Mantel carbon clincher wielen
Sorry snap niet zo goed wat je hier mee wil zeggen, ik heb zelf bewust de keuze gemaakt om ze om te bouwen. Mantel bood aan om de lagers te vervangen, ik heb hier niet voor gekozen omdat ik bang ben dat ik straks weer hetzelfde probleem heb.
Ik snap best dat powerway prima naven zijn en er zullen vast veel mensen zonder problemen mee rondrijden, no problem, hoop dat je er nog lang plezier van hebt. Ik wilde alleen wat mededelen wat mijn ervaringen zijn.
Ik snap best dat powerway prima naven zijn en er zullen vast veel mensen zonder problemen mee rondrijden, no problem, hoop dat je er nog lang plezier van hebt. Ik wilde alleen wat mededelen wat mijn ervaringen zijn.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Andersom denk ik dat de meeste lezers van dit draadje niet zo goed begrijpen wat jij wenste te bereiken met de ombouw.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Ik vind het een nogal boude bewering om de DT350-navenset kwalitatief op gelijke hoogte te stellen met de Powerway-naven.G.B. Lux Dream schreef:Andersom denk ik dat de meeste lezers van dit draadje niet zo goed begrijpen wat jij wenste te bereiken met de ombouw.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.
Website: https://www.maatwielen.nl
Na pak hem beet 7000km zijn de voorwiellagers van de Mantel 50mm carbon wielset toch echt op.
Tikt tijdens rijden en als je het voorwiel vrij laat ronddraaien hoor je de lagers ook. Achter zijn ze overigens nog prima in orde.
Nu heb ik hier gelezen dat het Powerway R13 naven zijn en idd, de plaatjes op het wereldwijde web zien er exact zo uit.
Iemand hier een linkje naar een webshop voor de juiste lagers?
Tikt tijdens rijden en als je het voorwiel vrij laat ronddraaien hoor je de lagers ook. Achter zijn ze overigens nog prima in orde.
Nu heb ik hier gelezen dat het Powerway R13 naven zijn en idd, de plaatjes op het wereldwijde web zien er exact zo uit.
Iemand hier een linkje naar een webshop voor de juiste lagers?
Als je de afmetingen weet: Lagerboer en Lager-techniek.
Als je even Googlet op "Powerway bearing dimensions" is het een koud kunstje. Het slimste is dan wel de oude eerste te verwijderen, dan kun je het even double checken.
edit
Volgens mij zit in het achterwiel:
6802-2RS (3 stuks)
6902 (1 stuk)
Voorwiel
699-2RS (2 stuks)
https://www.lagerkoning.nl/kogellager-6 ... 0x6mm.html
http://www.neita.nl/winkel/lagersmin2rs.html
edit
Volgens mij zit in het achterwiel:
6802-2RS (3 stuks)
6902 (1 stuk)
Voorwiel
699-2RS (2 stuks)
https://www.lagerkoning.nl/kogellager-6 ... 0x6mm.html
http://www.neita.nl/winkel/lagersmin2rs.html
Weet niet welke fabrikant deze lagers zijn. Wel even navragen.
Hier INA en dat is zonder meer goed (net als SKF en EZO).
http://www.wychbearings.co.uk/699-2RS_INA.html
[edit]
Hier een overzicht van de kwaliteit
http://www.wentellagers.nl/index.php/La ... agers.html
edit2
IBB = China = goedkope meuk. Dan liever die INA's bestellen in de UK.
PRC = People Republic China. Zie IBB.
Hier INA en dat is zonder meer goed (net als SKF en EZO).
http://www.wychbearings.co.uk/699-2RS_INA.html
[edit]
Hier een overzicht van de kwaliteit
http://www.wentellagers.nl/index.php/La ... agers.html
edit2
IBB = China = goedkope meuk. Dan liever die INA's bestellen in de UK.
PRC = People Republic China. Zie IBB.