ventiel verlengers voor tube banden
het moment van vervangen van mijn tubes is aangekomen, en hierdoor zijn ook enkele vragen ontstaan.
Ik rij momenteel met carbon wielen, van 50 mm hoog. En neem aan dat er op de tubes ventielverlengers zitten (ik moet de tubes er nog afhalen..).
Op diverse sites kom ik tubes tegen met afschroefbare ventielen, maar ook niet afschroefbare.
Kunnen er op de niet afschroefbare b.v. ook ventielverlengers worden geplaatst? En waar moet ik allemaal op letten?? Er zitten nu continental competition tubes op.
Alle hulp is welkom
Ook adviezen m.b.t. de welke tubes juist wel of niet, zijn van harte welkom....
Ik rij momenteel met carbon wielen, van 50 mm hoog. En neem aan dat er op de tubes ventielverlengers zitten (ik moet de tubes er nog afhalen..).
Op diverse sites kom ik tubes tegen met afschroefbare ventielen, maar ook niet afschroefbare.
Kunnen er op de niet afschroefbare b.v. ook ventielverlengers worden geplaatst? En waar moet ik allemaal op letten?? Er zitten nu continental competition tubes op.
Alle hulp is welkom
Ook adviezen m.b.t. de welke tubes juist wel of niet, zijn van harte welkom....
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50
Ultegra 6800
DA C50
In het tube topic is dit pas nog voorbij gekomen.
Je kunt ook lange ventielen plaatsen.
Zet je er verlengers op dan moet wel je ventiel open blijven staan. te staan.
Je kunt ook lange ventielen plaatsen.
Zet je er verlengers op dan moet wel je ventiel open blijven staan. te staan.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
nijkie schreef:Je kunt ook lange ventielen plaatsen.
Zet je er verlengers op dan moet wel je ventiel open blijven staan. te staan.
Wat bedoel je precies met: "zet je er verlengers op dan moet wel je ventiel open blijven staan??" Is dit dan een nadeel??
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50
Ultegra 6800
DA C50
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Je hebt twee types verlengers. Bij het eerste type draai je het eigenlijk ventiel uit het ventielpijpje ga ik het maar noemen. Vervolgens draar je een verlengpijpje IN je origineel ventielpijpje. In het verlengdeel kan je nu je origineel ventiel terugdraaien. Je kan dan probleemloos je tubes opblazen en je ventiel terug dicht draaien.
Tweede type draai je OVER je origneel ventiel. Je moet dus inderdaad eerst je ventiel opendraaien en dan de verlenger erover. Deze verlengers zijn iets dikker want ze moeten over je ventiel zelf. Probleem is dat je dit type niet altijd door het gat van je velg gaat krijgen. Ik heb 3 paar carbon tubewielen en door geen enkel krijg ik zo een verlenger. Ben ook zo geen voorstander van altijd met open ventielen te rijden. En bij blazen kan het wel eens gebeuren dat je ventiel niet direct wil opengaan. Bij een gewoon ventiel duw je het kopje eens naar beneden zodat het zeker open gaat maar als het in die verlenger zit kan je er gewoon niet aan.
Mijn advies is dan ook altijd het eerste type te gebruiken. Bij mijn weten kan je bij een tube altijd het ventiel zelf uitdraaien, moest je alsnog een tube hebben waar je het niet kan dan moet je wel het tweede type gebruiken maar dan gaat dat wel door je velggat moeten kunnen.
Hoop dat dit iets verduidelijking geeft.
Tweede type draai je OVER je origneel ventiel. Je moet dus inderdaad eerst je ventiel opendraaien en dan de verlenger erover. Deze verlengers zijn iets dikker want ze moeten over je ventiel zelf. Probleem is dat je dit type niet altijd door het gat van je velg gaat krijgen. Ik heb 3 paar carbon tubewielen en door geen enkel krijg ik zo een verlenger. Ben ook zo geen voorstander van altijd met open ventielen te rijden. En bij blazen kan het wel eens gebeuren dat je ventiel niet direct wil opengaan. Bij een gewoon ventiel duw je het kopje eens naar beneden zodat het zeker open gaat maar als het in die verlenger zit kan je er gewoon niet aan.
Mijn advies is dan ook altijd het eerste type te gebruiken. Bij mijn weten kan je bij een tube altijd het ventiel zelf uitdraaien, moest je alsnog een tube hebben waar je het niet kan dan moet je wel het tweede type gebruiken maar dan gaat dat wel door je velggat moeten kunnen.
Hoop dat dit iets verduidelijking geeft.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ik heb nu Vredenstein Freccia is wel met butyl binnenband dus iets stijver maar ik merk het niet.
Verder in het tube topic staat veel beschreven.
veloflex challenge vittoria etc etc.
Verder in het tube topic staat veel beschreven.
veloflex challenge vittoria etc etc.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Ja ik heb er wat ervaringen mee....fijne tubes - redelijk lekbestendig alhoewel ze sneller scheurtjes vertoonden dan mijn Vittoria EVO's. Ook lijken de Vittoria's iets beter te rollen - dus dat blijft mijn eerste keus. Ik heb beide breedtes geprobeerd - zowel 23mm als 25mm.
Ik zit momenteel te denken aan vredestein fortezza's ??
Iemand ervaring met deze tubes??
Ik kan wel zeggend at ze stukken fijner rollen dan de Continental tubes waarmee ik ook wel eens gereden heb. Een goede tube heeft in mijn ogen gewoon een latex binnenbandje - is niet te zwaar en heeft een goede lekbestendigheid. Dus hierbij ook mijn top 3 :
* Vittoria EVO CX - Veloflex Extreme/Carbon - Vredestein Fortezza tricomp
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless