de lagers te vervangen, echter in overleg met mijn wielbouwer toch maar besloten om spaken en naven te vervangen... Tevens het wiel anders laten spaken etc. Ben erg tevreden tot nu toe.
Maarja zoals ik eerder aangaf had ik dit geld liever nog bij de wielset gedaan en dan een merkset te kopen, maar dit is mijn persoonlijke mening...


Ik ben benieuwd of meer mensen "problemen" hebben met de naven/lagers...

Ik heb eventueel de oude naven + spaken thuis liggen, voor diegene die interesse heeft

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 15 sep 2016 14:37

De gebruikte Powerway R13 naven zijn volgens mij van chinese makelij. Dit zegt verder niet zoveel, en zijn gewoon verder prima.
Wielbouwer Edco is niet de eerste de beste, en die zal i.o.m. met Mantel wel tot de huidige configuratie zijn gekomen.
Sorry, maar ik denk dat jouw wielbouwer wat extra vakantiegeld heeft dit jaar. Je kan nl. in de standaard naven zelfs een setje keramische lagers plaatsten, al was het alleen maar om eerst te proberen.

mvug
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:50

mvug 15 sep 2016 14:46

Wordt een korte vakantie voor hem dan haha... Heb uiteindelijk zelf de knoop gehakt, alles afgewogen en toch maar (ondanks de meerkosten) voor nieuwe naven en spaken gekozen. De powerway naven zullen vast prima zijn, ik vind dat mijn wieler nu stijfer zijn en beter rijden, maar das mijn persoonlijke ervaring. Ik had liever het geld van de ombouw en de wielset gecombineerd en een "merk" set gekocht. En ik moet zeggen dat voor het gedoe met de lagers ik er erg veel plezier aan beleefd heb

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 15 sep 2016 16:01

Wat heeft kwaliteit van de naven met smeren te maken? (In casu bij twee ritten) welk vet gebruikte je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 sep 2016 18:08

Carbonpasta vermoed ik?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 sep 2016 18:37

mvug schreef:Wordt een korte vakantie voor hem dan haha... Heb uiteindelijk zelf de knoop gehakt, alles afgewogen en toch maar (ondanks de meerkosten) voor nieuwe naven en spaken gekozen. De powerway naven zullen vast prima zijn, ik vind dat mijn wieler nu stijfer zijn en beter rijden, maar das mijn persoonlijke ervaring. Ik had liever het geld van de ombouw en de wielset gecombineerd en een "merk" set gekocht. En ik moet zeggen dat voor het gedoe met de lagers ik er erg veel plezier aan beleefd heb
En heb je Mantel in kennis gesteld van je ongemak? Je had toch garantie!
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie