Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mantel carbon clincher wielen

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 sep 2016 18:53

Dom, dom, dom, dom.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mvug
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:50

mvug 15 sep 2016 22:57

Sorry snap niet zo goed wat je hier mee wil zeggen, ik heb zelf bewust de keuze gemaakt om ze om te bouwen. Mantel bood aan om de lagers te vervangen, ik heb hier niet voor gekozen omdat ik bang ben dat ik straks weer hetzelfde probleem heb.
Ik snap best dat powerway prima naven zijn en er zullen vast veel mensen zonder problemen mee rondrijden, no problem, hoop dat je er nog lang plezier van hebt. Ik wilde alleen wat mededelen wat mijn ervaringen zijn.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 16 sep 2016 13:09

Andersom denk ik dat de meeste lezers van dit draadje niet zo goed begrijpen wat jij wenste te bereiken met de ombouw.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.

SVW
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:40

SVW 05 apr 2017 12:02

Aankomend weekend zijn deze wielen 749 euro i.p.v. 899. Voor mij reden genoeg om even langs te rijden.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 06 apr 2017 09:19

G.B. Lux Dream schreef:Andersom denk ik dat de meeste lezers van dit draadje niet zo goed begrijpen wat jij wenste te bereiken met de ombouw.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.
Ik vind het een nogal boude bewering om de DT350-navenset kwalitatief op gelijke hoogte te stellen met de Powerway-naven.

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 22 mei 2017 00:11

Na pak hem beet 7000km zijn de voorwiellagers van de Mantel 50mm carbon wielset toch echt op.
Tikt tijdens rijden en als je het voorwiel vrij laat ronddraaien hoor je de lagers ook. Achter zijn ze overigens nog prima in orde.

Nu heb ik hier gelezen dat het Powerway R13 naven zijn en idd, de plaatjes op het wereldwijde web zien er exact zo uit.

Iemand hier een linkje naar een webshop voor de juiste lagers?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2017 06:56

Als je de afmetingen weet: Lagerboer en Lager-techniek.

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 22 mei 2017 07:55

Thx :like: , ik heb (nog) niet gedemonteerd maar dat is dan in ieder geval een optie.

Btw, ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten lagers waren :o :)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2017 08:00

Als je even Googlet op "Powerway bearing dimensions" is het een koud kunstje. Het slimste is dan wel de oude eerste te verwijderen, dan kun je het even double checken.

edit

Volgens mij zit in het achterwiel:

6802-2RS (3 stuks)
6902 (1 stuk)

Voorwiel

699-2RS (2 stuks)

https://www.lagerkoning.nl/kogellager-6 ... 0x6mm.html

http://www.neita.nl/winkel/lagersmin2rs.html

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 22 mei 2017 09:15

Top! Super bedankt! Ik zag op ebay ook dezelfde nr's voorbij komen. Zal het na verwijderen nog even nameten voor de double check :like:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2017 09:16

Weet niet welke fabrikant deze lagers zijn. Wel even navragen.

Hier INA en dat is zonder meer goed (net als SKF en EZO).

http://www.wychbearings.co.uk/699-2RS_INA.html

[edit]

Hier een overzicht van de kwaliteit

http://www.wentellagers.nl/index.php/La ... agers.html

edit2

IBB = China = goedkope meuk. Dan liever die INA's bestellen in de UK.
PRC = People Republic China. Zie IBB.

dream
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 22 mei 2017 09:54

Je kan ze gewoon online bestellen bij mantel. afdeling wielen/spareparts.
lijkt me het meest simpel.

Plaats reactie