Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wiel staat scheef in frame, hoe te verhelpen?

MT043
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 apr 2014 22:49

MT043 21 mei 2015 18:04

Het probleem is opgelost. Ik heb iemand gevonden die het wiel voor me kon richten. Van deze man heb ik (heel aardig) ook een mooi Shauff (Reynolds 531) racefiets frame gekregen met Cinelli stuurpen(helaas kapot) Cinelli stuur en een mooie Campagnola crank. Ik ken het merk niet en kan er weinig over vinden maar vind het een mooier frame dan die Raleigh

Ik twijfel nog wat ik ga doen met de crank. Of zo laten of het voorste Tandblad eraf halen en dan met de versnelling 42/16 fixed gaan rijden. :?:

Mijn fixed staat er nu zo bij:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 21 mei 2015 19:04

Schauff is duits.

JONA
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2021 14:47

JONA 02 dec 2021 14:59

Beste,
ik heb exact hetzelfde probleem. Bij het Installeren van mijn achterwiel in mijn fiets staat dit vrijwel in het midden bij mijn trapas (zie foto) maar staat dit absoluut niet in het midden bij mijn achterrem. Heeft iemand hier ervaring mee en wie kan me helpen?
Bijlagen
center bij trapas.jpg
scheef bij rem.jpg

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 dec 2021 15:17

Zo te zien is dat een Waterloopleinfiets met moerassen, waarvan je de vleugelmoer strak aan moet draaien zodra het wiel goed in het frame is geplaatst. Dus zowel aan de bovenkant als aan de voorkant in het midden plaatsen en dan de vleugelmoer goed vast aandraaien. Anders een klein insertstukje plaatsen aan de andere kant waar het wiel te ver na toe reikt. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 dec 2021 11:00

Waterloopleinfiets met moerassen
Het heeft wel even geduurd voordat ik die zin ontcijferd had :lol:
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie