Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mantel carbon clincher wielen

HvD72
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2014 21:20

HvD72 18 sep 2015 08:57

Sinds kort heeft Mantel carbon clinchers (38 en 50mm), gebouwd door Edco.

Ik ben op zoek naar een lichte en stijve set, tussen de 600 en 1000 euro. Heb ook al wat info aangevraagd bij Wheel-tec, dan kom je bij een aly Ryde velg met bv Tune naven uit. Maar het carbon ziet er gewoon mooi uit (past ook mooi bij mijn Time VXRS).

Zijn deze wielen stijf genoeg om tijdens een sprint alle energie in snelheid om te zetten? Hoe zit het met het remmen? Volgens de advertentie praat is dat allemaal dik in orde natuurlijk.

Graag jullie advies...

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 18 sep 2015 09:09

Ik verwacht niet dat je hier snel een antwoord zal krijgen: die wielen zijn pas net op de markt.

Voor deze bedragen zijn goede onderdelen te verkrijgen en door alles door Edco na te laten lopen verwacht ik dat je een mooie set krijgt van Mantel.

Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar besloten toch weer een setje uit China te laten komen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 21 sep 2015 12:18

HvD72 schreef:Sinds kort heeft Mantel carbon clinchers (38 en 50mm), gebouwd door Edco.

Ik ben op zoek naar een lichte en stijve set, tussen de 600 en 1000 euro. Heb ook al wat info aangevraagd bij Wheel-tec, dan kom je bij een aly Ryde velg met bv Tune naven uit. Maar het carbon ziet er gewoon mooi uit (past ook mooi bij mijn Time VXRS).

Zijn deze wielen stijf genoeg om tijdens een sprint alle energie in snelheid om te zetten? Hoe zit het met het remmen? Volgens de advertentie praat is dat allemaal dik in orde natuurlijk.

Graag jullie advies...
energie in snelheid omzetten hangt volgens mij niet alleen af van de wielen, maar ook van de stijfheid van het frame. Remmen bij FullCarbon is natuurlijk een stuk minder dan met alu remranden, hoewel elke fabrikant anders doet voorkomen. Remmen bij droog weer zal zeker prima gaan, maar in natte omstandigheden zal het een stuk minder zijn (eigen ervaring). Maar het is uiteraard ook een stukje techniek, je moet anders remmen bij dit soort wielen en dan is het prima te doen.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 28 sep 2015 16:01

Na veel wikken en wegen tussen een aantal mogelijkheden heb ik vandaag een setje in de bestelling gegooid bij Mantel. Ik heb ook overwogen een setje chineesjes te bestellen maar ik ben toch wat bevreesd geraakt door de verhalen her en der op het net. Lees... kwaliteit issues, douane gedoe of überhaupt niet aankomen van bestelde goederen.

Ik zal - als ik van het weekend kan rijden op de full carbons 50mm - mijn bevindingen hier posten.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2015 16:58

Mooie set, kun je denk ik geen buil aan vallen alleen hopen dat dat lelijke Mantel-stickertje eraf kan maar dat lijkt op de foto geen probleem... Veel plezier ermee.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 28 sep 2015 17:23

Dat denk ik ook, goed segment van Mantel trouwens. Iets duurder dan China import, maar wel direct aanspreekpunt in NLén geen douane toestanden et cetera.
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 sep 2015 22:06

Interessante wielen, ben benieuwd naar je ervaringen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 28 sep 2015 22:08

Er wordt bij mantel duidelijk goed nagedacht, als je de site ziet, en nu ook hoe de wielen worden beschreven, zie je dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik verwacht dus dat de wielen goed zijn, en ben ook benieuwd naar de ervaringen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 sep 2015 22:18

off topic: zat ik vanavond precies ook aan te denken. best knap hoe ze die zaak uit de grond hebben gestampt. Waar ik vroeger dingen die ik snel wilde hebben nog wel eens bij futurum bestelde, doe ik dat nu echt nooit meer. Tevens uitstekende service en echt een goede/informatieve website

(alleen het marketing verhaaltje onder deze wielen hoeft van mij dan weer niet :roll: : "Hard rammen door de polder, splijtende demarrages, stoempen tegen de wind of vol gas tijdens een criterium. Als dit je doelen zijn dan zijn de Mantel Carbon 50 mm wielen de perfecte wielen voor jou!")

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 28 sep 2015 22:22

Een vriend van me heeft deze zomer zijn Edco Full Carbon Clincher in de Alpen kapot gereden. Hij kon een camper niet inhalen en moest blijven remmen. Na verloop van tijd kaboem .....
Dus of Edco nu de juiste link met kwaliteit is..?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 sep 2015 22:24

we hebben hier ook nog niet geconcludeerd dat het uitstekende wielen zijn ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2015 22:33

Mantel timmert inderdaad lekker aan de weg en die knullige productvideo's (kijk eens hoe Coolblue dat doet, Mantel) zijn ze vergeven...


https://m.youtube.com/watch?v=yvquAi2YEws

Plaats reactie