Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe bandjes...

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 01 okt 2014 13:46

Net terug van fietsbuitenbandenrit. Eerst Piet de Wit Tweewielers BV , daarna Rijwielhandel Kroone Liefting. In beide winkels vrijwel geen 25mm op voorraad. Bij KL wel een paar, maar dat waren de Conti GP 4000S II die gaan gewoon ff vet boven het budget qua prijs. Nog een keer goed gekeken, advies gevraagd, gekeken......en voor de Conti Utra Sport 23mm gegaan, schappelijke prijs, en enig profiel op de band. Ben benieuwd naar het rijden er mee.

Btw op mijn voorwiel zit nog een goede 25mm buitenband. Op het achterwiel ook maar die is dus tot op de draad versleten. Wat is handigheid, beide buitenbanden er af, de versleten weggooien, de nog goeie als reserve, en beide nieuwe Conti's er op doen??

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 01 okt 2014 13:48

De 25mm van voor naar achter verplaatsen en voor een nieuwe 23mm.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 okt 2014 14:32

Wat Vincent zegt zou ik ook doen.

Was overigens bestellen (via bike components oid), niet net zo makkelijk geweest?

Overigens is profiel op je band niet ontzettend belangrijk (Niet dat die conti's heel veel profiel hebben overigens). In het geval dat je droog rijdt, heb je met een gladde band meer contact en dus meer grip. Als het regent geldt in principe het zelfde, racebandjes zijn zo dun en hebben zo'n hoge druk dat het risico van aqua planning niet groot is. Het profiel heb je daarom niet direct nodig om water af te voeren (zoals auto's dat hebben). Bijv de Schwalbe ultremo zx in 25mm was dan ook een prima optie geweest, ook al zijn ze helemaal glad.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 01 okt 2014 18:15

vincent75 schreef:De 25mm van voor naar achter verplaatsen en voor een nieuwe 23mm.
Dat heb ik idd gedaan :-)
MarkVeenstra schreef:........

Was overigens bestellen (via bike components oid), niet net zo makkelijk geweest?
........
Dan zou ik morgen een gemaakte fietsafspraak niet na kunnen komen, als ik ze vandaag zou hebben besteld...... :roll: ;)

En uiteraard bedankt voor de info over profiel op fietsbandjes :)

Plaats reactie