Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Upgrade voor DT Swiss R-1900

Cuball
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 mei 2014 19:39

Cuball 30 mei 2014 21:08

Ik vraag me af of een upgrade naar Campagnolo Zonda een grote verbetering zou zijn?

Bij de huidige al enkele maal spaak kapot gereden zonder echt een reden.. Mijn gewicht rond de 86

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 31 mei 2014 09:42

lijkt er op dat je wel echt een pech setje hebt dan. Ik heb zelf circa 8000km zonder problemen met die wielen gereden.
Ik denk dat de zonda of racing 3 een prima opvolger zullen/kunnen zijn.
Denk alleen niet dat ze veel sterker zullen zijn dan de R 1900 welke als behoorlijk robust bekend staan.

Ik ken je rijstijl natuurlijk niet maar misschien moet je ook niet door alle kuilen heen knallen ;).
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Cuball
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 mei 2014 19:39

Cuball 31 mei 2014 10:39

Hmmm misschien toch de wielen nog even binnen doen bij een betere lbs om spaakspanning enzo te laten controleren...

Ik fiets nog niet super lang en mijn race fiets is ook niet zo speciaal (focus variado) en vroeg me in feite ook af of een upgrade naar die zonda of racing 3 'merkbaar' zal zijn, ik weet in feite niet goed wat ik mag verwachten van een upgrade...

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 31 mei 2014 10:42

Ook ik heb flink wat kilometers gemaakt op R1900 wielen. Dit zijn redelijk goedkope wielen. Er zijn een hoop wielsets die lichter zijn, mooier zijn, psychologisch beter zijn(overigens ook gewoon belangrijk), betere lagers hebben en misschien zelfs wel sneller zijn. Maar sterker? Dan kom je al heel snel in de handgespaakte wielen met heel veel spaken... Ik ben aanzienlijk zwaarder en heb destijds die wielen flink mishandeld. Ik heb er nooit een probleem mee gehad. De fabrikant geeft dan ook een maximum rijdersgewicht van 110kg op. En dat zie je niet veel.

Wellicht even een GOEDE spaker naar de wielset laten kijken, dat zal waarschijnlijk je probleem oplossen.

Er blijven natuurlijk nog zat redenen over om wel naar een andere set te gaan kijken. Zonda's ken ik niet, maar op dit forum lees je daar een hoop goede verhalen over...

niekgeerts
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
Locatie: Assen

niekgeerts 02 jun 2014 12:51

Zonda's / Fulcrum R3 zijn ten opzichte van 75% van alle wielen een upgrade.

Qua gewicht, stijfheid, duurzaamheid en helemaal qua prijs/kwaliteit verhouding.

Zeer goede ervaringen met deze wielen, na 3 jaar een nieuw lager in de body, en ze draaien weer als nieuw.

Plaats reactie