Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Scope wielen en ervaring

esteban
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 nov 2008 01:50

esteban 22 mar 2021 11:34

Iemand een idee of ik voor de Scope R4C andere remblokken kan gebruiken dan die van Scope zelf of is dat geen goed idee?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 mar 2021 12:15

In principe kun je alle blokjes gebruiken die geschikt zijn voor carbon velgen. Ieder blokje zal andere remprestaties leveren en het wordt even zoeken naar wat bij je past.
Een aantal fabrikanten stellen dat de garantie vervalt als je andere blokjes gebruikt. Ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee, maar ik denk dat je garantie eerder za verlopen dan dag de velgen op zijn.
Zolang je echt carbon specifieke blokjes gebruikt en deze niet óók gebruikt op alu velgen en daarna weer terug op carbon, zal het loslopen.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 mar 2021 21:53

esteban schreef: 22 mar 2021 11:34 Iemand een idee of ik voor de Scope R4C andere remblokken kan gebruiken dan die van Scope zelf of is dat geen goed idee?
In de tijd dat ik de scope wielen overwoog waren ze zeer pertinent in het gebruik van hun eigen blokken. Zij claimden toen dat hun blokjes ook betere warmte regulering gaf. In mijn ogen vooral veel Marketing BS maarja. Garantie is ook wel fijn. Dus gewoon ff een maitje naar de Scope-ers
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

kb74
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2016 13:16

kb74 26 mar 2021 14:00

Ik heb nu toch al voor de derde keer een spaak kapot van m'n scope Wielen. Dus ben er niet helemaal van overtuigd.
Ik heb een set met velgremmen (R5C) en m'n nieuwe fiets met schijfremmen had toevallig ook Scope velgen (R5D). Nu bij de schijfremmen-set voor de tweede keer een spaak kapot en naar Scope gestuurd...
Ben rond de 83 kg

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 26 mar 2021 19:42

Dat is dikke pech zeg. Hebben ze al aangegeven wat ze gaan doen? Of anders gezegd, wat hadden ze de voorgaande keren gedaan?

Prentje
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2021 17:53

Prentje 01 mei 2021 17:59

Ik ben al ruim 3 jaar erg tevreden met mijn scope r5d. Nog nooit problemen met spaken ofzo gehad. Laatst voor het eerst de tubeless tape moeten vervangen van mijn voorwiel. Heb niet de dure tape van scope gebruikt, die zij adviseren. Maar goedkope van Mantel. Band houd weer goed lucht
Scope r5d
70kg
Swalbe pro one tl gen2 25mm band (die er erg makkelijk op te leggen zijn, dat in tegenstelling tot conti 5000)

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 02 mei 2021 22:21

kb74 schreef: 26 mar 2021 14:00 Ik heb nu toch al voor de derde keer een spaak kapot van m'n scope Wielen. Dus ben er niet helemaal van overtuigd.
Ik heb een set met velgremmen (R5C) en m'n nieuwe fiets met schijfremmen had toevallig ook Scope velgen (R5D). Nu bij de schijfremmen-set voor de tweede keer een spaak kapot en naar Scope gestuurd...
Ben rond de 83 kg
Waar breken de spaken?

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 01 sep 2021 22:21

Vorige week bij Mantel een setje S4 wielen aangeschaft. Kwamen helaas met speling op het voorwiel binnen. Bij het uitpakken vd wielen viel me op dat de eindkappen wel een beetje erg los zaten. Ze kwamen er nogal makkelijk af bij het demonteren van de beschermingsdoppen voor het vervoer.

Contact opgenomen met Scope om te vragen of ik andere doppen kon krijgen of dat ik iets verkeerd deed bij het weer terug stoppen van de eindkappen.

Scope bood me aan om een nieuwe set te sturen, want dit was beslist niet de bedoeling.

De 2de set bij aankomst gelijk gemonteerd (gevraagd aan scope om te checken of er geen speling op op wielen zat voor het versturen). Bij het remmen voelde ik gelijk iets vreemd aan het voorwiel. Er bleek een slag in het voorwiel te zitten......

Beide sets retour gestuurd. Ik heb geen vertrouwen meer in Scope. Helaas want ik vind ze er wel mooie uitzien en wilde een Nederlands product een kans geven.

Zijn er mensen op het forum met eenzelfde slechte ervaring met Scope ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 sep 2021 11:34

beezer:
Gebruikte wielen misschien....

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 sep 2021 11:49

Gebruikte wielen als nieuw gekocht bij Mantel? Dat kan toch niet?

En gebruikte wielen bij Scope vandaan? Een wiel wat gebruikt is zie je echt wel, hoe goed schoon die ook gemaakt is.

Over de slag in het (ik neem dus aan) nieuw wiel: dat kan dus wel bij nieuwe wielen. Onvoorstelbaar maar waar. Ik heb laatst nog een Bontrager Aeolus achterwiel (nieuw) mogen rechttrekken, die kwam met een slag uit de doos.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 sep 2021 13:32

Iemand die de wielen teruggestuurd heeft na ze een paar weken gebruikt te hebben...
Zo terug in de doos zonder te checken en weer in de verkoop bij Mantel.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 sep 2021 13:38

beezer schreef: 01 sep 2021 22:21 Vorige week bij Mantel een setje S4 wielen aangeschaft. Kwamen helaas met speling op het voorwiel binnen. Bij het uitpakken vd wielen viel me op dat de eindkappen wel een beetje erg los zaten. Ze kwamen er nogal makkelijk af bij het demonteren van de beschermingsdoppen voor het vervoer.

Contact opgenomen met Scope om te vragen of ik andere doppen kon krijgen of dat ik iets verkeerd deed bij het weer terug stoppen van de eindkappen.

Scope bood me aan om een nieuwe set te sturen, want dit was beslist niet de bedoeling.

De 2de set bij aankomst gelijk gemonteerd (gevraagd aan scope om te checken of er geen speling op op wielen zat voor het versturen). Bij het remmen voelde ik gelijk iets vreemd aan het voorwiel. Er bleek een slag in het voorwiel te zitten......

Beide sets retour gestuurd. Ik heb geen vertrouwen meer in Scope. Helaas want ik vind ze er wel mooie uitzien en wilde een Nederlands product een kans geven.

Zijn er mensen op het forum met eenzelfde slechte ervaring met Scope ?
Je koopt wielen bij Mantel en vervolgens stuurt Scope een nieuwe set?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie