Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

carbon wielen gezocht

Gebruikersavatar
vvoister
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:14

Gebruikersavatar vvoister 05 sep 2015 16:42

Hallo Mensen,

Ik zou graag wat tips willen hebben voor een set nieuwe carbon wielen. Ik rij op een Specialized tarmac en heb daar nu Mavic cosmic wielen inzitten met aluminium remrand.

Ik weeg 90-95 KG en zou graag een volledig carbon wiel hebben met 35 a 40 mm hoge velg voor draadbanden. Ik geef de voorkeur aan volledig zwart zonder schreeuwerige stickers. Mijn budget ligt rond de €1500,-

Welke merken en/of winkels zouden jullie kunnen aanbevelen hiervoor? Zijn er speciale lagers of naven aan te bevelen?

Alvast dank voor de info. :idea:
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

keesje
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jun 2005 23:29

keesje 05 sep 2015 20:25

Je zou eens bij Wheeltec kunnen informeren, veel keus , goede service en topkwaliteit wielen.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 06 sep 2015 00:27

vvoister schreef:Hallo Mensen,

Ik zou graag wat tips willen hebben voor een set nieuwe carbon wielen. Ik rij op een Specialized tarmac en heb daar nu Mavic cosmic wielen inzitten met aluminium remrand.

Ik weeg 90-95 KG en zou graag een volledig carbon wiel hebben met 35 a 40 mm hoge velg voor draadbanden. Ik geef de voorkeur aan volledig zwart zonder schreeuwerige stickers. Mijn budget ligt rond de €1500,-

Welke merken en/of winkels zouden jullie kunnen aanbevelen hiervoor? Zijn er speciale lagers of naven aan te bevelen?

Alvast dank voor de info. :idea:
De edco prosport serie, reynolds assault, bora one clincher, enve 3.4 op tweedehands.be etc. Keuze genoeg voor dat geld.

Gebruikersavatar
vvoister
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:14

Gebruikersavatar vvoister 06 sep 2015 09:42

Bedankt voor de tips! Daar kan ik zeker wel wat mee. De Bora's en Reynolds zijn wat te hoog (50mm). Maar Edco en Enve past wel in het plaatje. Ik zal ook eens bellen met Wheeltec om te kijken wat zij kunnen betekenen voor me.

Ik geloof niet dat er een winkel bestaat in BE/NL waar je een breed assortiment carbon wielen kunt vergelijken toch?
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 sep 2015 10:20

Met jouw gewicht ook op het randje van waar systeemwielen nog goed (lees langere tijd klachtenvrij) mee om kunnen gaan.
Ik het zelf meerdere samengestelde wielen maar als je ze voor meer wilt gebruiken als enkel voor de show (kun je net zo goed iets uit china pakken, bespaar je veel geld) zul je wel een idee moeten hebben van je eisen (deel geef je zelf al op).
wil je lager dan 45 mm dan worden de eisen aan bijv. je spaken al een stuk hoger.

Goede optie zou bijvoorbeeld een lagere (maar bredere) velg zijn met wat meer spaken en naven met wat bredere flenzen.
Heel mooie set binnen jouw prijsrange zouden Reynolds 38c velgen zijn (al zou voor laag en achter iets hoger ook een optie zijn). voor 24 en achter 28 spaken (minder dan 20/24 is geen optie en 28/28 ook mogelijk), Setje white industry naven, hebben een titanium body een brede flenzen ( king is eigenlijk te duur en de body met shimano veel te zacht) ik combinatie met Sapim of DT.

Waar ik in ieder geval niet voor zou kiezen zijn DT (achter instabiel en zeker in de straight pul versie totaal ongeschikt), lage spaakaantallen en Enve (enkel de velgen zijn duurder dan jouw bugdet).
betere lager zijn doorgaans, en de gemiddelde fietsenzaak heeft geen flauw benul waar ze het over hebben, beter goede stalen lagers als de keramische rommel die zwaar overprijsd wordt verkocht.

Wheettec of Bike experto zijn prima adressen (als je weet wat je wilt) en mocht je meer willen weten dan kun je altijd een pb sturen.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 06 sep 2015 11:06

vvoister schreef:Bedankt voor de tips! Daar kan ik zeker wel wat mee. De Bora's en Reynolds zijn wat te hoog (50mm). Maar Edco en Enve past wel in het plaatje. Ik zal ook eens bellen met Wheeltec om te kijken wat zij kunnen betekenen voor me.

Ik geloof niet dat er een winkel bestaat in BE/NL waar je een breed assortiment carbon wielen kunt vergelijken toch?
Bora's zijn er in 35 mm en de assault is nu ook 41 mm hoog ;)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 sep 2015 12:15

Die assaults moeten nog wel kunnen (maar daar zijn de naven niet slecht maar wel de sluitpost), Met bora's 35 kom je boven de 90 kg op de grens en moet je het niet erg vinden om bij stevig aanzetten aanlopende blokken te krijgen (dan zijn de hogere beter).

CyclingSegietere
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jun 2012 09:40

CyclingSegietere 09 sep 2015 16:28

Misschien zijn de carbon wielen van Mantel ook interessant:

http://www.mantel.com/mantel-38mm-full-carbon-clincher

Gebruikersavatar
vvoister
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:14

Gebruikersavatar vvoister 09 sep 2015 22:48

Dat setje van Mantel lijkt inderdaad erg interessant. En eigenlijk helemaal niet zo duur.

Thanks!
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 10 sep 2015 10:16

Heeft iemand ervaring met die Mantel wielen?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 10 sep 2015 11:04

Soap schreef:Heeft iemand ervaring met die Mantel wielen?
De wielen worden door Edco gebouwd.

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 10 sep 2015 14:38

rschouten schreef:
Soap schreef:Heeft iemand ervaring met die Mantel wielen?
De wielen worden door Edco gebouwd.
Dat zegt me niet alles, gaat me ook om de componenten. Heb ook interesse in die Mantel wielen, maar dan de 50mm versie. Prijs lijkt OK, weet alleen niet of die naven top zijn .... alu body waarschijnlijk? Iemand al ervaring opgedaan met deze wielen?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Plaats reactie