Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra 50

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 16 feb 2015 21:35

voor €39.95 heb je een volledige set Centaur remmen. Misschien kun je deze wel gebruiken?
https://www.bike-components.de/en/Campa ... ll-p25855/

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 feb 2015 21:43

havana schreef:Carbon remt in droog weer inmiddels net zo goed zo niet beter dan alu.

P.S. Mijn setje Bora's staat nu op de rol voor 18 februari. Fingers crossed ... :D
Ik ben echt benieuwd naar je ervaring hoe groot de remkracht moet zijn om een gelijke remwerking te ervaren als bij een alu remrand.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 16 feb 2015 22:26

MarcFaFo schreef:
havana schreef:Carbon remt in droog weer inmiddels net zo goed zo niet beter dan alu.

P.S. Mijn setje Bora's staat nu op de rol voor 18 februari. Fingers crossed ... :D
Ik ben echt benieuwd naar je ervaring hoe groot de remkracht moet zijn om een gelijke remwerking te ervaren als bij een alu remrand.
Ik ben het ermee eens. Met carbon heb je meer "bite" en kun je makkelijker doseren; ook de remkracht doet zeker niet onder met goede remblokken (kurk is drama).
In de regen is het wel minder, overigens naar mijn mening.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 feb 2015 08:57

MarcFaFo schreef:
havana schreef:Carbon remt in droog weer inmiddels net zo goed zo niet beter dan alu.

P.S. Mijn setje Bora's staat nu op de rol voor 18 februari. Fingers crossed ... :D
Ik ben echt benieuwd naar je ervaring hoe groot de remkracht moet zijn om een gelijke remwerking te ervaren als bij een alu remrand.
Nu rijd ik al jaren met carbon wielen dus het gaat hier niet om een veronderstelling, maar een vaststelling.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 17 feb 2015 17:54

havana schreef:Nu rijd ik al jaren met carbon wielen dus het gaat hier niet om een veronderstelling, maar een vaststelling.
Dat is interessant om te horen. Mijn ervaring staat hier nl dwars op. En omdat er nu het diamante remoppervlak is gekomen voor de bora clinchers ben ik benieuwd naar de werking ervan.
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 19 feb 2015 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 feb 2015 08:26

We zullen het zien. Het zal nog wel even duren want de levering is (zoals verwacht) uitgesteld. Staking bij de fabriek. Toen ik deze wielen bestelde wist ik al dat het lang wachten zou gaan worden, dus ik had erop gerekend. En met dit weer ga ik er toch niet op rijden, dus zo erg is het allemaal niet.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 19 feb 2015 10:20

havana schreef:Carbon remt in droog weer inmiddels net zo goed zo niet beter dan alu.

Als je alu en carbon door elkaar wilt rijden moet je steeds remblokjes verwisselen. Vind ik persoonlijk onhandig, maar wie ben ik....

P.S. Mijn setje Bora's staat nu op de rol voor 18 februari. Fingers crossed ... :D
@Havan< welke Bora's? One of Ultra? En waarom geen Bullet? Voor mij lijkt me de overgang van Eurus naar Bullets makkelijk dan van Eurus naar Bora's?
Gerardo

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37652
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 feb 2015 10:24

LOL, Bullet met Bora vergelijken is als een Skoda Rapid met een Audi A3 RS. Heeft ergens een bepaalde overeenkomst, maar lijkt totaal niet op elkaar.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 feb 2015 11:45

daniel1975 schreef:LOL, Bullet met Bora vergelijken is als een Skoda Rapid met een Audi A3 RS. Heeft ergens een bepaalde overeenkomst, maar lijkt totaal niet op elkaar.
Spijker op de kop! Al is hier misschien een vergelijking tussen Alfa instapmodel MITO en een 8C (nou vooruit, een Giulietta met zo'n leuk groen klavertje mag ook) misschien meer op zijn plaats ;-) )

(en Havana rijdt trouwens met Assaults, dus die blijft gewoon bij full-carbon clichers)

De Bora One clincher werd trouwens 2e in mijn shortlist geile-carbon-wielen. Het feit dat deze nog niet geleverd worden verzacht mijn eigen pijn van het wachten op mijn 1e keus een klein beetje. :-D
Laatst gewijzigd door 53x11 op 19 feb 2015 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 feb 2015 11:45

gerardo schreef:
havana schreef:Carbon remt in droog weer inmiddels net zo goed zo niet beter dan alu.

Als je alu en carbon door elkaar wilt rijden moet je steeds remblokjes verwisselen. Vind ik persoonlijk onhandig, maar wie ben ik....

P.S. Mijn setje Bora's staat nu op de rol voor 18 februari. Fingers crossed ... :D
@Havan< welke Bora's? One of Ultra? En waarom geen Bullet? Voor mij lijkt me de overgang van Eurus naar Bullets makkelijk dan van Eurus naar Bora's?
De One, de Ultra is echt de meerprijs niet waard.

Ik reed al met full carbon clinchers (naar volle tevredenheid). Dan ga ik echt niet switchen naar zo'n lelijke alu remrand.

Ik ben overigens wel een tevreden Skoda-rijder 8-)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 feb 2015 11:49

Een van de redenen dat de Bora's het niet werden bij mij was trouwens dat er (te) dure Ultra's bestaan. Ik zou het niet kunnen uitstaan om dure carbonnen wielen te kopen en dan te weten dat deze dus het "mindere" broertje zijn van de duurdere variant. Snobbery is a bitch!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27549
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 feb 2015 11:54

Haha LOL. Je kunt dus ook geen Octavia kopen omdat je weet dat er ook een Audi A4 bestaat :D

Ik ben maar een armzalige docent, ik moet gewoon voor mezelf ergens een grens trekken. Als ik een topmodel koop doe ik dat meestal tweedehands of in de aanbieding.

Plaats reactie