Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Test wielen in Fiets

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 16 mar 2014 08:05

Nou saai of niet geef mij maar handgespaakt , als er al eens een spaak knapt kan ik gewoon mijn wedstrijd uitdoen met mijn 32 gaats zelf handgespaakte wielen , daarbij werk ik met de velgen van RYDE en heb dan ook erg lichte wielen die niet helemaal de hoofdprijs kosten.
Kan zelf customizen met gekleurde spaken en naven en nippels en ook nog kiezen tussen verschillende spaaksoorten van 3 fabrikanten en ik moet zeggen dat de spaken van Hoshi wel heel erg prettig zijn om mee te werken , uiteraard zijn Sapim en DT Swiss ook top maar een heel stuk duurder en Hoshi en CN Spokes zijn in mijn ogen goede merken om wielen mee te bouwen.


Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 16 mar 2014 08:22

walliebal schreef:Helemaal eens :D . Welk fabriekssetje is mooier (en beter) dan rode WI T11 naven met Pacenti velgen en 2 rode en verder zwarte spaken (gebouwd door Wheel Tec)?
De Edco Albula Competition "Paint it black" edition, natuurlijk!

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 16 mar 2014 08:48

Dus als je wielen nodig hebt om scheef op een trommel te draaien kan je het beste handgespaakt kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2014 10:15

Ik wil best handgespaakt kopen. Maar de wielen die ik echt mooi vind, zijn dan weer een beetje prijzig. Maar ja handwerk heeft ook zo zijn prijs.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie