Beste forummers,
Afgelopen week heb ik wederom een slag in mijn achterwiel opgelopen, dit is me nu al meerdere malen overkomen (3 of 4 keer). Is het verstandig om nieuwe wielen te kopen, of gewoon wederom laten spannen en hopen op het beste?
Ter info mijn huidige wielset: Easton EA30 Custom
Groet,
Mark
Wederom slag in achterwiel: nieuw wiel kopen?
Wie heeft je wiel gerepareerd? Is het gedaan door iemand met een spanningsmeter om een gelijke spanning tussen de spaken te waarborgen, of is het wiel enkel recht gezet door lukraak aan een paar spaaknippels te draaien. Meeste FM's werken niet met een spaakspanningsmeter, vandaar de vraag.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je spaken tot nu toe enkel een beetje zijn aangespannen/gelost om "verder te kunnen".
Je hoeft geen nieuw wiel te kopen als je het dan nu eens echt goed laat nazien.
In tegenstelling tot wat er door sommigen wordt beweerd zijn er wel degelijk fietsenmakers die een oerdegelijk bombproof wiel kunnen spaken zonder spaakspanningsmeters en dergelijke.
Ga dus naar een degelijke fietsenmaker of wielbouwer met verstand van zaken.
Succes
Je hoeft geen nieuw wiel te kopen als je het dan nu eens echt goed laat nazien.
In tegenstelling tot wat er door sommigen wordt beweerd zijn er wel degelijk fietsenmakers die een oerdegelijk bombproof wiel kunnen spaken zonder spaakspanningsmeters en dergelijke.
Ga dus naar een degelijke fietsenmaker of wielbouwer met verstand van zaken.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
EA30 zijn volgens mij prima wielen. Gewoon eens goed laten na spaken. Dan moet het goed komen. Zelf tot 100kg moeten deze wielen prima kunnen
Easton? Gewoon in de kliko mikken en iets beters kopen.
80 kilo is niet extreem nee. Zou verwachten dat ze dat toch wel moeten kunnen dragen. De nippels/spaken in mijn EA30's liepen keer op keer los. Spanning weg, slag in wiel
100KG zouden mijn voormalige EA30's niet redden in ieder geval.
Overigens ben ik niet dezelfde mening toebedeeld als Havana. Mijn EA90's zijn meer dan prima voor mijn gebruik.
100KG zouden mijn voormalige EA30's niet redden in ieder geval.
Overigens ben ik niet dezelfde mening toebedeeld als Havana. Mijn EA90's zijn meer dan prima voor mijn gebruik.
Jullie kunnen het ook overdrijven he. Als je ze gewoon goed na laat spaken is het niks mis mee een willekeurig velg met een chinese naaf. Is niks beter of slechter dan Easton spul.deijn schreef:+1 volgens mij zijn dit alleen maar (goede) wielen voor personen onder de 65kilo.havana schreef:Easton? Gewoon in de kliko mikken en iets beters kopen.
Slechts mijn mening.
Het lijkt mij stug dat als je van het wiel de spaken door een 'specialist' opnieuw laat opspannen er weer een slag in komt, tenzij . . . . je als een beer tekeer gaat natuurlijk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor sprongen je met de fiets maakt.
Meeste racers kunnen er toch niet heel best tegen.
Zelfs mijn gazelle stadsfiets heb ik een keer doormidden gekregen
is inmiddels wel 12 jaar geleden, met een toen 2 jaar oude fiets.
Onder garantie nieuw frame, de rest overgezet :')
Meeste racers kunnen er toch niet heel best tegen.
Zelfs mijn gazelle stadsfiets heb ik een keer doormidden gekregen
is inmiddels wel 12 jaar geleden, met een toen 2 jaar oude fiets.
Onder garantie nieuw frame, de rest overgezet :')